• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Jag tycker att de där hamburge-vagnarna ser lite hemska ut för minstingen underst. Man kliver ju nästan på dem och allt smuts som stänker upp från vägen och däcken...

• jguz

Nu var mina killar nästan tre år när jag köpte vagnen. De är lika gamla så de turades om att sitt underst och det var SÄLLAN som båda satt i vagnen samtidigt (de var stora och gick mest). Hade den som "till och från förskolan-vagn. Jag skulle dock inte köpa den om jag hade en två åring och en nyfödd då jag inte gillar att bebisen ligger under det äldre syskonet.
    Jag hade i början en emmaljunga twin cerox men eftersom jag inte hade körkort på den tiden så tröttnade jag på min breda vagn som gjorde att jag aldrig kom på bussar osv. Så jag sålde den och köpte den andra när de var nästan tre... Jag älskade den :)

• Jloow

Lustigt för jag har fått höra från både läkare, sjukgymnaster, forskare osv att dom vagnarna är bättre än ex de som är liknade men bara singlar (alltså såna som barnet sitter direkt framåtvänt när det är dags för sittdel för att det blir för mycket intryck och oroväckande att inte ha bättre kontakt med föräldern i så tidigt stadie.

Men det råder nog stora tvister åt både hållen gissar jag.. Lägger inte så stor vikt i det. Man får nog göra det som man själv tror är bäst för just sitt barn för alla barn är ju trots allt olika och kräver olika typer av stimulans...

• HanBen
    Jloow skrev 2012-03-14 18:31:03 följande:
    Lustigt för jag har fått höra från både läkare, sjukgymnaster, forskare osv att dom vagnarna är bättre än ex de som är liknade men bara singlar (alltså såna som barnet sitter direkt framåtvänt när det är dags för sittdel för att det blir för mycket intryck och oroväckande att inte ha bättre kontakt med föräldern i så tidigt stadie.

Men det råder nog stora tvister åt både hållen gissar jag.. Lägger inte så stor vikt i det. Man får nog göra det som man själv tror är bäst för just sitt barn för alla barn är ju trots allt olika och kräver olika typer av stimulans...
    Givetvis ska man göra det man tror är bäst för sitt barn.
    Jag håller med dig. Det rekommenderas att sitta vänd mot sina föräldrar i tidigt skede som du skriver. Vilket man inte heller gör i de vagnar man sitter under bakom.
    Men som sagt. Alla gör som de själva vill och tror är bäst.  
  • anneh

Barnvagn beställd idag! :)
    Emmaljunga citycross med citykorg! Matchande skötväska blev det också. Så nöjd! Den ska komma i mitten på juni till butiken :)

• Challelotten

Vad kul att köpa ny vagn. Själv har jag en cresent classic kombi sen 09 så blir inte någon ny vagn. Bra vagn för off road :0) då vi har hund som ska ut i alla väder. Och dottern som blir 3, sitter knappt i sin vagn nu så ska köpa en ståbräda istället.

• Kotten7381

Vi har en Emmaljunga citycross och är jättenöjda med den!!! Här blir det inte någon ny vagn utan vi hoppas kunna använda en ståbräda då storebror blir 3! =)

• Hejåhå

Jösses vad gravid jag började känna mig helt plötsligt! Har inte känt så mycket på några veckor och nu ikväll molvärk, bebissparkar, illamående, proppmätt fast jag knappt ätit och som grädde på moset; halsbrännan.
    Imorgon blir det till att köpa Losec, samarinen biter inte på mig. :)

• Tina lind
    mammsen skrev 2012-03-14 16:39:23 följande:
    Han hittade mig och jag gav han en changs.. korkat jag vet men det är ju ofta så man reagerar.. Fick åka till förlossningen men efter misshandeln med basebollträ när min dotter var ca 2 månader flydde vi igen och vi har väll i princip flytt sedan dess... Vi lever med skyddade uppgifter som 1000-tals andra kvinnor och barn gör idag.. men jag har inte "råkat ut" för något mer än att behöva sitta i samma rättssal osv, inga mer misshandlar och sånt =)

Lever med en annan man sedan flera år och vi har det lungt och stabilt runt oss och har bott på samma ställe länge nu utan att behöva flytta =)

Jag har lärt mig jättemycket av detta och är på något sätt glad att det hänt mig, jag har fått... vad ska man kalla det, nytt perspektiv på livet ;)
    Vad jobbigt du har haft det! Och vad stark du har varit, och är- vilket mod! Hoppas du slipper honom för resten av livet nu!

Så härligt för dig! Och att du hittat en man som värdesätter dig för den juvel du är :)

Jag kan tänka mig det, du måste se saker och ting på ett helt annat sätt än jag som inte alls gått igenom något så hemskt. På något sätt har det hemska ändå format dig till just dig. Tack för att du delade med dig av din berättelse!
  • Willes mor

UL imorgon, spännande! Väntar ett syskon till Wille (snart 1 år) med BF andra veckan i augusti. Vill gärna att grabben ska få ett syskon trots mardrömsförlossnig senast p g a brist på smärtlindring, förlossningsskador och ett iskallt bemötande från personalen trots att jag hade så ont att jag trodde min sista tid var kommen. Hoppas därför verkligen på kejsarsnitt denna gång....

Svar på tråden Augustibebis 2012