• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Freakyme

Grattis Baggs!! Så skönt att få se lilla hjärtat picka på. *avis*
    Grattis till dig med Lillismaj!! Två små pickande hjärtan?! Va härligt. Dubbel lycka!!

• Baggs

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8 Baggs 38 år, barn 2

7/8

8/8

9/8

10/8

11/8

12/8

13/8

14/8

15/8

16/8

17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.

18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.

19/8 Loddi 10:de ruvningen!

20/8

21/8

22/8

23/8

24/8

25/8

26/8

27/8

28/8

29/8

30/8

31/8

• Carro34

Hej på er!

Idag har jag en konstig känsla i kroppen. En känsla av att någonting är fel. Vet inte varför, bara känner så. Och då fick vi ju se ett hjärta så sent som i måndags.

Hur som helst, vi ska på första besöket hos MVC den 30 december. Jag undrar om det är någon av er som vet om man får göra ultraljud då ? Jag vill väldigt gärna göra det för att lugna ner mig lite....

Hoppas förresten att ni alla mår bra

• Freakyme

Carolina, hade en sån känsla igår men idag känns det bättre.
    Vilken vecka är du i? UL brukar väl göras i v 16-19 eller så tror jag. Beror nog lite på vart man bor. Hoppas att oron släpper snart, eller iaf minskar.

• Carro34

Ja, visst är det läskligt med sådan känsla ? hoppas att jag liksom du tycker att det känns bättre imorgon...

Idag är jag i v 9 (8+4) och när vi ska til MVC kommer jag att vara i slutet på v 10 (9+6). Så du menar att du tror att jag måste vänta på UL till minst början på februari ? Gör MVC aldrig första UL innan v 16 ? Det VUL som jag var på i måndags var ju via IVF-kliniken. Jag trodde att MVC skulle göra sitt första UL på  mig på första besöket där

• Freakyme
    Carro34 skrev 2011-12-21 16:29:19 följande:
    Ja, visst är det läskligt med sådan känsla ? hoppas att jag liksom du tycker att det känns bättre imorgon...

Idag är jag i v 9 (8+4) och när vi ska til MVC kommer jag att vara i slutet på v 10 (9+6). Så du menar att du tror att jag måste vänta på UL till minst början på februari ? Gör MVC aldrig första UL innan v 16 ? Det VUL som jag var på i måndags var ju via IVF-kliniken. Jag trodde att MVC skulle göra sitt första UL på  mig på första besöket där

Jag tror nog dessvärre det Rynkar på näsan Första besöket på MVC brukar väl vara vikt, blodprov och info och lite sådant? Fast detta är vårt första barn så jag vet inte säkert.
    Jag gick in på mitt landstings hemsida. Under mödravård stod det hur de brukar gå tillväga. Kanske finns även på ditt landstings hemsida?

• Lillismaj

Detta är helt otroligt.
    På natten samma dag som vi varit på VUL vaknar jag och har väldigt ont i buken. Jag kräks flera gånger och smärtan eskalerar.
    Har aldrig i hela mitt liv haft så ont! Det var som de värsta födslovärkarna fast utan uppehåll.
    Vi åkte in till akuten, kunde inte gå eller prata på grund av smärtan.
    Jag var tvungen att uthärda ett VUL och sen ääntligen efter flera timmars smärta fick jag smärtstillande. Blev inlagd med dropp eftersom de trodde att det fanns risk för operation.

De två små kottarnas hjärtan slog men däremot så har jag en cysta på andra sidan som är 5 cm och först misstänkte de att den tryckt på så att äggstocken vridit sig.

Jag var utslagen av de starka medicinerna så jag sov i några timar. De väntade på att se om smärtan kom tillbaka men det gjorde den inte så då misstänkte de istället att små cystor på äggstocken brustit (men ingenting är säkert, kul!).
    Vi fick åka hem vid tretiden (vi var alltså inne ca tolv timmar).

Inte nog med detta!
    Nu på kvällen fick jag 39 graders feber. Blir orolig och ringer till gynakuten för att fråga. De rekommenderar att ta febernedsättande och avvakt. Får jag ont igen ska jag ringa.
    Satt bara och grät, mådde så fruktansvärt dåligt med denna höga feber efter allt som hänt.
    Och nu i natt så vaknar jag av att jag känner mig kokhet. Har nu 40 graders feber!
    Usch, vad orolig jag blir.
    Ska vänta i några timmar till morgonen och ringa igen.

Inte nog med att man mått dåligt av behandlingen, sen ska man må pyton och kräkas hela tiden och sen allt detta.
    Vem straffar mig? Så känns det nu.

• Baggs

Usch Lillismaj - vad hemskt!! Jag förstår din oro och dina tankar - dem är jag själv väldigt bekant med. Varför skal man straffas fler gånger?! Men, jag tycker du ska ringa igen och be att få komma in - febern är ju garanterat en orsak av cystan/cystorna och de borde väl vilja ha dig under uppsikt? Ta hand om dig i varje fall - och försök tänka postivit trots allt, du har två små liv som du ska vara stark för!!!! Kram

• FruW

Hej!

Smyger mig in här om det går bra... Har fått plus igen på testet, 3 mf o ett ma bakom mig... Skrapades för ma 1 nov och fick inte tillbaka min mens. Gjorde ett tidigt Vul för 2 veckor sedan, vi såg en hinnsäck i livmodern men det var för tidigt för att se ett foster. Har tid för nytt Vul den 30 dec... Ser inte mig själv som gravid just nu då jag har svårt att tro på det, om ni förstår...

Har tid för Ivf i vår, men skulle vara skönt att slippa!

Grattis till era graviditeter, håller tummarna för att vi alla sitter här med våra bebisar i augusti!

Kram från mig

Svar på tråden BF Augusti 2012