• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruJJ

Lycka till alla som ska på RUL idag! Ska bli spännande att höra vilket kön det blir Vi ska på RUL på tisdag och jag hoppas verkligen att krabaten inte gömmer sina delar för oss nyfikna föräldrar

• Noli

Har bara skrivit ett enda inlägg i denna tråd, mest för att jag haft svårt att våga hoppas på att det fanns en liten där inne. Men har verkligen uppskattat att läsa era funderingar, så skönt att "följas åt" även om det är på håll

I tisdags var det dags för RUL och allt såg bra ut. Jag har moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag känt bebisen så lite denna gång. En lillebror blir det för oss, och lyckan är total! Nu väntar bara det svåra med att bestämma namn...

Lycka till ni andra som ska på RUL i dagarna! 

• Sandrina
    Noli skrev 2012-03-02 10:41:00 följande:
    Har bara skrivit ett enda inlägg i denna tråd, mest för att jag haft svårt att våga hoppas på att det fanns en liten där inne. Men har verkligen uppskattat att läsa era funderingar, så skönt att "följas åt" även om det är på håll

I tisdags var det dags för RUL och allt såg bra ut. Jag har moderkakan i framvägg vilket förklarar varför jag känt bebisen så lite denna gång. En lillebror blir det för oss, och lyckan är total! Nu väntar bara det svåra med att bestämma namn...

Lycka till ni andra som ska på RUL i dagarna! 
    Så skönt att få se att allt är bra! Grattis till en liten lillebror! :)
  • babyhummingbird

Imorgon blir det Baby & Barnmässan i Göteborg för mig och sambon! Någon mer som ska dit? :)

• fransyskan
    Ellenbmt skrev 2012-03-02 07:53:13 följande:
    Vägde mig igår, panik över vikten för att jag ökar så fort. Började på 51kg, nu 60,3 kg ajajaj jag vill inte behöva kämpa så mkt sen. Hoppas det har stannat av lite nu... Tillägga att jag är 155 lång. Så kilona över 55 syns...
    Hah, är 1.53 så vet precis vad du menar. Jag började på lite småfeta 56, gick ner till 52 och låg senast på 54. Blir det mer än 65 får jag garanterat en utskällning av den franska doktorn.

Man "ska" inte gå upp mer än 9 kg totalt enligt de papper hon gett mig... vet att det inte är sant, men när man sitter där ensammen med en kvinna i vit rock och ett diplom på väggen känner man sig bra ensammen.

Lycka till nu alla som har RUL idag! {#emotions_dlg.flower}
  • Ellenbmt

Fransyskan- fy! Ja det är fasen tur att det inte behöver vara eviga kilon.

• Novixi
    NiniMe skrev 2012-03-02 08:44:27 följande:
    Nu precis fick pappan känna bebisen hur den sparka runt och rörde sig i magen Vecka 18+3

Åh så mysigt! Med sonen kände sambon också ca i den veckan. Denna gången känner jag knappt någonting än! Är i v.18+2 idag och har ganska stor mage, men har bara känt bebis enstaka g
  • Novixi
    NiniMe skrev 2012-03-02 08:44:27 följande:
    Nu precis fick pappan känna bebisen hur den sparka runt och rörde sig i magen Vecka 18+3

Åh så mysigt! Med sonen kände sambon också ca i den veckan. Denna gången känner jag knappt någonting än! Är i v.18+2 idag och har ganska stor mage, men har bara känt bebis enstaka gånger och då väldigt otydligt :( sonen höll full fart från v.17 så jag vill verkligen känna något "riktigt" snart!

Hoppas det har gått bra för alla på Rul idag!
Svar på tråden Augustibebis 2012