• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    natlup skrev 2012-03-01 17:01:05 följande:
    jag klarar inte av detta längre jag måste köpa angelsound! E det någon mer som har köpt sin hos teknikmagasinet? Vart annars kan man köpa de?
    Köpte med på Teknikmagasinet men ska gå tillbaka med min. Väldigt plastig mojäng och kan inte stänga batteriluckan för då funkar den inte (batteriet glappar ordentligt och slås av när jag stänger luckan) vilket resulterar i att man får gel över hela batteriet vilket nog inte är så bra i längden.

Få dock inte panik om du inte hittar hjärtljudet. Jag provade i en halvtimme tre gånger och när jag till slut tänkte ge upp så råkade jag hitta det av en slump, väldigt långt ner nästan under blygdbenet, fick trycka på lite för att höra det. 
  • jguz

Min livmoderkant är precis vid naveln.
    Jag är i vecka 15+3 idag.

• Bellatrixx

Jag köpte angelsounds via blocket för en bra summa och lyssnade för första gången och jag hittade den lille krabaten, såå mysigt!  

Påtal om vagnar så känner jag mig inte riktigt med i matchen ännu. Läser och läser på om dem men antar att man får gå och "testkänna" lite på vagnar i någon affär (även fast vi tänkt köpa begagnat) men är lite sugen på en Brio sing, är den något att rekommendera må tro? Eller Emmaljunga city cross, jag vill ha en vagn man kan ha lite på många ställen, vi bor mitt i city så där kommer vi ju vara mest men man vill ju samtidigt kunna ta med vagnen på ojämnare underlag. Glad 

• FruFoxy

Vad skönt att höra att fler känner kanten vid naveln vid ungefär samma vecka. Började fundera på om det var två därinne, även om jag gjort ul för några veckor sen och bara såg en.

ellenbmt:
    Ja, nog älskar hon att vara i centrum alltid Tror nog det blir den tröjan.

• Ellenbmt

Jag känner ingen jäkla kant! Surar......
    Men jag är tjock högre upp nu. På rul sa bm att min moderkaka ligger uppepå och lite framför, vad fasen innebär det?

Svar på tråden Augustibebis 2012