AQA skrev 2011-12-11 21:27:21 följande:
Ja, det är klart det är för allas njutning. Men ribban höjs vid nya upplevelser och när man kräver att den trejde parten SKA ha egenskaper som den andra saknar så tycker jag man lagt den för högt för att det ska kännas bekvämt. Om jag ska ha en trekant så ska det vara för att jag vill se min tjej njuta extra mycket (vilket tänder mig) av att få en till "mig". Dvs det ska inte finnas några krav på att den man tar in SKA ha egenskaper som jag saknar, även om det givetvis kan följa med ett och annat när man väljer lämplig person. Då är det egentligen inte mig hon tänder mest på utan något jag inte har och det finner inte jag mig i. Så ranglåg och underlägsen är inte jag som person.
Det har hänt betydande antal gånger att det slutar med att trekant och/eller att tredje parten uppskattas mer och problem uppstår både i det "vanliga sexlivet" och i relationen.
För att citera TS;
"Alltså... jag har inte varit såhär kåt på ett halvår minst ..nu vill jag bara ha mer..mer mer.."
Kan man konstatera att ribban är uppflyttad? Hon har säkert haft sex en massa gånger med sin sambo under det senaste halvåret, men hon har aldrig vart så här kåt vid dom tillfällena med bara han. Och nu vill hon bara ha mer av det. Inte ett ord om att hon ser fram emot nästa gång hon ska ha sex med bara sin sambo, som hon uppenbarligen inte blir lika kåt av.
Inget ont mot TS, men detta är ju vad hon själv säger med sitt utfall jag citerat ovan.
Jag tror faktiskt jag och min sambo behövde den här upplevelsen..Vi behövde hitta tillbaka till varandra igen efter två barn tätt och allt vad det innebär med spädbarn och hela fadderullan..för vem kan ärligt säga att sexlivet är speciellt bra under den första tiden?
Det var precis samma som efter vårat förra barn föddes..det tog ett tag att komma igång igen..
Senaste veckan har vi haft vild sex kan jag säga vid ett flertal tillfällen..och jag är så kåt på honom,precis som jag alltid varit..,,så det här var ett rejält uppsving .