• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Mitt första kände jag inte förrän efter Rul, då när jag såg bebisen röra sig på skärmen samtidigt som jag kände lite bubbel nere vid blygdbenet fattade jag att det inte var gaser jag känt innan.
    Med den här bebisen kände jag redan innan kub-tester kring v 12. Inte varje dag, men lite då och då.
    Nu i v 17 känner jag varje dag.
    Har denna gång moderkakan i bakvägg och det gör nog stor skillnad. Med dottern kunde nästan aldrig någon annan känna utanpå magen under hela graviditeten. Hon hade en one-man-show bara för mig ;)

• Fyran2012

Jippi, vecka 16 idagGlad

Lycka till ni som ska på rul..lääängtar tills det är min tur igen! Ska bli så spännande att ta reda på könet, det har vi inte gjort på våra tre barn innan.

• Barcelona86

Hej allihopa! Rul idag, kl 14 så jag har nästan hela dagen på mig att vara nervös och pirrig! Håll tummarna! Är i v.19 nu.

• fransyskan
    Aprilia1977 skrev 2012-03-08 18:31:02 följande:
    Måste bara fråga (ska även prata med min BM). Enligt den läkaren som jag träffade idag, så talade han om för mig att jag inte fick ligga på höger sida och sova, utan rygg + vänster sida. Enligt honom belastar jag levern extra mycket om jag ligger på höger sida. Och stoppar blodtillförseln, då levern har stora blodkärl. Låter för mig så orealistiskt.. men jag vet inte om det är högre risk om fostret ligger längre in i livmodern.

Tror ni att min läkare har rätt??
    Mm, på min första hjälpen träning i måndags så sa både han som höll i träningen och våran företagssjuksköterska samma sak... fast inte om att sova, utan om att läggas i framstupa sidoläge eller vad det nu heter på svenska. Det handlade också om blodtillförseln, fast till babyn hävdade dom.

Usch, har haft en riktig skitkväll/natt. Först fick jag hux flux jätteont i tandköttet efter middagen, sedan fick jag ont i magen (små onda hugg), blev yr och fick lock för öronen. La mig i soffan vid åtta, maken väckte mig vid ett för att jag skulle lägga mig i sängen men då var jag plötsligt störtledsen och kunde inte sova. Låg vaken i timmar och oroade mig över prematurfödsel, sent missfall och annat elände.

Hoppas ni andra sovit bättre!
  • A R
    Naimis skrev 2012-03-09 07:38:08 följande:
    20+0 idag, 50% avklarat halva tiden to go. Bara!
    Vart har tiden tagit vägen?
    Grattis, vad roligt!
    Skönt att känna att man kommit halvvägs Solig
  • A R
    Fyran2012 skrev 2012-03-09 09:23:08 följande:
    Jippi, vecka 16 idagGlad

Lycka till ni som ska på rul..lääängtar tills det är min tur igen! Ska bli så spännande att ta reda på könet, det har vi inte gjort på våra tre barn innan.
    Härligt! Jag är också i vecka 16. Har två barn sedan tidigare som vi inte tagit reda på könet men vill verkligen göra det denna gång Skrattande (om den vill visa det)
  • RockTheRebell
    Mamma070912 skrev 2012-03-08 21:14:41 följande:
    Rock the rebell: Vi måste bo väldigt nära varandra, så tokigt;-D Har du barn sen innan?

Ja det var ju kul :P Tänkte att det kanske fanns någon från närheten här, men inte så nära =) Vi har (tyvär?) inga barn sen innan även om vi velat ha hur länge som helst. Mina studier är inte klara förrän 1:a juni så det har varit haken. Fast det är som om saker är meningen. Som vi har slarvat med eller utan flit vet jag inte riktigt så är det nästan konstigt att vi inte "åkt dit" tidigare när andra kan bli på smällen av att ha sex en gång. Så inga andra barn här innan. Men sambons brorsbarn har fått stå ut med vår barnlängtan ;) så dom tycker nog inte jag är lika kul när jag börjar bli osmidig ^^

Jag gick ur gymnasiet 08, ett år efter min årskull för linjen jag provade först var inte min grej, så redan där låg jag efter dig i familjeskapandet. Antar att det är lagom ålderskillnad mellan oss för att man ska kunna ha missat varandra socialt med var man varit i för stadie i livet dessutom. Men nu kanske "loggat in" på samma fil -haha- Sambon är -81 a så de flesta vi umgås med gemensamt är från det och mest uppåt. Men kretsen är ganska spridd över regionen så att säga eftersom han inte är riktigt härfrån från början.    
  • FruFoxy

Lycka till på rul alla som ska dit idag.

Jag känner inte heller av krabaten än, v. 17+5 idag. Med första barnet har jag känt allra tidigast och då var jag i v. 18+1 och då fick både jag och min man känna första kicken samtidigt Med de andra så har jag varit nånstans i v. 19+ och 20+ (moderkakan i framvägg den gången) innan jag känt nått, så jag är inte orolig även om jag är otroligt otålig!  
    En vecka kvar till rul för min del, åh. En evighet tills dess ju! 

• mammsen

Wiie! nu har jag bokat ett tillväxt och könsultraljud på emma ultraljudsklinik i gbg :D
    Var ju på rul igår men jag tyckte v 16+3 var lite tidigt och kommer antagligen oroa mig för om de missat något, dessutom fick vi ju inte veta om det blir ett rosa eller blått rym ;)
    Så om knappt 3 veckor blir det ett extra RUL härligt!!  
    Någon mer som är galet nyfiken på om det är tjej/kille?? 

• any19877

Va härligt att det är många som har redan varit på rul:) jag ska ditt på tisdag:) hoppas att mina tvillingar mår bra och allt är som det ska:) vi har bestämt oss att vi vill veta könet på barnen så det blir spännande att få veta det;)
    Är i v 17+4 idag och än så länge känner jag inte någonting:(

Svar på tråden Augustibebis 2012