• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    Issan8 skrev 2012-03-09 16:25:10 följande:
    Jesus i himmelen imorse skickade jag in min D-uppsats som snart ska ge mig den riktiga lärarexamen, 4 års ångest har just lättat från mitt hjärta (jobbade i 3 år som lärare utan den riktiga examen) så skööööönt

jag bor ju i Zürich och här stannar aldrig någon snö om det ens snöar, därför tänkte vi satsa på en bugga el annan vagn med små svängbara hjul. När bebisen är 7-8 månader, alltså till nästa vår kommer vi flytta till Sverige igen och då behövs ju ingen snövänlig vagn heller. 

Däremot gillar vi skogspromenader och då antar jag att det bara är att glömma en vagn som buggabon, får bära bebis i sele då i stället.

Min man är så himla söt, han köper bebisgrejer hela tiden, vi har redan en full liten låda m kläder och annat därför att han älskar å shoppa :)

Köper ni andra saker el är ni fortfarande försiktiga m det?

Grattis till din examen!!! Kan verkligen tänka mig hur skönt det känns! Två kurser till så har jag gjort mitt första år i skolan. Tiden går sjukt snabbt!
    Funderar du på en bugga då? vet inte hur bra de är men det finns ju extrahjul att köpa som är till för terräng till Cameleon. Har hört delade meningar om dom... 
  • Sommaren12

Ni som beställt/hämtat hem massa gratis babyboxar, kan ni inte länka till lite sidor där man kan fylla i och beställa? Glad

Fick en kod till Apotekets i julas typ... tror ni man kan använda den fortfarande eller finns det nåt "bäst före datum"?

• mammsen
    Albasmamma skrev 2012-03-09 15:11:25 följande:
    mammsen: min dotter heter Alba (som du säkert förstått av mitt nick Glad), det är rätt ovanligt. Min brorsdotter heter Keyla.
    Ja det är med annorlunda och fint =)
    Keyla med =)

Hur kom du fram till det namnet på dottern? Var det bestämt innan hon föddes eller var hon bara en Alba när hon kom ut?? 
  • mammsen
    Tesdy skrev 2012-03-09 15:35:24 följande:
    Jag har väl kanske inte dom mest vanligaste namnen på mina barn men inget jätte ovanligt heller. Dom heter Tess & Teddy därav mitt nick
    Haha, nice, Tess brukar ju vara ett smeknamn, har nog inte hört det som tilltalsnamn innan,, Teddy var väldigt mycket fint! låter både kaxigt och gulligt på något sätt =)
  • DetGodaLivet
    Issan8 skrev 2012-03-09 16:25:10 följande:
    Köper ni andra saker el är ni fortfarande försiktiga m det?

Jag har köpt lite kläder på reorna +vagnar och så en hel IKEA-kasse med blöjor (det mestga begagnat, lite från utförsäljning). 

Men nu kommer jag börja handla rätt mycket för de flests barnloppisar/bytardagar ligger runt en bestämd period på våren som börjar nu. 

Babysitter och bilbarnstol har jag "bokat" att få köpa av en nära kompis. Amningskudde, amningspump + lite filtar och annat har jag fått av syrran. 

Skötväska (en vanlig väska egentligen) +skötbädd har jag köpt på utförsäljning.

Ergosele har jag beställt till grossistpris genom kontakter.

Saknar skötbädd, skötbord, bärsjal, smågrejjer som amningsnapp och termometer...säkert lite mer som jag kommer komma på att jag behöver.

Gillar att sprida inköpen lite, har lite kinkig smak och då blir det lättare att hitta precis det man vill ha än om man ska handla allt på en gång. Helst ska det ju vara begagnat också.     
  • O Hanna O

Inte köpt något...sydde en overall i flick tyg...nu tänkte jag lägga ut den till salu...jag kommer ju inte få någon tjej!

Annars har vi beställt vagnen  men inget mer...kanske ska börja skriva en lista...vill ha allt klart i vecka 30...då jag inte kunde göra något efter det! 

• Issan8

oj hjälp nu blev jag lite stressad, har inte köpt nånting av det där. Men smart att dela upp köpen så attt det inte blir så saftiga utgifter sen när det närmar sig.

Vi har bara köpt bebiskläder och sen en babywatcher som fått bästa betyget. Den där  man kan både se och höra bebis genom en liten tv-skärm.

är ergosele samma sak som bärsele typ babybjörn?
    är amningsnapp en vanlig napp fast mindre storlek för nyfödda?

Ursäkta att jag är så okunnig men jag har verkligen inte haft tid till att sätta mig in i allt då studierna har tagit allt sista månaderna. Kommer komma med alla mina dumma frågor nu när jag är "fri" från hemska examensarbetet.

• Issan8

Tack förresten sommaren för gratulationen. Och ja vi är inne på buggan men samtidigt tycker jag det ser så löjligt ut när liggdelen sitter så lågt. Mannen är liskom nästan 1.90 lång, ska han gå ner på knä när han vill lyfta bebis tänker jag....kanske ska kolla på Teutonia-modellerna också, även de ser lätta å smidiga ut och är samtidigt lite högre i liggdelarna

• Saftmedbulle
    jguz skrev 2012-03-08 20:36:04 följande:
    Jag börjar bli orolig.

Väntar min fjärde, min tredje graviditet.

Är i vecka 16+4 idag.

Jag har inte känt av min bebis något alls ännu!! Det verkar som att alla har känt sina kottar för flera veckor sedan. :(
    Jag tycker att jag borde ha känt lite i alla fall?

Är det någon här som inte har känt sin bebis ännu???
    Japp! Jag har inte kännt något än...
  • Saftmedbulle
    tjockisbullen skrev 2012-03-09 14:05:20 följande:
    Jag har mitt den 10e april så det hade ju kunnat va längre;) 
    Det går snabbt ska du se!  
    Jag har oxå RUL 10/4...
Svar på tråden Augustibebis 2012