• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977

Jaha, då börjas det... v. 17 på fredag och gått upp 1 kilo på två dagar.... Ont i magen, hoppas att det är bra tecken....

Önskar alla en bra dag! 

• Naimis

Godmorgon! Så helt plötsligt säga att man är i vecka 19.
    Magen har som sagt tagit en spurt den senaste veckan och jag känner av Lillhjärtat tydligt varje dag.

Hoppas ni har en fin dag!

• Kampis

Godmorgon :) Vad härligt att känna av den så mycket :)

Här blir det nog en fin dag, de är disigt nu med 4 plusgrader, funderar på att gå ut i skogen med dottern och valpen så de får leka av sig :)  

• Helenaa

V.19 idag, hej va de går. En vecka kvar till RUL och jag kan inte tänka på något annat. Hade mamma hos mig.igår, och vi gick igenom några garderober, hittade massor av babykläder :D vad det är smått! Man glömmer så fort

• Tina lind

Tvåönskarblifler- Ja klart jag menar kateter :P Haha! Jag trodde själva slangen hete kateter men påsen stomipåse :P Tack för förklaringen!

Jag väntade barn 2010 och fick barn 2011, pojke. Då mådde jag toppen, precis som vanligt bara med ett jäkla humör. Min sköldskörtel strulade lite så jag fick äta lite levaxin (fram till vecka 30 då slapp jag det helt) men det var inget jag kände utan tvärtom mådde dåligt av levaxinet. Sonen var negativ så jag som är rh negativ slapp få en spruta. Det negativa med graviditeten var att sedan vecka 5 fick jag kissa en gång om natten, sedan vid vecka 13-14 två gånger om natten. Så ökade det på fram till sista två månaderna då kissade jag en-två gånger i timmen...Allt var bra till vecka 30 då jag fick havandeskapsförgiftning.

Denna gång har jag mått illa, utan att spy dock, men typ varje eftermiddag har jag mått illa fram till för typ tre veckor sedan. Nu mår jag kanon. Men jag har mer finnar än med sonen, håret är inte lika fint som det var med sonen. Har ett jäkla temperament, precis som förra gången :P Får gå upp och kissa minst tre gånger varje natt. Annars mår jag bra, känner bebisen någon gång varje dag. Får ju inte vila lika mycket som när jag väntade sonen (tänk vilken lyx det var att få skita ifred på toa :P) nu har jag ju sonen på tretton månader som ska skötas, lekas med och allt sånt. Men från sju på kvällen till sju på morgonen är jag "ledig" för då sover han ;)

En till skillnad är att jag är mer orolig denna gång. Även när jag fick havandeskapsförgiftning förra gången så tog jag det med ro och var inte orolig. Kanske oroar jag mig mer nu för att jag vet vad jag går miste om om något skulle gå tokigt. Men så ska man inte känna, så det jobbar jag med :P

• Tina lind

Sommaren12- Jag kände första gången i vecka 15 med sonen och från vecka 18 kände jag honom dagligen. Hade moderkakan i framvägg då.

Denna gång kände jag i vecka 13 första gången och nu har jag känt den dagligen i nästan en vecka. Men det känns svagare än med sonen (iof var det i vecka 18 det kändes rätt så starkt, som popcorn i magen, nu är jag ju i vecka 17, 16+3).

• Sandrina
    cupcakekiller skrev 2012-02-28 19:17:16 följande:
    Fick nog av mina craving och gick till ica..Min korg såg nog jättefin ut!
    Ostmakaroner, jordgubbar, guacamole, nachochips, jordgubbar, apelsin/mangosaft och hallonte..
    Kunde inte heller motstå mina craving igår, för mig blev det O´boy och skogaholmslimpa, haha! Såå gott! :)

Gissar att din korg såg lite trevligare ut i alla fall! :)
  • Sandrina
    RockTheRebell skrev 2012-02-29 00:07:23 följande:
    Jag filurade lite... jag kan ha vänt på året.. Men det är väl rötmånad på "hösten" (Slutet augusti + september) med eller är det bara "mitt i sommarn"? Minns inte. Det var en tanke som passerade bara. Well well.. Natti på er alla rara. I natt pissade jag bara en gång jämfört mot de två standardbesök jag har. Hoppas på max 1 i natt med. Vore skönt att sova en hel natt någon gång. Jag är i det där gränslandet när jag måste konfrontera mig själv med om det verkligen inte var tarm/luft eller bebis.. Väntar på tydligare signaler och främst på att sambon ska få känna =) Men dit är det nog en stund.
    Rötmånaden är från slutet av juli till mitten av augusti!

sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%B6tm%C3%A5naden

:)
Svar på tråden Augustibebis 2012