• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Jag är aldrig uppe och kissar om nätterna.. Sist minns jag att jag var tvungen att gå upp en gång om natten på slutet, foglossningen var fruktansvärd om jag inte tömde blåsan så då kom jag inte ur sängen och jag hade så ont så jag nästan grät.. Men alltså, inte pågrund av att vara kissnödig utan för foglossningens skull..

• Tvåönskarblifler

Stomipåse har man när inte tarmarna fungerar som de ska, då sitter påsen på magen direkt i tarmen så att avföringen ska kunna komma ut ;) Antar att det var en kateter du menade Tina lind? ;)

• Ellenbmt

Emelieofgbg- köp en peach! :) finns skitfina kompletta på blocket för 7000 om man vill komma undan lite billigare! Vi älskar våran! Går bra på alla underlag men är såklart bäst på släta rena gator. Det enda minuset jag vet är att själva sitsen inte går att fälla ihop när man plockar isär, detta är dock inget vi har störts av! Jo ett till, det är bara tinkafu kaffemuggshållare som passar på, eller såklart den som hör till, men den är snordyr.
    Hjulen går ju att sätta fast om man tycker det är knöligt i snön.

• Ellenbmt

Jag kissar en eller två ggr per natt, oftast runt tre och fem.

• Naimis

Jag är inte uppe på natten. Va inte de med sonen heller, förutom sista månaden fast då räknade jag kl 7 som natt eftersom jag sov till 10 om dagarna

• Fyran2012

Jag brukar få gå upp på toa en gång om nätterna nu.

Ni som har foglossning: hur började det på er?
    Jag har fått ont i blygdbenet & flera nätter nu har jag vaknat & haft så vansinnigt ont i vänstra benet..känns typ som om det skulle hoppat ur led, kommer även när jag ska resa mig ur soffan eller från en stol i bland. Tar ibland flera timmar innan det går över & idag har jag ont i den sidan vid höften & strålar ner i benet. Vad tror ni..kan det vara foglossning?

• anneh

Jag är uppe kl 3 och kl 6 varje natt.. Sen kan jag inte somna om vid 6, utan går upp då. Visst, det är bra dom dagar jag börjar jobba 7, men idag börjat jag 12, och inorgon är jag ledig.. Dagarna blir långa!

• mammsen
    Tina lind skrev 2012-02-28 08:27:36 följande:
    Godmorgon och välkommen tjockisbullen!

Är det bara jag som är uppe och kissar i snitt tre gånger per natt? Jag bävar för de sista månaderna, med Emil var jag uppe varje timme för att kissa...Då kändes det lite lockade med stomipåse :P
    Jag med! Jag blir kissinödig så fort jag lägger mig ner känns det som! även om jag just varit på toaletten, skitjobbigt! 
  • godisbit

Jag vaknade 3-4 gånger per natt i början (typ från jul till sista veckan i januari). Nu har det varit lugnare ett tag, kanske 1 gång per natt fast sista veckan har det blivit 2 gånger om natten. Jag tycks inte kunna påverka det själv så värst mkt, spelar ingen märkbar roll om jag dricker mer på dagen (och man blir ju törstig även på kvällen!). Det går ganska bra att vakna till men problemet är de gånger jag inte lyckas somna om och är vaken 2-3 timmar mitt i natten. Nu har det (peppar, peppar) varit lätt att somna om så då känner jag mig ändå inte allt för trött. 

• Tesdy

Jag går inte upp mer en max en gång per natt och oftast är det i samband med att min stora dotter vaknar till liv i sitt rum. Vid fem tiden och då ringer ändå klockan snart.

Jag har börjat sakta att få henne att förstå att jag inte kommer att kunna komma upp och möta henne så länge till utan hon måste gå genom huset bort till oss. Hon är nio år men extremt mörkrädd.

Svar på tråden Augustibebis 2012