• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • O Hanna O

jag bor i dalarna här får man veta...de tar reda på det om man vill...mannen vill inte veta....men sagt att jag får bestämma...jag vill så gärna ha en tjej...om man för säga så...min son är verkligen killkillig...det är traktorer fyrhjullingar från morgon till kväll...skulle få vara mysigt med lite tjejigt...

men jag blir naturligt vis lika glad om det är en till kille! Mannen vill ju väldigt gärna ha en kille som är "hans" även om han älskar min son också! 

• hektorsmamma
    tesked83 skrev 2012-02-27 11:10:17 följande:
    På tal att ta reda på könet..

Jag vet att det inte behöver betyda att det är så men det hade ju varit roligt att se vad ni säger. 
    En kompis skickade en länk till mig där de visar bilder på könet redan i vecka 13 se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/s...

Pojkbilden ser ut så här:

Självklart var jag tvungen att titta igenom våra bilder för att se om vi hade något som var liknande. Har ju trott att man ändå inte kunde se något förrän vecka 18 så det är inget jag tänkt på att leta efter. Iallafall, vår bild från 12+0 ser ut såhär:

Tycker att det finns en viss likhet men det kan ju vara precis hur som helst Flört Blir ju självklart glad oavsett kön men jag ser verkligen fram emot RUL om tre veckor SkrattandeJag ville först inte ta reda på det men killen vill och han har nu de senaste veckorna omvandlat mig

Jag förstår ju vad du menar och tycker mig ju också se något litet där som inte borde finnas om det är en tjej, men samtidigt är jag kass på att tyda UL bilder och det skulle lika gärna kunna vara en näsa ;) Skämt åsido så är det ju himla kul att titta och gissa, längtar tills vi har bilder att sitta och granska i eftermiddag!! :)
  • banana81

Tack snälla ni!
    Vi har inte ens fått tid till RUL än.. Här brukar man göra när man passerat v 18, så det är ju en månad kvar!
    Jag vill gärna veta kön om det går att se, behöver lite tid att vänja mig vid vad det blir tror jag! Vi kollade med sonen med! Med dottern kollade vi inte och när hon föddes så glömde jag fråga! Det tog ett bra tag innan bm frågade om vi ville veta vad det blev!

• NiniMe

Vi har RUL på måndag En hel vecka kvar och jag längtar som en toker.... Jag kommer vara i v. 18+6 då... Med första sonen var jag i vecka 22+3 när vi var där och med tvåan tror jag var i v.17 typ...

Jag hade gärna velat ha en tös, detta kommer bli sista barnet, (tror jag) och det hade varit roligt med en mamma dotter relation med Känner mig lite ensam här hemma ibland alla grabbar hahha Men givetvis är det viktigaste för mig att bebis har det bra och allt är som det ska vara därinneHjärta

• tesked83

hektorsmamma  - visst är det roligt att spekulera :) Förstår att du längtar, det är ju superkul!! Misstänker att tiden kommer gå lååångsamt nu fram till kl 13 Flört

• godisbit

Har tid för RUL den 16/4, kommer då vara i vecka 20+1 enligt den inofficiella kub-dateringen (21 enligt sista mens). För mig är det inte viktigt att ta reda på kön, men sambon har hela tiden velat det så om det går att se så kommer vi ta reda på det.

I helgen har vi berättat om bebben. Min syrra tokvrålade i telefonen och 3 timmar senare kom ett mms med bild på leksak och små tofflor och hälsning att nu har moster kommit igång! Pappa skrattade när han väl förstod att han ska bli morfar och han kommer berätta för min gamla farmor i veckan. En av mina bästa kompisar bor i USA och är läkare och hon erbjöd sig komma hit och förlösa bebben som eventuellt kan tänkas pricka in hennes födelsedag. Min kusin blev tokglad över att bli storkusin och hon har redan berättat vidare i släkten! Morsan blev helt paff och började nästan gråta av glädje och när min kusin sen kallade henne mormor så var det full fontän Men största chocken fick nog svärmor som först fick höra att vi ska få barn och sen när hon hade samlat sig lite avslöjade sambons brors fru (som ni här i tråden känner som FruFoxy) att även där är det en augustibebis på väg!!

Sambon har berättat på sitt jobb och jag kommer berätta snart, fast just den här veckan är chefen sportlovsledig har jag för mig.

• Svipp

Oj, det var många som gör RUL i 19+. Helt normalt med andra ord.
    Vi vill jättegärna veta vad det är för kön. Inte för att det spelar någon roll utan mer för att man kan bestämma namn, förbereda de andra barnen och kalla bebisen i magen något annat än den/det/bebisen.
    Jag blev inspirerad av er och har beställt mammakläder på ellos nu. Lite sommarklänningar och toppar. Hur kul som helst! Har ju kvar lite sen de två förra, men det är bara vinterkläder och utnött och tråkigt. Alltid kul att shoppa och drömma om sommaren!

• astro

Vi kör med könsneutrala kläder, jag bryr mig inte ett dugg om det är tjejigt eller killigt, ungarna får skaffa sig en egen smak (min treåring - kille - älskar skärt och rosa, till exempel).

Men jag skulle inte ha något emot att veta om det är en kille eller tjej därinne, ändå. Är nyfiken helt enkelt.
    Hela familjen tror att det är en tös i nuläget. 

Svar på tråden Augustibebis 2012