• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Hej på er. Äntligen har jag kunnat ta en paus efter en fullspäckad dag med bakning, städning och förberedelser inför yngstas kalas som är i helgen. Har massor kvar att baka men man får ta lite i taget!

Har köpt två tröjor som jag står och velar mellan och som vi med all förmodan kommer använda mig av, men vet inte vilken bara. På den ena är till mig och står "fjärde" över hela magen, och den andra är till födelsedagsbarnet där det står "Jag ska bli storasyster" på. Vilken tycker ni? För att ha båda är lite over the top liksom  
    Var först inne på att inte säga nått på kalaset då jag inte vill ta fokus från hennes första riktiga kalas (av olika anledningar har vi bara firat i familjen de två tidigare födelsedagarna) men eftersom alla är samlade då och att det helt enkelt inte går att dölja längre så får vi lov att berätta.

Undrar lite var er livmoderkant är nånstans och vilken v. ni är i? Min kant är precis vid naveln, brukar den vara det i v. 16-17? Kommer inte alls ihåg hur det har varit tidigare

• Ellenbmt

Tycker dottern ska ha syster-tröjan för att det blir uppståndelse kring henne det gillar hon nog?!

• Sandrina
    DetGodaLivet skrev 2012-03-01 14:02:06 följande:
    Jag brukar använda liggvagn i alla fall ett år. Det är den mest ombonade vagnen för barnet att sova i, så för alla de tillfällen då barnet i huvudsak sover i vagnen använder jag den gärna så läge barnet får plats. Det finns ju en ryggplatta att fälla upp om de vaknar mitt i långpromenaden och vill sitta.

Sittvagn brukar jag använda från ungefär halvåret, för de tillfällen då det känns mer praktiskt. 

Gillar inte dåliga kompromisser utan har gärna en av varje.  
    Ja, jag tror jag tänker precis som du. Att man inte vill ha någon kompromiss, utan först en ordentlig liggvagn och sen en ordentlig sittvagn.

Men du skulle alltså rekommendera att ha 2 samtidigt då!? Och inte byta liggvagnen mot en sittvagn på en gång.
  • oxle bo

varit på RUl idag.
    en BEBIS :) BF 29 juli.
    den var jättelivlig, o öppna munnen o drack o lipade :)
    moderkakan i framvägg som jag mistänkte..  så lycklig!! <3

• DetGodaLivet
    Sandrina skrev 2012-03-01 16:26:08 följande:
    Ja, jag tror jag tänker precis som du. Att man inte vill ha någon kompromiss, utan först en ordentlig liggvagn och sen en ordentlig sittvagn.

Men du skulle alltså rekommendera att ha 2 samtidigt då!? Och inte byta liggvagnen mot en sittvagn på en gång.

Exakt, de är bra till olika saker. Åtminstone om man bor i hus så använder man ju ofta vagnen till att barnet ska sova ute och då är liggvagnen mycket mer skyddande och ombonad. Även långpromenader där barnet sover osv. kör jag alltid med liggvagn så länge de får plats. Tycker dessutom liggvagn är lättare för barnet att sitta och leka i om man tex. är på ett café, för man kan sätta upp ryggplattan, och slänga i lite grejjer i "baljan" så kan de sitta där och grejja länge. Det är svårare att få saker att stanna kvar i en sittvagn.

Fördelen med sittvagn är att de ser bättre så ska man vara ute och promenera med en vaken unge kan de vara nöjdare i sittvagn för att de har bättre utsikt. 

Även om man köper både ligg- och sittdel kan man ju använda dem växelvis på de flesta vagnar. Det är bara ett fåtal modeller där det är mycket meckigt att byta emellan (tex bugaboo).     
  • natlup

jag klarar inte av detta längre jag måste köpa angelsound! E det någon mer som har köpt sin hos teknikmagasinet? Vart annars kan man köpa de?

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-03-01 17:01:05 följande:
    jag klarar inte av detta längre jag måste köpa angelsound! E det någon mer som har köpt sin hos teknikmagasinet? Vart annars kan man köpa de?

Jag köpte pa Teknikmagasinet, men det är inte anglesound de säljer, utan ett märke som heter caremaxx.

På måndag är det Rul! Naimisen har i morgon, om jag inte minns fel?
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-03-01 17:01:05 följande:

Jag köpte pa Teknikmagasinet, men det är inte anglesound de säljer, utan ett märke som heter caremaxx.

På måndag är det Rul! Naimisen har i morgon, om jag inte minns fel?
Svar på tråden Augustibebis 2012