• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • hektorsmamma
    tesked83 skrev 2012-02-27 11:22:40 följande:
    hektorsmamma  - visst är det roligt att spekulera :) Förstår att du längtar, det är ju superkul!! Misstänker att tiden kommer gå lååångsamt nu fram till kl 13 Flört

Haha ja jag försöker tänka på allt annat än just det, men det är svårt. Men Nu är det ju faktiskt bara en timme kvar och då ska jag hinna äta lunch med så nu blir det nog stressigt - skönt! :D
  • ErikaJohanna

Jag har fått tid för RUL 2/4, är i v20 då! Längtar...
    Gjorde glukosbelastning idag, det gick bra!

• Sommaren12

Hemkommen från gymmet. Helt slut! Orkar ju inte alls som innan. Jag som tyckte jag tog det lugnt ändå, får nog coola ner mig ytterligare nästa gång. 

• fru Elle

Gör RUL i vecka 20+1, vi kommer att fråga om BM kan se. Samma BM som gjorde vårt RUL förra gången och hon berättade då. Har tagit reda på det tidigare. Har en känsla av att det är en tjej, men det har jag trott innan. Så litar inte på min känsla.

• Tesdy

V 17+0 och en vecka kvar till RUL idag. Åh som jag längtar.

Jag har i stort sett bestämt mig för att köpa kompisens Emmaljunga Smart Duo Combi. Den är jätte fin och det är bara deras minsting som har haft den.
    Jag sa att jag lämnar ett slutgiltligt svar efter RUL och det var absolut inga problem enligt henne.

Lägger upp en bild på bildtråden om en stund.

• novaunique

Jag har just kommit hem från RUL.
    Allt såg jättebra ut, så jag är ju toklycklig!
    En liten laid back typ därinne som låg med benen i kors, ena armen bakom huvudet och det andra handen i munnen. Såg skönt ut (förutom att den låg ganska ihoptryckt då kanske..)

Något som slog mig är vilken skillnad det är mot förra gången jag gjorde RUL. Det var ju sex år sedan och i en annan stad (då i Katrineholm) och apparaten där var ju gaaaanska mycket av årsmodell äldre jämfört med den som användes idag! Jag och min man bara satt och gapade...

• Tesdy
    novaunique skrev 2012-02-27 13:17:26 följande:
    Jag har just kommit hem från RUL.
    Allt såg jättebra ut, så jag är ju toklycklig!
    En liten laid back typ därinne som låg med benen i kors, ena armen bakom huvudet och det andra handen i munnen. Såg skönt ut (förutom att den låg ganska ihoptryckt då kanske..)

Något som slog mig är vilken skillnad det är mot förra gången jag gjorde RUL. Det var ju sex år sedan och i en annan stad (då i Katrineholm) och apparaten där var ju gaaaanska mycket av årsmodell äldre jämfört med den som användes idag! Jag och min man bara satt och gapade...
    Åh vad mysigt. Vilken skön attityd på bebisen.

Det är över 8 år sen jag gjorde ett RUL senast. Har dock gjort ett väldigt tidigt vul med denna lilla klimpen.
  • Naimis

Jag kommer vara i 18+2 vid RUL.
    Är helt säker på att den där inne kommer ligga med bena i kors eller på något annat sätt bara för att jag bestämt mig för att kolla kön.

• Ellenbmt

Novaunice! Jag bor ju typ i Katrineholm :) vart bor du nu?

• Randiga Rut

Jag kommer vara i 19+2 vid rul, behövde flytta det några dagar så det blir av 23/3. Dottern har mycket könsneutrala kläder så allt utom ev. hennes klänningar kommer användas till nästa bäb också! För oss är det viktigt att låta barn relatera till alla färger som just könsneutrala. Trots vår inställning till kön så vill vi ändå veta allt vid rul, det känns avigt att inte få veta så mycket som det bara går!! Dottern har bestämt fått för sig att det är en tjej som ska heta Ville (hennes bebiskusin döptes nyligen till Ville)! Dessutom så kommer vi inte på några bra pojk- eller könsneutrala namn så om det inte är en tjej så lär vi behöva gott om tid för att komma på ett namn! ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012