• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • jguz

Aprilia1977:
    Prutt!!!! Jag vill ha sommar nuuuu!!! Jag hoppar gärna över våren oxå!

Ps. Prutten är inte till dig aprilia utan det var till snön ;)

Kram

• Ellenbmt

Godmorgon! En dag kvar till rul!
    Magen känns fortfarande bara fläskig och mjuk.

Idag ska jag sätta frön till sommarens matland, kul!

Här är våren verkligen påväg, idag ska det bli tio plus, hoppas det stämmer!

Kram på er

• Naimis

Fy vad mitt humör går efter vädret. Snö igen?! Jag som kände mig så harmonisk igår, idag känns allt bara grått.

Ligger varje kväll och tänker på RUL, Gud vad jag längtar men nervös som tusan är jag.

• TheMaraja

Emelieofgbg: jag hade en peach till min dotter och bara älskade den!! I stan och i kollektivtrafiken är den så liten och smidig. Den hade alla funktioner jag ville ha och jag gillade att den tog så minimalt med plats i bilen eller om man åkte tåg. Sen är den ju sjukt snygg också .

Framhjulen var helt okej i snö, förra vintern var det ju sjukt mycket snö men det gick bra. Inte helt optimalt tror jag om man jämför med fyra stora hjul. Men där får man väl göra en avvägning när och var funktionallitet är viktigast. Det som inte var kul var när det var "kramsnö" den fastnade på hjulen och då gick det dåligt att köra. Speciellt framhjulen som har stänkskärmar.

Skulle ändå varmt rekommendera, var jobbigt att sälja när dottern växte ur den.

• Tina lind

Godmorgon och välkommen tjockisbullen!

Är det bara jag som är uppe och kissar i snitt tre gånger per natt? Jag bävar för de sista månaderna, med Emil var jag uppe varje timme för att kissa...Då kändes det lite lockade med stomipåse :P

Här har det snöat sedan halv två någon gång men det ska bli sju plusgrader så det lär ju bli härligt blött...

Angående sent ultraljud så fick jag det förklarat av barnmorskan som gjorde ultraljudet med Emil. Då gjorde jag i vecka 19+ och även nu ska jag göra i vecka 19+ (enligt sista mens blir det nästan 21+ men jag vet ju när bebisen är gjord). Då förklarade hon varför de nu gör RUL så sent och det är tydligen för att i vecka 19+ är det lättast att upptäcka eventuella hjärtfel. De (Huddinge och Solna sjukhus) hade gjort studier på det och upptäckt att de hittar fler hjärtfel om man väntar till 19+, även små hjärtfel var lättare att upptäcka. Så det är ju egentligen inte så dumt att de väntar lite längre med RUL även om väntan för den som är gravid känns som en evighet. Jag har inte mitt förrän om tre veckor och jag har inte gjort KUB så det känns extra långt att vänta tills man får se sin bebis.

Idag ska jag in till stan (stockholm) en sväng, se om jag kan hitta någon present till min bror som blir 22 år idag :)

Hoppas ni får en fin dag :)

• Svipp

Tina lind - Det var nyheter för mig. Känns ju väldigt viktigt att de kan se så mycket som möjligt så då väntar jag gärna. Tack för infon!

• Kampis

Ang kisseriet så ar jag likadan förra gången fram till sista veckorna, upp varje timme. Men jag minns dagen jag vaknade på morgonen totalt utvilad efter att inte har varit uppe! och sen fortsatte det, plötsligt klarade jag hela nätter utan att kissa. Antagligen hade väl dottern ändrat läge :)

Denna gång har jag vaknat vid 02 och 05 varje natt och känts såm jag håller på att sprängas. Förutom senaste tre nätter- nu kissar jag inte als längre! Visst, när vi går upp vid 7 håller jag på att dö men det är ju ändå stor skillnad :) Och magen är så stooor när jag är så kissnödig, och det syns var bebis ligger igår var det en rejäl snedmage <3  

• Sommaren12

Det är olika hur mycket jag kissar om nätterna, men minst två gånger och ofta så mycket som fyra,fem.

Svar på tråden Augustibebis 2012