• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy
    O Hanna O skrev 2012-03-08 15:38:41 följande:
    Nej inte stressad...men var sängliggande från vecka 28 med sonen...pga sammandragningar!

tycker det är tidigt dock vecka 19

Ja det låter lite väl tidigt, men vad vet jag... Jag har aldrig haft så med någon av mina två innan. Men kanske är det så att det kommer tidigare denna gången för dig även om det är några år mellan barnen...
    Kolla med förlossningen eller sjukvårdsupplysningen om du inte får tag på BM.
  • Sessan 84

Hej allesammans.

Jag har följt denna tråd länge men inte skrivit så mycket... Men nu känner jag att det är dags att dela med mig av mina erfarenheter.

Vad gäller var jag vill föda så bor vi utanför Uppsala och det självklara valet är Akademiska. Jag födde en dotter där i dec. -09 och var nöjd. Visst finns det alltid saker som kan bli bättre men inga stora saker. Att pappan var med och fick egen säng på BB var en självklarhet. Jag hoppas verkligen det blir lika denna gången.   

• fransyskan
    TheMaraja skrev 2012-03-08 14:03:05 följande:
    Vad kul med en pojke! Och vad skönt att det gick som ni hoppades med fostervattenprovet! {#emotions_dlg.flower}
  • oxle bo

jaha, sitter i soffan o får massa spakar :)
    idag var jag hos gyn, angående min svamp. har ju behandlat3 gånger o den bara kommit tillbaka.
    ringde i måndags o då sa dom att dom inta har hand om sånt,hmmm??? ringde idag o då var de inga problem..
    men läkaren ville inta att jag tog tabletter pga graviditeten, så vagitorier i 6 dagar sen 1-2 veckan restan av graviditeten.. hoppas det fungerar för det KLIAR

härligt med lyckade ul,
    AR: inte kul med blödningar, vet presic, hade floder dagligen med min första. du kanske ska ta järntablätter..

• Xericax

Angående sexet så är det ganska off här så att säga, vi har inte haft samlag sedan lilla pyret blev gjord. Orsaken är främst blödningarna i kombination med mf i somras som gör att ingen av oss tycker att vi vill riskera något. Illamåendet har ju förståss inte heller gjort saken bättre, men nu har det blivit bättre så jag får inte längre kräkreflexer av min mans andedräkt. Men vi myser mycket, ligger sked och smeker varandra.

A R skrev 2012-03-08 15:00:23 följande:
    Näe, nu hände det igen Gråter 
    V 15+1 idag och över två veckor sedan sista blödningen, så plötsligt känner jag att faaan nu kommer det igen.
    Femte gången det händer. Kommer ca 1-2 dl blod på några minuter och sedan slutar det. Lite spänd i livmodern, lätt sammandragning men absolut inte ont. Lade mig på sängen och kände på magen och fick en rejäl puff tillbaka  (faktiskt dens starkaste jag känt hitintills). Ligger och vilar nu men känner mig skakd och ledsen, varför händer detta?

TheMaraja, vad skönt att det var positiva besked ni fick, jag är så glad för er skull och en liten pojke, Grattis!!! 
    Usch inte igen, förstår att det är jobbigt. Skönt i alla fall att du kunde känna puffarna.
  • A R

Jag har varit gynakuten vid de fyra tidigare blödningarna och allt ser bra ut, livmodertappen har inte öppnat sig, inga sammandragningar utan allt har bar sett bra ut. Skritten där inne har sprattlat, hjärtat slagit och storleken har varit bra. De tror att moderkakan ev släpper lite i kanten när livmodern växer, att den inte riktigt följer med. Men de kan inte säga säkert bara antaganden. Nu har jag fått en tid på tisdag för att träffa en läkare på mödravården, min BM propsade å det och jag tror inte jag blir så mycket klokare men det är ju alltid bra att prata med någon. Känner mig tätt ledsen nu över all oro. Jag tror jag nämnt det tidigare att vi har en son som har en hjärntumör och slutade med cytostatika i feb. Har liksom föreställt mig graviditeten som något positivt i vårt liv och längtar såååå efter lilla pyret men så kommer bara oro och rädsla. Jag är annars en väldigt positiv människa men det är väl alla graviditetshormoner som spökar och hör det hela lite jobbigare.

Långt och tråkigt inlägg men jag är glad att ni finns här!

• Naimis

Har precis berättat för min chef, vilken lättnad att ha det gjort. Gick hur smidigt som helst, vilket jag iofs misstänkte. Men får alltid lite dåligt samvete.
    Så nu känns de som den lilla magen jag har inte behöver döljas längre..och snart kan vi outa de på Fejjan. För inget blir ju officiellt om de inte är med där ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012