• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Majsan77

Jag känner verkligen igen mig när det gäller grav.symptom eller frånvaron av dem. Är i v. 9 (8+2) nu och tyckte att mitt illamående försvann i helgen. Eftersom detta tidigare varit tecken på MA för min del så var jag på gynakuten för att kolla. Jag var verkligen beredd på det värsta men till min stora lättnad fick jag se ett hjärta slå och ett foster som t.om var nästan en vecka större än vad det skulle vara om man räknar efter sista mensen. Nu känner jag mig lite "lagom" illamående igen och brösten ömmar som tidigare vilket lugnar en del. Om 1½ vecka har vi en ny tid för VUL men det kommer säkert att vara nervöst innan. Jag tar absolut inte ut något i förskott. Har inte ens hört av mig till MVC och bokat tid. Det tänker jag vänta med tills efter nästa VUL som blir i v. 9+4.

Carolina: Instämmer med Baggs om att det inte alls är säkert att man känner livmodern i v. 11. När jag var gravid med min son hade jag också läst det och var orolig när jag inte kände något. Det gick nog säkert till v. 15-16 innan jag kunde känna något och jag har också bakåtlutad livmoder.

• FruW

Åh vad härligt mojsen!!

Själv har jag 2 v kvar till nästa Vul, känns som en evighet. Det kommer va mitt tredje under denna graviditeten. Vill gärna ta ett till helst idag, men försöker tänka att det är bra att inte ta fööööör många... Inte lätt det här!

• barnatro10

En spontan fråga... Är det inte bra att göra får många ultraljud??

• Carro34

Mojsen, jag förstår att det är extra jobbigt med symptomen om du har erfarenhet från missfall. Men gud så skönt att du fått se att allt är okej Glad 

Skönt också att höra att det är fler än jag som inte känt livmodern så tidigt. Man får ju lätt uppfattningen att de tär något galet om man inte känner den.

Det jag har läst angående ultraljud är att man inte har någon forskning kring att det är dåligt med för många, men man vet heller inte att det inte är det. Men jag kan ha förstått fel.  Jag tror att man rekommenderar att inte göra ultraljud "i onödan", sedan så är det ju en tolkning vad "i onödan" är. En stressad och orolig mamma som inte får göra UL är nog inte heller jätte bra...

• Loddi

Det blir ingen augusti bebis för oss Har fått MFGråter 

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8 Baggs 38 år, barn 2
    7/8

8/8

9/8

10/8

11/8

12/8

13/8

14/8

15/8

16/8

17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.

18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.

19/8

20/8

21/8

22/8

23/8

24/8

25/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet

26/8

27/8

28/8

29/8

30/8

31/8

• FruW

Nej vad tråkigt loddi! Stor kram till dig

• Baggs

Loddi: Styrkekramar till dig. En mardröm som vi alla fasar för och så tråkigt att några måste uppleva.

• FruW

Jag måste tyvärr också lämna tråden, såg på Vul idag att liten inte längre levde :( mitt 5 mf nu..

Önskar er andra stort lycka till!

Svar på tråden BF Augusti 2012