Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Idag var vi på vårt första BVC-besök. Minns nu varför jag aldrig brytt mig så mycket om dessa, det är verkligen löpande band-filosofi. Vi fick en bunt papper med vad man ska och inte ska göra, samt schema för när vi ska ses. That's it. Lustigt att jag med sonen satte så mycket tillit till det systemet.

• Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-07-31 09:21:07 följande:
    Spännande Gadget, hoppas det är på gång nu!

Iväntanpådig; Jag får precis som du beskriver vid sammandragningar, får jättesvårt att andas. Inte bara när jag ligger ner, räcker att jag sitter lite bakåtlutat. Har börjat få sammandragningar ofta på kvällarna nu, med typ 5-10 minuter emellan och då blir man lite utmattad när man knappt får luft ;)    

Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av inför förlossningen. Har ju varit och gjort en bäckenmätning och ringde själv för att få reda på resultatet igår. Ligger inom "relativ bäckenträngsel". För att inte räknas som bäckentrång ska man ha summa utgångsmått på minst 31,5 cm, jag har 30,5. Har inte diskuterat med någon utan en BM läste upp i telefon vad som stod i journalen, och att röntgenläkaren skrivit att en vaginal förlossning borde vara möjlig om jag har bra värkar. Jag vill ju verkligen prova att föda vaginalt men nu när jag vet att bäckenet är åt det trånga hållet är jag rädd att det ska bli så som jag verkligen inte vill, långt och utdraget och kanske avslutas med sugklocka eller urakut snitt.

När jag pratade med min egen bm innan mätningen sa hon att ligger man på gränsen kan man ha en 'deal', att man låter förlossningen starta av sig självt och märker man tidigt att det inte händer så mycket (att barnet inte kommer längre ner osv) så gör man snitt direkt "utan tjaffs" eller försök med sugklocka osv. Så jag hoppas det är det som gäller! Skulle kunna slappna av på ett annat sätt då. Ska till bm på fredag men då är det inte min vanliga som är på semester, hoppas verkligen att hon jag ska träffa är bra att prata med.

Grattis igen till alla nytillskott!        

Kräv att det ska vara så för dig! Skriv in det i journalen och se till att bm fixar de kontakter som behövs. Du ska inte behöva oroa dig för det, speciellt inte under själva förlossningen!
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-31 15:27:18 följande:
    Kram Bullen!

Ringde till min bm nu, talade in medelande. hoppas hon ringer upp. Jag har under dagens lopp insett att jag är påväg att börja må riktigt jävla dåligt. Inser att jag skiter lite i vad min dotter gör och är nöjd om hon är mätt. Vill inte leka med henne alls och vill bara ligga i soffan med mobilen i högsta hugg. Svårt att motivera mig till något öht!

Vill inte bli igångsatt men alltså nåt måste jag få hjälp med, ringde dagis å grinade efter hjälp så jag får lämna henne tre timmar i morgon... Det är en bra bit på vägen men jag blev inte gladare för det....

Bra gjort! Man måste inse sina gränser, för allas bästa. Du har haft och har väldigt mycket på din tallrik och att dessutom komma halvvägs till födsel och sen inget mer får nog de flesta att tappa sugen. Jag hoppas du får den hjälp som behövs!
  • Stövelkatten
    astro skrev 2012-07-31 19:31:21 följande:
    Nu är jag mer eller mindre säker på att de räknat fel på BF. Jag har hamnat i min "vampyrfas", sover som ett murmeldjur på dagen, kan inte sova på natten. Äter ytterst lite och har svårt att dricka, utom på kvällen. Det  brukar inträffa 2-6 dagar innan förlossningen. Så 13/8 lär nog inte stämma.

Maken känner också igen tecknen och håller tummarna för att inget händer före snittet i övermorgon. 

Jag hoppas också allt går som planerat för er! Ändå är det rätt häftigt att du/ni har sån kännedom om hur din kropp funkar.
  • Stövelkatten

Min lilla skritt verkar ha det jobbigt med magen. sonen var ju allergisk mot mjölk- ägg- och sojaprotein från start, och trots att tjejen inte har samma symptom så funderar jag på om hon också är en liten allergiker. I natt har hon stånkat och stönat konstant, men hon gallskriker tack och lov inte.

Fast jag måste erkänna att jag är bra trött nu...

• Stövelkatten
    Roos26 skrev 2012-08-02 14:16:54 följande:
    Jag har oxå tittat på en unge i minuten och blev helt tagen. Kollade på youtube Men hitta bara 3 avsnitt....å inga på svt play....vart hittar jag fler?

Fler finns inte på youtube, personen som laddat upp dem skriver att hen inte har premium och missade de andra avsnitten. så antingen så nöjer man sig med de tre eller så betalar man för premium. (tror inte de finns att ladda hem heller, faktiskt)
  • Stövelkatten

Mammsen- mjölkallergi är en riktig allergi i allra högsta grad, min äldre son var (också) allergisk som liten, och det ordentligt. Pratade med allergimottagningen idag som tyckte det lät som lilltjejen var drabbad. Har redan köpt ersättning för allergiker, vilket verkar hjälpa. Men önskar gärna fler burkar på recept; 249:- st är rätt saftigt...

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-08-03 15:27:17 följande:
    Stövelkatten- är det nutra du ger som ersättning? Jag skänker gärna mina burkar om de inte gått ut, mot frakt, såklart.

Japp, provar nutra lipil nu. Och du är ju för go!!! Vill du kolla om de fortfarande är brukbara så uppskattar vi det förstås. :-*
Svar på tråden Augustibebis 2012