• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Fy fan! Fick precis reda på att sambons arbetsplats kommer att stängas inom " några veckor"!!! Paniiiik! Jag är relativt arbetslös, snart hemma på usel fp. Och nu en arbetslös jobbtrött sambo. Herrejävlar så nervöst.

• Angelica1991
    ALLIEVERDO skrev 2012-03-19 20:29:01 följande:
    Jag var också på RUL idag och blev framåtflyttad 5 dagar. Så gick in i v 19 igår ist :) Då är vi väldigt nära varann :) frågade dock inte om könet, men funderar på om det kan vara en liten pojke? har en flicka innan och där reagerade jag aldrig på något på skärmen eller bild. men här tyckte jag att jag reagera på skärmen en gång och även lite på bild..vad tror ni?
    Oj nu hamnade min bild över din text..konstigt.
    ja vad roligt =D skiljer 1 dag mellan våra då =D tihih sen vet man ju aldrig + - 14 dagar =DD jag bara låg och njöt efter att hon började påbörja säga att det såg bra ut efter varje grej hon tittade på :D jag kände YEEES !! :D bra kämpat min lilla tös =) 
  • Albasmamma

Ellenbmt: Nej, vad trist men du ska se att det löser sig, var din man också kock?. Kanske han hittar nåt nytt snabbt. Håller tummar och tår för er!

• Albasmamma

Grattis ni som varit på lyckade RUL idag!

Någon som vet hur det är med strongenough? Tänker på dig om du läser...  

• Sommaren12

Så jävla deppig ikväll över allting i precis. Saknar Malmö (där jag bodde förr) å alla vänner. Saknar att jobba å tjäna pengar ist för att plugga med all jävla tentaångest och att aldrig ha råd med nåt. Känner mig så sjukt opepp nu. Har legat i sängen och stirrat på taket i tre timmar nu. BLÄ!

• Juliette
    Sommaren12 skrev 2012-03-19 20:47:42 följande:
    Så jävla deppig ikväll över allting i precis. Saknar Malmö (där jag bodde förr) å alla vänner. Saknar att jobba å tjäna pengar ist för att plugga med all jävla tentaångest och att aldrig ha råd med nåt. Känner mig så sjukt opepp nu. Har legat i sängen och stirrat på taket i tre timmar nu. BLÄ!

Tråkigt Rynkar på näsan. Var är det du bor nu? Är tanken att ni ska stanna där eller kommer ni flytta till Malmö igen? Det är kul att plugga men så himla jobbigt med pengarna. När är du blir klar (du har säkert skrivit det innan)?

Ellenbmt: Usch, vad jobbigt. Hoppas det löser sig!

kram på er!      
  • astro
    Bellatrixx skrev 2012-03-19 20:07:08 följande:
    Innan graviditeten drack jag det sällan men har haft ett så starkt sug, men bra tips du gav! 
    Ska försöka motstå det ett tag till och hoppas det går över, låter otäckt med hjärtat :-/
    I värsta fall kanske man kan smaka en klunk av någon kompis eller så. Hihi.

Grattis till lyckade RUL, verkar bli mycket tjejer. Spännande!
    Jag har fått känslan att vi väntar en pojk men det återstå att se till 3D ultraljudet, längtar.

och till Pix3l, hoppas allt går så bra som det kan. Verkligen jättetråkigt. Styrkekramar. 
    Kanske behöver du mer b-bitamin? Det finns massor av b-vitamin i Red Bull, det kan ha satt igång ett sug om du råkar vara lite kort på just detta.
    testa t ex något vitaminvatten med b-vitaminer men utan koffein. Se hur det smakar. 
  • Aprilia1977

På onsdag ska vi på RUL nr 2 + BM besök två timmar efter det. Undrar just hur det påverkar bebisen att man gör många ultraljud. Det blir det fjärde nu sedan v. 7. Förra veckan hann vi inte se allt eftersom jag fick sådan värk i det vänstra benet och sjuksköterskan (eller vad hon nu är) valdet att avbryta undersökningen. Nu har en sjukgymnast kommit fram till att det är just ishiasnerven som sitter ikläm mellan några muskler som inte är tillräckligt stretchade. Och det är ingen skön känsla, det går sååå ont.

Tänker oxå på Pixel 3 och Strongenough.    Hjärta

• Julies

Aprilia1977

INGET farligt med ultraljud eftersom det är ljudvågor som gör att bilden framträder. Inte att förväxla med röntgenstrålar.

• Sommaren12

Juliette: Kalmar. Har bara pluggat ett år nu så kommer ha två kvar när jag kommer tillbaka. Känns motigt men jag vill verkligen ha ett år med min bebis och orkar nog inte plugga samtidigt som många gör. Så om tre år eller så när jag är färdig hoppas vi kunna flytta tillbaka till skåne igen, men det beror ju på var man får jobb nånstans.
    Har bölat i telefonen med mannen (som jobbar) nu i en timme, känns lite bättre men är fortfarande deppig. Är väl så ibland bara. Mycket omställningar i livet som väntar nu, vilket innebär både glädje och oro.
    Är du från skåne?

Svar på tråden Augustibebis 2012