• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    fru Elle skrev 2012-03-19 20:23:41 följande:
    Ska på RUL imorgon. Har inte känt bebisen så mycket de senaste dagarna och har en obehaglig känsla av att något är fel. Har aldrig känt så tidigare, fy vilken obehaglig känsla. Vill bara känna en spark och känna att allt är som vanligt
    Hoppas det går bra! Har också haft riktiga "domedagskänslor" men det har (knock on wood) aldrig vart något fel.

Jag vaknade tidigt imorse och bakade muffins och plockade ihop böcker till en välgörenhetsförsäljning. Har blivit väldigt "plockig" hemma; vi bor så litet och babyn måste ju rymmas. Hade gärna flyttat till en 2a men vår hyra ligger redan på 8000 kr.
  • Majsan0101

Hej! Känns som jag känner er alla redan... Är en sådan som läst ofta men inte skrivit. Är 38 år och väntar nr 3. V 17+2. Sedan tidigare pojke 10 år och flicka 6 år. Så det blir lite av en "sladdis" î?. TheMaraja: Jag har också mycket huvudvärk. Kan hålla i sig i flera dagar i sträck och Alvedon hjälper knappt. Tror det är hormonellt. Hade samma när jag väntade dottern. Tror det blev bättre i tredje trimestern.

• 7eHimlen
    Ellenbmt skrev 2012-03-19 16:55:13 följande:
    7ehimlen- jag tror inte man gör något åt det... Kan finnas salvor ex hemorojdsalva? Googla :) har en gravidbok där står det bara att återbrock på ben, i och runt om slidan samt i anus är supervanligt.

Det var nog inte det, hade kanske bara sträckt mig, idag känns det inget alls :P Men tack för svaren, det lugnade mig att det är vanligt! :D
  • fru Elle

Allt såg fint ut på RUL, så skönt efter gårdagens tankar. Blir en liten lillebror och BF beräknades till 13/8. I början av graviditeten så hade jag en känsla av att det var en tjej, sen svängde det och känslan sa kille. Nu det senaste har jag inte haft någon stark känsla för vad det skulle vara. Men det blir en liten lillebror !

Blev flyttad några dagar, bf vi hade räknat ut med ägglossningtest var 8/8, på Kub fick vi BF 6/8. Men nu på RUL blev det BF den 13/8. Men ska ju in på kontroller från vecka 38+0 för igångsättning så är inte så orolig att jag kommer gå över för länge. Har dessutom aldrig gått över BF tidigare, Molly kom 2/3 och hade BF 6/3, Harry kom på BF 2/7. Borde kanske bli BF 2/8 , då de andra är födda den 2:e.

The Maraja; jag har känt av huvudvärk men inte så ofta. Har kommit på mig själv att jag inte har druckit så mycket, sen har jag försökt att vila lite. Gillar inte heller att ta massa tabletter. Om du har mycket huvudvärk skulle du kanske göra ett blodtryck hos BM. Kan vara tecken på havsndeskapsförgiftning. Kanske är lite tidigt att få det än men det skadar ju inte att ta ett blodtryck.

• Hejåhå

Om babyskydd: längtar att få använda det igen. De fast monterade stolarna är inget som man med enkelhet flyttar från bil till bil. Perfekt nu med våra augusti-bebisar att kunna bädda ner dem i babyskyddet och bära ut i bilen. Oumbärligt hem från BB, enligt min mening. Tänk om det regnar och blåser när man ska ut till bilen?
    Alltid när man ska iväg på kalas och grejer somnar den lilla bebisen skönt i bilen, sedan är det bara lyfta in skyddet och låta dem sova vidare inne.

• fru Elle

Hejåhå jag gillar med babyskydd i början. De sover ganska mycket i början och om de somnar i bilen behöver man inte väcka upp dem. Mina barn brukar ofta somna i bilen när de är små, oavsett om vi åker i 10 minuter eller längre.

• Hejåhå

Jag är så nöjd med mig själv att jag tjatade mig till en tidigare RUL-tid. På kuben flyttades jag bakåt 9 dagar, men jag har alltid tyckt det varit konstigt att jag plussade samtidigt som jag blev befruktad och vetat när äl skett.
    Jag ville dessutom ha det gjort innan resan i påsk. Så den 30/3 får vi göra det istället för 10/4 :)

• 7eHimlen

Hur tidigt "får" man egentligen sätta ihop och bädda spjälsängen? :P Vi köpte ju vår på IKEA strax efter att Daniel & Victoria fått Estelle (de hade ett erbjudande då, att om man köpte madrass så fick man en spjälsäng!!) så nu står den bara i kartongen i vardagsrummet o vi är ju såååå sugna på att ställa upp den i sovrummet. Men det är ju så länge kvar *s* BF 25/8, RUL nästa vecka först. jag har sagt till frugan att tidigast i juni, men det är ju så svårt att låta bli!! Hade vi haft ett barnrum hade det inte gjort nåt ju, men nu ska den ju stå i vårt sovrum läääänge innan bebisen kommer. Vad tycker ni? När är det inte "för tidigt" längre? :P

Svar på tråden Augustibebis 2012