• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Grannens dotter heter Lisa, när hon blev storasyster var hon 4 år och pappan frågade henne i en namndisskussion med mamman "vad tycker du att bebisen ska heta då?"
    4 åriga Lisa svarade bara "Avalisia såklart!"
    fanns ingen som heter det i landet och bebisen som fick heta Stina fick såklart det söta namnet som andranamn..
    Lisa har en storasyster i yngre tonnåren som alltid säger aah, och meeh, och typ och sånt ni vet så Lisa skulle nog vara lite "extra stor" när hon sa Lisa såklart för det var ju igentligen Lisa hon menade :P

Någon mer som känner någon eller vart med om något liknande?
    Alltså sånnadär udda men väldigt fina namn, och vet hur de kommit till? 

• Tesdy
    mammsen skrev 2012-03-09 13:11:07 följande:
    Grannens dotter heter Lisa, när hon blev storasyster var hon 4 år och pappan frågade henne i en namndisskussion med mamman "vad tycker du att bebisen ska heta då?"
    4 åriga Lisa svarade bara "Avalisia såklart!"
    fanns ingen som heter det i landet och bebisen som fick heta Stina fick såklart det söta namnet som andranamn..
    Lisa har en storasyster i yngre tonnåren som alltid säger aah, och meeh, och typ och sånt ni vet så Lisa skulle nog vara lite "extra stor" när hon sa Lisa såklart för det var ju igentligen Lisa hon menade :P

Någon mer som känner någon eller vart med om något liknande?
    Alltså sånnadär udda men väldigt fina namn, och vet hur de kommit till? 
    Vet inte hur dom kommit till egentligen men misstänker att det har med årstiden som dom föddes i men grannen har döpt sina barn till Vintra och Isor/Izor osäker på stavningen... Ovanliga namn men väldigt fina namn
  • tjockisbullen
    DetGodaLivet skrev 2012-03-09 14:01:53 följande:
    Jag har RUL nästa fredag. Dit är det hundra år.
    Jag har mitt den 10e april så det hade ju kunnat va längre;) 
    Det går snabbt ska du se!  
  • Mamma070912

Ringde och bokade rul idag. Fick tid den 28de så det är ju ganska snart, inte ens 3 veckor.
    Vi har inte tänkt att ta reda på könet denna gång. Har gjort det med de tidigare 2, så nu ska vi prova detta med, så man vet hur det är;-D

Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912
    RockTheRebell skrev 2012-03-09 09:52:54 följande:
    Ja det var ju kul :P Tänkte att det kanske fanns någon från närheten här, men inte så nära =) Vi har (tyvär?) inga barn sen innan även om vi velat ha hur länge som helst. Mina studier är inte klara förrän 1:a juni så det har varit haken. Fast det är som om saker är meningen. Som vi har slarvat med eller utan flit vet jag inte riktigt så är det nästan konstigt att vi inte "åkt dit" tidigare när andra kan bli på smällen av att ha sex en gång. Så inga andra barn här innan. Men sambons brorsbarn har fått stå ut med vår barnlängtan ;) så dom tycker nog inte jag är lika kul när jag börjar bli osmidig ^^

Jag gick ur gymnasiet 08, ett år efter min årskull för linjen jag provade först var inte min grej, så redan där låg jag efter dig i familjeskapandet. Antar att det är lagom ålderskillnad mellan oss för att man ska kunna ha missat varandra socialt med var man varit i för stadie i livet dessutom. Men nu kanske "loggat in" på samma fil -haha- Sambon är -81 a så de flesta vi umgås med gemensamt är från det och mest uppåt. Men kretsen är ganska spridd över regionen så att säga eftersom han inte är riktigt härfrån från början.    
    Jag har ingen koll på de yngre generationerna, knappt på min egen årskurs. Hade bara "ögon" för de äldre när jag gick i skolan
    Äntligen kom vår efterlängtade lilla Julia
  • Mamma070912

...jaha och där var jag tydligen klar tyckte datorn... Rock the rebell, vi kommer ju säker att träffas i framtiden, kanske till och med på BB Sen är det ju Öf, finns ju inte så många att välja på och vi är där ganska mycket. Vet allt om barnlängtan De här små trollen är mycket efterlängtade, alla gjorda genom IVF.

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • babyhummingbird

Idag har vi beställt vagn och betalt handpenning! Blir en Stokke Xplory med ett tjusigt vinterkitt också. De hade extrapris på vagnen i Göteborg (eller rättare sagt fick man vinterkittet på köpet man man köpte den kompletta vagnen, värde 2800:- så blev jötteglada!) Så i juni tänkte vi åka upp till Göteborg och hämta vagnen! Skönt att ha klarat av det beslutet! Sen bestämde vi (okej.. Jag bestämde..) att får vi en till så tar vi en Bugaboo Donkey, haha :)

• Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-03-09 11:22:46 följande:
    Fick rediga sparkar igår på Ullared! "glöm inte att köpa till mig" sa den :) hittade dock inte såååå mkt, lite tvättlappar, bäddset, kudde, tre vita/grå bodys/sparkdräkter. Köpte desto mer till dottern!!

Babygymen som jag velat ha var dyra och skräniga. Tyvärr.

Kram på er
    Åh, vad tråkigt... jag som hört från min väninna (när hon var där förra året) att det fanns såååå mycket bra och billiga saker till bebisen. Att hon hittat sin Bugaboo till en billig slant etc....hmmm... 
  • O Hanna O

My goood! Vi har köpt vagn...nu står den och väntar på hämtning till 1 maj...kändes helt sjukt!

Grannen var in med tre blå bodysar i strl 50 så snabbt hon visste att allt var bra på rulet...det händer jag ska bli mamma igen!  

Svar på tråden Augustibebis 2012