• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan
    anneh skrev 2012-03-20 09:27:50 följande:
    Fransyskan: oj, det var dyrt! Vart bor du?
    I en "suburb" utanför Paris, i Frankrike. Har tittat på 2or men de kostade alla kring 10,000 kr per månad i vårt område (och mer i andra "snoffsigare" områden). Får verkligen hemlängtan när jag läser om alla som kan ha ett eget fint babyrum medans jag letar efter en extra-pytte-liten baby-säng som ska rymmas i vårt sovrum.

För att inte nämna att man bara har tre månaders betald föräldraledighet efter att barnet kommit (som mamma) och elva dagar (som pappa)...
  • Naimis

Fransyskan- De låter väldigt dyrt. Jag som våndas lite över att vi skulle ha råd med ett fint hus på "landet" eller bara i en mindre stad, och istället förmodligen får en boendekostnad på 10000 i en sthlmsförort, men då i en nyproducerad 4a.
    Dock skulle jag inte vilja flytta från sthlm.

Är så oerhört glad över att vi i Sverige kan vara hemma så länge som vi kan.

• fru Elle

Fransyskan, tre månaders betald föräldraledighet låter inte mycket. I Sverige har vi en ganska generös föräldraförsäkring om man jämför med andra länder. Är också glad att vi kan vara lediga såpass länge i Sverige.

• Tesdy
    irruz skrev 2012-03-20 10:14:12 följande:
    Ååå får jag också vara med här?! Förstår inte hur jag kunnat missa den här tråden, verkar supermysig..!! Känner ju igen några av er gobitar från "vi som köööörde"-tråden :) var inne o kikade i bildtråden också o jag blir så rörd att jag nästan vill gråta - damn you hormoner!! Vad härligt att se bilder på andras magar, så man har lite att jämföra med ;) Kram på er!!
    Välkommern hit!
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Tesdy
    Blomsterfröna skrev 2012-03-20 12:50:58 följande:
    Skönt att få tillbaka på skatten , men de ser man inte förens i dec då man e egenföretagare:)
    Åh har ni fått era deklarationer redan?? Jag är också egenföretagare och får inte pengarna förrän i december.
  • anneh

Tesdy: om man loggar in på skatteverkets hemsida så har man kunnat kolla från igår.. :)

Får också tillbaka på skatten! :D

• Tesdy
    anneh skrev 2012-03-20 13:03:14 följande:
    Tesdy: om man loggar in på skatteverkets hemsida så har man kunnat kolla från igår.. :)

Får också tillbaka på skatten! :D
    Ah det kanske man skall göra när jag ändå skall in på lite sådana sidor ikväll.
  • fransyskan
    fru Elle skrev 2012-03-20 12:37:10 följande:
    Fransyskan, tre månaders betald föräldraledighet låter inte mycket. I Sverige har vi en ganska generös föräldraförsäkring om man jämför med andra länder. Är också glad att vi kan vara lediga såpass länge i Sverige.
    Naimis skrev 2012-03-20 12:18:50 följande:
    Är så oerhört glad över att vi i Sverige kan vara hemma så länge som vi kan.
    Vad dom verkar mena på är att jag ska lämna mitt 3-månader gamla barn på dagis men aldrig i livet. Ska ta obetald ledighet fram tills barnet blir året gammalt minst, även om det betyder att vi får leva på vatten och baguette...

Och ja, jag skryter alltid om Sverige -- vi (eller, ja, ni ) har det verkligen, i mycket, bättre än andra inom Europa. Menar inte att allt svenskt är perfekt men mycket av det jag sett utomlands gör mig tacksam att jag växt upp i Sverige. Usch, nu har jag gått och gett mig själv riktig hemlängtan!
Svar på tråden Augustibebis 2012