Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Challelotten skrev 2012-07-26 16:33:43 följande:
    Katten: du fick inte testa amningsnapp om hon inte suger rätt?

Jag fick använda det med dottern då hon inte sög ordentligt.

Jodå, använder amningsnapp också. Men även där är det trixigt att få det rätt när brösten är så svullna och stora. Hennes tag är helt enkelt litet. Men amningsnappen gör iaf att det funkar något sånär. Jag behöver inte gråta varje gång.

Tjockisbullen- lycka till! spännande att följa!
  • Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-07-26 17:41:29 följande:
    Okej tänkte om någon annan hade lust att dela sina tankar eller sin kunskap kring detta med Epidural. Jag har helt missat serien som sändes i Sverige, en unge i minuten. Men igår surfade jag runt och hittade massa avsnitt på youtube så jag och mannen tittade tillsammans på två av dom. I det ena, fick man följa ett par som skulle få sin första bebis varpå tjejen erbjuds Epidural när hon bara är öppen 3 cm. Jättekonstigt tycker jag, trodde man inte fick EDA förrän man var öppen minst 6 ??? Hela denna tjejens förlossning var verkligen det jag minst önskar mig. Tjejen fick inte alls jobba sig igenom värkarna själv, utan EDAN sattes ju in så tidigt så hon la sig å sov medan värkstimulerande dropp var igång. Hon öppnades inte någonting mera och det hela slutade med att bebis blev så stressad att det blev akutsnitt.

Jag är ganska okunnig på det här området och förklarar rätt dåligt så ni kan kika själva på avsnittet, jag blir bara så asskraj för det här med EDA men samtidigt vet man ju inte hur man kommer klara smärtan utan. Å andra sidan föds det ju miljontals ungar m EDA utan att det går illa, men jag vill verkligen inte vara med om ett akutsnitt. Detta är avsnittet jag talar om, flera av er har säkert sett det innan eftersom det är typ 1 år gammalt. 

Stort lycka till till er som är på gång med förlossning, spännande i tråden med alla bebisar som föds  

Vad jag vet så ska man vara i aktiv förlossning, oftast räknas öppen 3-4 cm. Just det paret du tänker på blev igångsatta, som jag förstod det. Jag tror att man kanske kan sätta Eda tidigare när man sätts igång, inte säker dock.
  • Stövelkatten

Ellenbmt: skiiiiit!!! Förstår hur det känns, man blir så less av att bli lurad så. Jag håller alla tummar och tår för att marknaden sätter fart på värkarna igen!

Astro: jag tycker du överlag är väldigt ödmjuk i framförandet av dina åsikter och erfarenheter! Mycket nyttigt att få ta del av olika tankar.

Trots att mjölk finns i brösten så har jag bestämt att lägga ner amningen nu... Jag pallar inte med de hormoner det ger med sig, blir helt knäckt! Om jag ska räcka till som människa tror jag att så mycket som möjligt måste vara "som vanligt".

Lilla grisen hade en trasslig kväll och gav upp illtjut i ett par timmar och jag fick genast sån oerhörd ångest att jag skakade i kroppen. (för er som inte har bebisar innan så är det inte alls så farligt som min hjärna vill det till, så bli inte avskräckta!)

Jag hoppas denna brutala ångest ger med sig ganska fort. Nu ska jag bara se till att inte få mjölkstockning eller så.

• Stövelkatten
    Aprilia1977 skrev 2012-07-28 22:33:41 följande:
    Åh, har varit med mitt livs stora kärlek och ätit supergott på Jimmys Steakhouse på Södermalm ikväll... sååååå underbart gott, fantastiskt väder och glada människor! Livet leker och vår bebis kommer när han kommer.

Vad glad jag blev av att läsa detta!!!
  • Stövelkatten

Ang. Vänner så är det hittills EN kompis som ringt för att gratulera. De andra, "närmaste", har nöjt sig med ett sms eller till och med en like på Facebook. Hmm... Kanske dags att inse att vi nog inte är så nära vänner ändå. Trist.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-29 08:29:04 följande:
    Katten- jag vill va din vän!

Hörrni, jag har ju släppt slem i strimmor/kluttar i några veckor, men igår kväll kom en brunrosa större bit, och idag kom ett monster, större än en äggula, genomskinlig med en stor brunrosa blobb i mitten.... Snälla säg att min bebis kommer nu!! (hysterisk)....

Fina du!

Jag tror nog det drar igång snart! Så började det ju för mig, blodslem på morgonen och på em drog värkarna igång.
  • Stövelkatten

Det är kväll och jag har INTE ångest för en gångs skull. Jejj! Storebror har fått hjälpa till mycket idag, vilket tydligen har känts bra för honom. Jag har grymt dåligt samvete för att jag är så lättirriterad eftersom jag är så stressad av minsta lilla pip minifröken uttrycker. Hade ju som sagt en tuff tid när sonen var nyfödd och det har tydligen satt större spår än jag trodde. Tur att storebror är så förstående!

Hejochhå- jag hoppas ni snart får hålla er unge!

Min vän i USA fick idag åka hem med sin son, nu får de äntligen vara tillsammans hela tiden!

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-07-29 21:51:58 följande:
    Usch har panik, är i v 40 nu och nyss så hade jag och killen sex, vi hade inget ovanligt hårt eller någonting utan mer normalt liksom och nu kommer det blod ifrån pullan och magen är stenhård

Färskt blod eller mer brunt? Hur som helst bör du ringa förlossningen. Bättre att kolla! I bästa fall är det bara lite känsliga blodkärl som brustit. lycka till!
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-07-29 22:08:34 följande:
    Det är som slem blandat med röda strimmor/kärl i, vet inte hur man ska förklara. Pappret blir röd/rosa.. Usch, läskigt sånt här. Hoppas de ringer upp ifrån förlossningen snart

Jaha, men DÅ håller jag med de andra som säger slempropp. Men... Förlossningen ringer upp? Kasst, borde de inte kunna svara på frågor direkt?

Nåväl, kanske ni har bebis snart.
Svar på tråden Augustibebis 2012