• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Sommar12: jag tycker inte att min mage växer så mycket, men så håller jag inte på och ta bilder och jämför.
    Däremot bli magen hårdare och naveln grundare.

• pixel3
    TheMaraja skrev 2012-03-08 14:03:05 följande:
    Hej alla,

Jag har legat lite lågt i en månad nu. Har inte haft det så skoj. Vi gjorde ju KUB för fyra veckor sedan och fick inte alls det resultat som vi ville. Risken var 1:40 för DS och vi fick nog en chock. Bestämde där och då att vi skulle gå vidare med fostervattenprov. Jag har alltid sagt att huvudanledningen till att jag gör KUB är för att om något inte är som det ska så vill jag veta det så tidigt som möjligt, och då kändes det som att fvp var enda vägen för att verkligen få veta. Det blev tre långa veckors väntan på provet, mycket tankar, funderingar och känslor. Allt sattes på paus kändes det som.

Vilket fall var vi där förra veckan och igår kom brevet hem Har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Allt såg bra ut och dessutom kunde vi logga in på hemsidan och se att det är en liten pojke vi väntar. Så otroligt roligt och mysigt. Vi firade ordentligt hemma sen med gott att dricka och äta.

Jag var väldigt nervös inför fvp men det gick jättebra. Själva ingreppet kändes inte alls och jag kände inte något alls efteråt heller. Jag varken blödde eller läckte fostervatten så det kändes skönt. Vilade i två dagar sen var allt som vanligt igen.

Nu ska jag verkligen njuta av resten av den här graviditeten. Jag är överlycklig just nu allt såg så bra ut som det kunde. Sen är det ju mycket annat som kan gå fel ändå, men det tänker jag inte oroa mig för innan jag behöver.

Nu återstår bara ett problem, att komma på pojknamn. Vi var så säkra på att det skulle vara en tjej så vi har knappt ens funderat på pojknamn men det är ett väldigt litet problem....
    Så glad för eran skull att ni fick bra besked! Vi var också säkra på en tjej men igår fick vi veta att det är en kille. Så kill namn svårt!!! Men stort grattis igen 
  • Tesdy
    RockTheRebell skrev 2012-03-08 14:07:46 följande:
    Hej hej! Jag har ocså plötsligt lite svullnadskänsla ungefär vid/i inre bl.läpparna. Kom igår. Vårt sex har vart stilla i 2,5 vecka eller nåt. Blev lite creepy när halva jag var full i blod -uscha-. fast det var bara från nåt kärl men det var en hel del. Så det har inte vart så suget sen dess hehe. Men lusten kommer och går annars. När han är borta är jag givetvis jävligt sugen.. hahaha. Men han är så underbar. Inget tjöt nånstans. Massa mys o pussande utan nån "baktanke" eller hur man ska formulera det. Idag är nog iinte bästa dagen dock. Han har haft en lång dag och jobbig begravning på det.. :(
    Jag pratade med min BM om detta nu och hon frågade om jag har lätt för att få åderbrock för detta kan man tydligen få i underlivet. Alternativt att det är ett kärl som brustit och svullnat upp. Men så länge jag kan kissa så är det inte ngn fara men skulle det strula så måste jag ringa 1177 alternativt till förlossningen.

Skönt att du har en förstående sambo.

Vi har sex som vanligt, som någon ovan skrev lika sällan som tidigare
  • A R

Näe, nu hände det igen Gråter 
    V 15+1 idag och över två veckor sedan sista blödningen, så plötsligt känner jag att faaan nu kommer det igen.
    Femte gången det händer. Kommer ca 1-2 dl blod på några minuter och sedan slutar det. Lite spänd i livmodern, lätt sammandragning men absolut inte ont. Lade mig på sängen och kände på magen och fick en rejäl puff tillbaka  (faktiskt dens starkaste jag känt hitintills). Ligger och vilar nu men känner mig skakd och ledsen, varför händer detta?

TheMaraja, vad skönt att det var positiva besked ni fick, jag är så glad för er skull och en liten pojke, Grattis!!! 

• TheMaraja

Tack alla! Jag är verkligen en ny människa igen idag. Berättade på jobbet i morse och idag har jag en tajt klänning för nu har magen börjat titta ut. Känns så kul att kunna glädjas igen. Man märker verkligen va känsligt det är och hur sårbar man är när man får något som inte går precis som man tänkt sig.

• Sommaren12

A R: usch va jobbigt! Minns inte om du skrivit nåt om detta innan, har du kollat upp vad det kan bero på? Skönt iaf att du känner sparkarna, men förstår att man blir skärrad. Pepp!!

• fru Elle

TheMaraja: härligt att allt såg bra ut på FVP . Jag hade med gått vidare och kollat bara för att veta innan.

AR; nej inte igen, har du fått någon förklaring till varför du får dessa blödningar? Skönt att känna bebisen sparka i alla fall.

Idag har jag känt av foglossningen ordentligt. Men det var en massa snö som jag fick halka runt i på väg till jobbet. Snön har varit borta ett tag här och det har varit vår i luften. Vill inte ha mer snö nu !

• Tesdy
    O Hanna O skrev 2012-03-08 15:21:10 följande:
    Har mycket sammandragningar, en del känns ganska onda...ringt mvc men inget svar någon som varit med om samma sak?
    Nej Tyvärr. Vad jobbar du med? Är du stressad?
Svar på tråden Augustibebis 2012