• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandrina

Naimis - Lycka till på RUL! Hoppas allt ser bra ut! :) Ska ni ta reda på kön?

• Naimis

Ellenbmt- Är de inte så att vissa lägger på sig de mesta i början, några i mitten och andra slutet?! Och amningen är ju bästa vikt-rasar-tipset

• Ellenbmt

Jo jag hoppas det är så. :) rasade fort sist men har haft svårare med formen sista året... 25 är mitt magiska barbapappa år...

• Grizabella
    Ellenbmt skrev 2012-03-02 07:53:13 följande:
    Vägde mig igår, panik över vikten för att jag ökar så fort. Började på 51kg, nu 60,3 kg ajajaj jag vill inte behöva kämpa så mkt sen. Hoppas det har stannat av lite nu... Tillägga att jag är 155 lång. Så kilona över 55 syns...
    Oro dig inte ännu, jag har med mina båda tidigare graviditeter gått upp mycket i början och i slutändan har det ändå hamnat på 11-12 kg som rasade av när jag började amma, mycket försvann direkt efter förlossningen, så även om du går upp mycket nu kan det stanna av sedan
  • Albasmamma

Hej tjejer, tillbaka på svensk mark nu efter en vecka i Danmark/Tyskland. 

Lycka till de som ska på RUL idag och kul att höra om er som redan har varit. Hela den här veckan har bara svischat iväg och nu är det bara 6 dagar kvar för våran del tills RUL.

Jag kom hem 1.30 inatt så det har inte blivit många timmars sömn i natt men det var så mysigt när barnen kom och gosade ner sig bredvid mig imorse. Tur att jag kan jobba hemifrån idag, ska försöka med en promenad och lite vila emellanåt. Men gissar att jag somnar tidigt i soffan ikväll. Det har dessutom blivit långa arbetsdagar och mycket bilåkande. 

Ser att ni diskuterat namn, vi har jättesvårt att komma på tjejnamn. Killnamn känns lite lättare men vi ändå inte helt överens :)

Jag känner min kant precis vid naveln, v.18 nu. Känner den bäst på morgen innan jag stiger upp.

Usch, ang vågen, jar jag gått upp 7kg, däremot har vikten stått relativt still sen jag sist var hos BM för tre veckor sen. Så jag hoppas att jag inte går upp allt för mycket.

• Grizabella

Namn ja, svårt det där men blir det en tjej denna gång så blir det Elvira eller Ester och som kille Ture eller Elmer

• LiJon
    Naimis skrev 2012-03-02 07:46:58 följande:
    Godmorgon! Rul idag, vakna kl 5 i morse och kunde inte somna om. Får försöka fokusera på alla privotabeller på jobbet så kanske tiden går fortare...eller snarare tvärtom.
    Tog mig i kragen och ställde mig på vågen.
    Är de nån mer än jag som har lite ångest över just vågen?
    Har iofs de när jag inte är gravid med, är verkligen inte bantar typen men och oftast nöjd med vikten så jag vet inte varför.

Hur som helst trodde jag de skulle stå typ +5 kg (har inte vägt mig på lääänge). +0,5 sedan plusset. Jag har iaf tagit in de 2 kg jag gick ner i början, men då är de istället ångest över att de är så lite.
    Makens kommentar var att de måste va världens minsta bebis.

Jag äter bra, frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och kvällsmacka. Där emellan slinker de ner en annan frukt, kaka etc.
    Aja de smäller säkert senare.

Har också lite vågångest. På inskrivningen var det första gången på över tre år jag vägde mig, har inte ens en våg hemma. Var lite väl viktfixerad och underviktig för några år sedan, så efter det har jag helt enkelt slutat väga mig. Känner ju ändå hur jag är i kroppen, om jag lagt på mig osv...

Vägde mindre än jag trodde hos barnmorskan fast jag är rätt säker på att jag hade lagt på mig runt 2-3 kg redan då. Sen vägde jag mig faktiskt för en vecka sedan och då hade jag gått upp nästan ett kilo till. Du behöver nog inte ha ångest över att inte gått upp så mycket, det där verkar ju vara så olika Tycker de här trådarna "vilken vecka är du i och hur mycket har du gått upp?" är onödiga på nåt vis, skapar ju bara ångest. Vikt är egentligen det sista jag vill behöva tänka på när jag är gravid, vill bara njuta och ta tag i eventuella extrakilon efteråt

Härligt med RUL idag, lycka till! 
  • Grizabella

Egentligen är det bästa att mäta sig tycker jag trots en viktuppgång på 11-12 kg förra graviditeten ökade jag bara 4 cm runt stussen och 1,5 runt låren, magen däremot 19 cm  

• isaochbel
    Naimis skrev 2012-03-02 07:47:37 följande:
    Isaochbel- Spännande! Ska ni kolla kön?
    Ja om h*n vill visa upp sig!!! Är det en kille blir det en César om det är en tjej har vi inga namn efter som Isabel fick våra två favorit namn Isabel Felicia..
    Ska ni kolla????
Svar på tråden Augustibebis 2012