• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • FruW

Ingen fara, menade inte att Carolina har fel, utan att jag blir förvirrad över hur man räknar :)

Dr sa ju att jag va i v 8, så då borde jag ju va i v 7+ någonting, så då behöver jag kanske inte noja över att min va mindre än era...

• FruW

Tror också nojan blir värre när de är födda, eller iaf annorlunda. Jag har inga barn sen tidigare, bara 4 mf/ma, så min oro kretsar mkt kring att bli barnlös. Får vi väl barn kommer jag nog va en riktig hönsmamma tror jag... Stackars barn ;)

• iväntanpådig

mimmi80 fy va hemskt! Värsta skräcken med mf/ma... Får jag fråga vilken v. du fick dem i? Vet nån vilken vecka som är "vanligast" att man får missfall i? Vet att man säkert inte finner någon tröst i det men försöker leta allt man kan för att man vill så gärna att det ska framskrida plan enligt! :) Och jo kan hålla med om att man lätt kommer bli en hönsmorsa! Utan tvekan! :) Stackars barn....

• FruW

Mina mf har varit tidiga, v 5-6, mitt ma var i v 8... Jag har svårt att tro på att den här graviditeten ska leda till att vi äntligen ska få bli föräldrar, men kämpar med det. Har nog blivit lite "skadad" av våra erfarenheter...

• Baggs

Förstår er oro helt och hållet! Jag upplever ju dessvärre att oron är mycket större den här gången (barn två) än första - förmodligen för att jag också har ett mf med i bagaget. Men ändå - jag har sett hjärtat slå på VUL och jag är konstant trött och sliten och tjock och gravid , men oron är konstant över att glädjen skall ryckas ifrån oss. Med ettan fanns ingen oro alls, det var bara så självklart att det skulle bli en frisk bäbis!! På måndag skall jag på mitt inskrivningsläkarbesök med VUL och sen dröjer det ju inte länge förrän KUBB/NUPP eftersom jag idag är i 9+0, så någon gång i januari blir det väl av - sen kanske man kan andas ut lite och passa på att njuta av graviditeten?!
    Hur resonerar ni andra kring olika test som KUBB, FVP mm??

• FruW

Vi bestämde oss för att inte göra kubb eller liknande. Vi vill inte ha möjligheten att välja, är också orolig över risken att vi skulle vilja olika saker, om det skulle bli dåliga odds..

Vi har kämpat så länge för det här, ett barn med ds är lika välkommet det med.

Men det är så VI tänker, har full förståelse för att andra tycker olika

• Baggs

Jag vet att min man och jag nog troligtvis har olika syn på vad ett dåligt odds innebär... Jag är också av åsikten att ett barn med ds är lika välkommet, men jag vill vara förberedd på det. Även för omgivnigens skull vill jag veta för tt kunna förbereda dem. Däremot tror jag att maken nog skulle ha svårare att acceptera. Det är inte lätt det där!!

• Lillismaj

Vad är Kub och nupp för tester? Hur gör de, vad ser man och vad är det för risker?
    Hörde att det finns risk för missfall med fvp?

• FruW

Verkligen inte! Som det är nu är jag o mannen överens, men man vet ju inte om det verkligen skulle hända.. Dessutom tänker jag att det finns ändå inga garantier, vad som helst kan hända, även efter förlossningen.. (ursäkta, inte meningen att skrämmas eller vara för negativ! Ber om ursäkt om någon tar illa upp!!) utan trots bra odds kan det ju ändå gå fel...

Så, nu ska jag inte skriva neggo-inlägg mer :)

• Fyran2012

Hallå, hoppar in här jag med!
    Väntar barn nummer 4..plussade 28/12 & har enligt olika räknare bf runt 25/8Glad

Svar på tråden BF Augusti 2012