• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • minstörstalycka
    Naimis skrev 2012-03-19 16:36:26 följande:
    Oj 3 veckor? De låter ju jätte mkt.
    Förmodligen sen ägglossning genomed att jag precis slutat amma...
  • O Hanna O

Minstörstalycka... blev också flyttad lång period...14 dar nästan. vet hur det känns. jag vet när jag hade ägglosning då jag fick tabletter för att få igång min mens igen..

vem vet kanske är mini ara mini...men du har ju ett nytt ul att se framemot

• Grizabella
    Lilja85 skrev 2012-03-19 15:46:44 följande:
    Hej hej. Inte så aktiv i skrivandet här men inne å läser varje dag Skrattande 

Undrar: Hur/var hittar man dessa bytardagar? Och babyproffsens babykväll, Var/när är det?

Tacksam för svar 
    Finns en del i Göteborg, vet att det brukar vara en i Härlanda, sedan i Nödinge nu till helgen och Kungälv 31 mars, sök på klädbytardagar Västra Götaland och Göteborg, brukar finns lite här och var runt/i Göteborg
  • Gadget

Oj, förstår att det känns surt att behöva "gå om" hela tre veckor. Hoppas tiden går extra fort för dig.

Ang babyskydd; dels så vill jag tipsa om att be att få prova skyddet i er bil. Där vi tittade (har dock inte beställt än) rekommenderade de det. Särskilt om man ska använda sig av sån där ISOFIX-platta. Tydligen satt fästena för den rätt konstigt långt ner i vissa bilar vilket gjorde att babyskyddet vinklades uppåt så barnet nästan skulle tippat framåt.
    Vissa säten är tydligen också mer lutade än andra vilket påverkar. Tyckte det såg lite lutat ut i vår bil också men hon försäkrade oss att det skulle vara ok. Ska försöka läsa på lite mer innan vi beställer.

• minstörstalycka
    O Hanna O skrev 2012-03-19 16:44:33 följande:
    Minstörstalycka... blev också flyttad lång period...14 dar nästan. vet hur det känns. jag vet när jag hade ägglosning då jag fick tabletter för att få igång min mens igen..

vem vet kanske är mini ara mini...men du har ju ett nytt ul att se framemot

Jag tyckte personligen bm var slarvig. Men jag får ju se bebis igen. Och bebis verkade vara frisk. Men jag skall med andra ord ha plussat redan i vecka 3. Vilket känns tidigt! Och då jag dessutom plussade med clearblue digital med 3+ :P
    Jag kunde tro att jag skulle bli flyttad 3-7 dagar men inte mer.
  • Ellenbmt

7ehimlen- jag tror inte man gör något åt det... Kan finnas salvor ex hemorojdsalva? Googla :) har en gravidbok där står det bara att återbrock på ben, i och runt om slidan samt i anus är supervanligt.

• fransyskan
    14mars skrev 2012-03-19 15:25:21 följande:
    Vi tänkte att vi ska använda tygblöjor till våran bebis!
    Funderar på att använda allt-i-ett blöjor, då det verkar smidigast.

Är det någon som har någon erfarenhet av tygblöjor? Är allt-i-ett blöjor bra? Hur är Imse Vimses blöjor?
    Ingen erfarenhet, men vi ska också använda tygblöjor.

Har köpt ett set som heter Little Lamb Microfiber (2nd hand, men oanvända) för 450kr. Dom verkar jättebra och torkar snabbt. Har 13 stycken men har fått höra att man egentligen ska ha kring 20 för de första månaderna så ska skaffa fler. Antagligen prefolds (vikisar tror jag dom heter på svenska) och så några blöjbyxor.

Rådet vi fått av alla är att använda vanliga blöjor första veckan. Har du egen tvättmaskin eller delar du tvättstuga? Kan du torka inne eller ute? Allt-i-ett tar längre tid att torka och är dyrare att köpa, men tydligen praktiskt om du hittar en bra model. Vikisar och blöjbyxor är billigast, i alla fall i England/Frankrike/USA.

Kolla lite på priser (om du vill, kolla 2nd hand) och se om det kanske är värt att handla online i utomlandsaffär.
  • 14mars

Vi har införskaffat en tvättmaskin, så det känns skönt!! :) Tack för tipsen, det ska vi absolut kolla upp! :)

• fru Elle

Tvåoch tre veckor låter som mycket att bli flyttad. Vet hur drygt det är att göra om veckorna, blev flyttad min första graviditet. Vad sa BM när du berättade att du plussade i vecka 3? Mätte hon flera gånger? Det gjorde inte Bm när jag blev flyttad, de andra UL jag har gjort så har de mätt flera ggr.

Svar på tråden Augustibebis 2012