• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Sandrina skrev 2012-03-01 13:20:52 följande:
    Det här med vagn, jag är inne på en Brio Happy med endas med liggdel!! Då jag inte tycker lika mycket om sittdelen som liggdelen tänker jag att man köper en ny vagn då istället när det är dags.

Men hur länge använder man liggvagnen egentligen och när går man över till sittvagn?
    Bara så du vet så har min granne en brio happy 2009/2010 och det finns ingen riktig sele i sittvagnen!
    Hon har köppt till en sån man fäster i vagnen och trär igenom barnens armar och knäpper på bröstet men när remmarna är på det kortaste så började hennes dotter stina kasta sig ut ur vagnen när hon var ca 8-9 månader, varav hon blev hängande tills man hjälpte henne upp.. Behöver ag säga att min granne är otroligt missnöjd?
    Hon har köpt min emmaljunga scooter 2009 som jag haft till dottern nu när hon vart lirte större eftersom det är omöjligt att använda brion.. dessutom har dotterns ben (1år 23:e dec) redan växt förbi fotstödet!
    Lite varning bara så du kan ha extra koll n är du kikar på vagnen i affären innan du bestämmer dig =)
    De kanske har fixat riktiga selar nu (de borde ju fått en del klagomål) fotstöden kan ju även dem vara längre, annars är det en vagn som är jättebekväm att köra och snygg är den ju med! 
  • mammsen

Sandrina - Oj, jag slarvläste bara att du var intresserad av brio happy!  När det stog liggdelen.. Förlåt!
    Liggdelen är ju helt ok, Grannen har en jättefin röd liggdel som bara är använd någon månad och ser inte ens använd ut om du bor i västragötaland och kan tänka dig beg, Hon har sittdel med men den är som sagt inte att rekomendera, dessutom är den lite sliten men det är ganska enkelt att sälja vidare senare när man vill byta vagn =) 

• tjockisbullen

Här är våran lista med namn som bara blir längre istället för kortare! 

Jayson, Marley, Emanuel, Elliott, William, Liam, Noah, Victor, Emil

Yazmin, Isabella, Nathalie, Stella, Alicia 

Vad tycker ni passar bäst ihop med Melina? Har ni några egna förslag? :)

• A R

Hej allihopa! Har varit inne och läst lite när vi varit på hotellet här i NYC. V15 nu, helt otroligt :) inga blödningar sedan jag började med antibiotikan för en vecka sedan. Jag kände inte att jag hade ui men förstår efteråt att det jag trodde var växtvärk och öm livmoder var nog ui som spökade, för nu känns det mycket skönare. Det enda jag köpt här till pyret är en salva för rumpan. Tuben såg så rolig ut så jag kunde inte motstå den. Jag ska lägga in en bild på den när jag kommer hem.
    Jag längtar verkligen till Rul nu när jag läst om er som varit på det. Barnvagnsdiskussionen tyycker jag är riktigt intressant, är mycket kluven till vad vi ska välja. Namndiskussionen är också en bra inspirationskälla. Ellie är ett tjejnamn som dykt upp här som både jag, maken och barnen gillar, jättefint! Dock tror vi att det blir en pojke och pojknamn har vi inga alls ännu.
    Ha det bra allihopa!

• Ellenbmt

Tjockisbullen- Isabella och Emanuel tycker jag passar bäst! Stella tycker jag med. Vackert

• isaochbel

Om exakt 4 timmar har jag mitt Rul är så nervös! Känner ingen "kant" inte några direkta rörelser trots att det är 2:a barnet o v. 18+2. Så nu vill jag bara dit och få veta hur allt ser ut!

• lills

AR: vi tänker oxå Ellie om det är flicka. Har inga pojknamn alls! Vi tror det är pojke...

• Naimis

Godmorgon! Rul idag, vakna kl 5 i morse och kunde inte somna om. Får försöka fokusera på alla privotabeller på jobbet så kanske tiden går fortare...eller snarare tvärtom.
    Tog mig i kragen och ställde mig på vågen.
    Är de nån mer än jag som har lite ångest över just vågen?
    Har iofs de när jag inte är gravid med, är verkligen inte bantar typen men och oftast nöjd med vikten så jag vet inte varför.

Hur som helst trodde jag de skulle stå typ +5 kg (har inte vägt mig på lääänge). +0,5 sedan plusset. Jag har iaf tagit in de 2 kg jag gick ner i början, men då är de istället ångest över att de är så lite.
    Makens kommentar var att de måste va världens minsta bebis.

Jag äter bra, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmacka. Där emellan slinker de ner en annan frukt, kaka etc.
    Aja de smäller säkert senare.

• Ellenbmt

Vägde mig igår, panik över vikten för att jag ökar så fort. Började på 51kg, nu 60,3 kg ajajaj jag vill inte behöva kämpa så mkt sen. Hoppas det har stannat av lite nu... Tillägga att jag är 155 lång. Så kilona över 55 syns...

Svar på tråden Augustibebis 2012