• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isaochbel

Från att inte ha känt bebisen något till att igår kväll få 4 ordentliga kickar som sambon också fick känna! Är så glad att han äntligen ger sig till känna, mutan var förstås Ben & Jerry's ;)

• eightythree

Halloj!
    Länge sedan jag skrev något - dagarna flyger iväg!
    Har läst ikapp lite om barnvagnar och RUL mm. Kul att det är fler i samma tankar!

Själv var jag på RUL i måndags och fick veta att liten ser ut att ha allt på rätt plats och mår bra inne i magen. Vi fick även veta att det ganska säkert är en lite flicka! ( Till min stora förtjusning iom att vi har två pojkar tidigare)! De har en flemarginal på 2% men ul sköterskan tyckte att det var så tydligt att vi inte behövde tänka på det.... skoj! Så nu har jag smyghandlat två bodys, ett par byxor, strumpor och två små mössor - i rosa toner såklart! hihi! Vet inte hur mycket man vågar shoppa än heller.

Ang vagn så kommer vi att köpa en bättre begagnad denna gång iom att vi anser att det är för mycket pengar på en vagn som vi använder ca ett år och sedan vill man ha en mindre smidigare vagn istället. Men mitt dilemma ligger i hur jag ska göra med sonen som kommer att vara 3år. Kommer han att kunna gå själv? Ska vi köpa syskonvagn eller ståbräda????? Vad har ni för erfarenheter?

Hur mår ni i övrigt? 

• tesked83

mrsnoname - du kan gå in på familjelivs gravidverktyg och fylla i den beräknade födseln så får du upp bland annat kalendermånad och graviditetsmånad.

• Tina lind

Imorgon går jag in i vecka 19, härligt att tiden rullar på även om det ibland känns som den står stilla.

Nu väntar en dag ute, det ser dystert ut men det är hela sex grader varmt redan. Ska pyssla om kaninerna lite och se om de inte har lust att para sig! Skönt att väntan på kaninungar bara är dryga 30 dagar.

Hoppas ni får en härlig helg :)

• Sommaren12
    isaochbel skrev 2012-03-10 07:33:12 följande:
    Från att inte ha känt bebisen något till att igår kväll få 4 ordentliga kickar som sambon också fick känna! Är så glad att han äntligen ger sig till känna, mutan var förstås Ben & Jerry's ;)
    Va mysigt!  Ben&Jerrys kan göra susen! Flört Här har jag känt sparkar i en vecka nu men mannen känner inte än.

Nu ska vi iväg och titta på barnvagn och provköra bil. Glad 
  • RockTheRebell
    Mamma070912 skrev 2012-03-09 14:29:25 följande:
    ...jaha och där var jag tydligen klar tyckte datorn... Rock the rebell, vi kommer ju säker att träffas i framtiden, kanske till och med på BB Sen är det ju Öf, finns ju inte så många att välja på och vi är där ganska mycket. Vet allt om barnlängtan De här små trollen är mycket efterlängtade, alla gjorda genom IVF.

naw =) vad skönt att IVF'en gett er resultat! Jag tror att det blir svårt att undvika varandra med dessa gemensamma nämnare på liten ort haha. När jag skrev in mig i v8 så var jag nummer 6 på listan över augustibf. Så några måste det finnas till. Sen vad det är för individer vet man ju inte. Men det är kul med några som har barn födda typ samtidigt. Folk är ju så olika, men mammagrupperna som var när vi var små höll ihop jättelänge. Men tiderna kanske har ändrat sig. Konstalationen av människor är ju helt avgörande för något sånt.

Om våra BF stämmer är det mkt troligt att vi kan ses där ^^ jag tror ju mitt bf är 28 och inte 25e som bm räknar på 28 dagar cykel (hade typ 32-34) Min äl tror de är 3 dagar tidigare än vad den var och via tester är det verkligen omöjligt att det skulle vara som hon säger. För starkaste stegringen var den 6e dec och inte 3 som om äl skulle varit 4:e dec som för detta bf. Men UL får utvisa =) Hoppas ändå på att få några dagar tidigare iofs så man inte måste gå över..... fast går ju hellre över lite än en väldigt prematur. Vad har du för arbete ellertidsfördriv utom barnen? ;)  
Svar på tråden Augustibebis 2012