• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-03-07 22:15:55 följande:
    Aprilla- låter som ischias ?
    fy...fy...fy...

Nu ska jag försöka sova, men det gör ont.. ont när jag sitter, står eller ligger... undrar hur det här ska sluta... illa, illa!!

God natt Sverige!   
  • Kampis
    RockTheRebell skrev 2012-03-07 22:34:54 följande:
    Mängder inlägg här... Men idag upptäckte jag att naveln krympt! Har väldigt djup annars. Men nu var båda piercinghålen "ute" på magen ^^

hahajag var tvungen att kolla min med, och den har också blivit grundare!! Sist fick jag ingen poput navel men vem vet, kanske denna gången :)
  • Naimis

Jag tror min mage är mindre än samma vecka med Neo, naveln tror jag däremot är grundare.
    Fick aldrig nån putnavel sist, nu väntar jag och ser om hormon-randen dyker upp denna gång med.

De med mindre mage, kan de bero på att jag har moderkakan i frammvägg denna gång? Eller beror de bara på hur livmodern ligger?

• Kampis

Det beror på hur livmodern ligger :)

Jag har en rejält bakåtutande livmoder och får därför liten mage :) När jag skulle sätta in spiral efter föra förlossningen fick barnmorskan tex ta tappen i en tång och dra fram den för att kunna sätta in den, inte skönt...   

• Tina lind
    DetGodaLivet skrev 2012-03-07 10:39:06 följande:
    Ja precis, så brukar det vara här med samt att det oftast finns en rad tillfällen på våren då man går på inskolningsbesök med sin förskola. Då brukar barn som ej går i förskola inbjudas att delta med sina föräldrar, däremot de barn som går i förskolan har ju ej med sina föräldrar på detta.
    Ja så är det här med! Min syster fick börja i en skola som inte är den närmast dagis, dit de andra barnen skulle (vi bor bredvid den skola och det är en skola med väldiga problem i ledningen så den valde mina föräldrar bort...) så en pedagog på min systers förskola följde med min syster och hälsade på skolan som hon skulle börja i. Jättekul att de tog sig tid till det, att undvara en personal för ett barn.

Jobbar du som lärare?
  • Tina lind

Grattis till alla er som varit på lyckade rul :)

Lyckan med att slippa kissa så ofta om nätterna var kort. Nu ränner jag på toaletten fyra gånger per natt igen. Men men det är bara fem månader kvar ;)

Igår bökade bebben runt massor! Sitter jag känner jag den rätt så långt ned, ligger jag så känner jag den strax under naveln och ut mot sidorna. Min rör sig mest på kvällarna, men det kan ju bero på att jag är mer avslappnad då.

Naimis- Hur gick det för dig att föda hemma? Det måste varit en jättesnabb förlossning! Ska du sättas igång denna gång?

Kampis- jag har också en väldigt bakåtlutande livmoder, så pass att det till och med är väldigt knöligt när de ska ta cellprov...Låter inte trevligt med spiralen...Jag som tyckte det gjorde lite ont bara när de skulle vrida och hålla på för att kunna ta cellprov...

Är det någon mer som är rh negativ och har en + bebis, och således kommer få ta en sådan där spruta i vecka 30?

• Stövelkatten

Har ju glömt att uppdatera sedan min oro om att inte känna bebisen; hon kickar på för fullt där inne! Flera starka sparkar som känns utanpå har hon fått till, och så en massa gruff och bök som känns inuti. Glad

Aprilia1977 skrev 2012-03-07 20:43:29 följande:
    Förstår inte mina känslor idag. Har gått från att vara skit förbannad till att just nu sitta i soffan och vara gråtfärdig och rädd. Otroligt rädd. Tänk om allt inte är som det ska, tänk om vi skulle ha gjort NUB/KUB-testen, tänk om "damsugaren" (kondisbiten) som jag åt skadat bebisen. Tänk om......

Usch, varför är man så orolig över att allt inte ska vara bra. 

Har ont överallt. Är det normalt`? Har fått så otroligt ont i en muskel/sena som strecker sig från knät upp, längs lårets utsida och bak mot rumpan. Varför är det så???? Har ont i magen, mensvärkar och andra konstiga känslor i magen, vad beror det på?

Har försökt att nå min BM; ringt och lämnat tfn och namn. Hon lyckas alltid ringa upp när jag inte kan svara (hände denna och förra veckan). Hon lämnar ett meddelande "Hej, vi hörs i morgon". Jag tror genast att hon kommer att ringa upp, men ack nej, jag måste ringa igen och boka ny tid! Fasiken!!!

Gråter

RUL på tisdag, då får vi väl allt svart på vitt! Nästan allt iaf!
    Var dammsugaren ett exempel bara, eller vad är det du oroar dig för där?

Och jag håller med, låter som ischias. Försök ta tag i det så snart det går, för det är inte roligt. Har också problem med det, i vänster ben. Samma när sonen föddes, och epiduralen gjorde underverk med förlossningssmärtan, men ischiasen rådde den inte bot på, och helvete vad ont det gjorde då när sonen skulle ut! Kändes som någon försökte slita av hela benet.
    Efter förlossningen var det dock borta, men ändå... värt att uppmärksamma tidigt så att du orkar tills det är dags.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Kampis

Det finns väl en risk för att jag får äta upp detta, men detta verkar vara en lika lugn bebis som sin syster var ( i magen, när hon  väl kom ut trodde jag inte det var samma unge. Inte varit lugn en sekund från första stund).  Jag har känt rörelser nu sen v 12, och de är fortfarande inte starkare puffar utan rätt svaga fast de kommer på lite olika ställen och högre upp såklart.  Trist bara att det kommer typ en, och sen nr man väl ska känna efter så blir de inge mer :-/
    Med dottern kände jag inte förrän v 22 poch hon gav mig aldrig en spark som gjorde ont eller ens i närheten, tryckte inte på revbenen eller nåt. 

Svar på tråden Augustibebis 2012