• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Majsan77

Hej alla!

Det känns lite tokigt att komma in här nu när Lillismaj har mått så dåligt. Hoppas verkligen att du snart mår bättre.

Men i alla fall, lite om mig: jag är gravid för fjärde gängen sedan vi började med syskonförsök för 3 år sedan. Har haft 3 MA i vecka 9 sedan dess. Är nu i v. 6+3 och tar både Progesteron och Trombyl sedan jag plussade för att minska risken att drabbas av ytterligare mf/ma. Så jag delar verkligen er oro om att inte få gå hela vägen även om jag försöker ha en ganska cool inställning och ta en dag i taget. Hade nog kunna få tid för ett tidigt VUL innan jul men eftersom de tidigare MA har upptäckts på det sättet kände jag att det var bättre och inte kolla. Det hade varit för jobbigt att fira jul efter att eventuellt ha fått ett negativt besked.

Önskar alla här inne jättemycket lycka till och hoppas ni kan njuta av jul och nyår.

• Carro34

Verkligen jätte tråkigt Lillismaj. Hoppas att du mår bättre snart. Kram Hej mimmi80 och mojsen21 ! Håller tummarna för er liksom för alla oss andra. Förstår att ni måste vara lite extra oroliga som haft ma bakom er. Men denna gången ska det gå bra !!

• iväntanpådig

Hej tjejjer!  Välkomna ni nya!  Hur e de lillismaj? Har det blivit några förändringar? Verkligen läskigt de där! Hoppas på det bästa! Ni har ju två pickande <3 där!ma/Mf är det värsta jag kan tänka mig nust nu !Måste vara förjävligt att gå igenom så många som flera av er måsta gjort! All lycka till er nu! Var på första VUL:et igår är i v6 (5+5) bara.. men han lyssnade länge efter<3-ljuden men hörde ingenting än så länge.. Han sa att om ett par dagar skulle vi säkert höra dom! Hoppas det! Nu vet vi att det finns någnting där om en så litet! Nytt VUL i v8(7+2) som är det "vanliga" vid IVF/ICSI! Kan hoppa över jul och nyår för att det ska bli 2/1! Ja menar finns stor risk att man inte ens orkar vara vaken till nyårsraketerna på nyårsafton iår INTE pga av för mycket dricka utan den extrema tröttheten som kommer ca21-22 på kvällen!Flört

• iväntanpådig

Jag mår illa! Usch fy å blä skulle behöva laga lite julmat men känns inte så lockande alls just nu! Hoppas man kan äta julmaten imorron! Mår bara illa av tanken...Hur mår ni? 

• Vivann

Hej. Tänkte hoppa in här om det är ok. Plussade i onsdags och är nu i vecka 5. Jag är ensamstående och har en dotter på 14 månader sen tidigare. Både min dotter och den lilla i magen har kommit till via insemination i Danmark. Jag är helt överlycklig och hoppas nu att allt går vägen. Världens bästa julklapp fick man ju Lycka till allihopa och God jul på er.

• Lillismaj

Tack för er omtanke!

Jag har haft feber ända till idag, varit sängligganddes, så kraftlös.
    Ringde till vårdcentralen och fick komma dit vid tre. De tog prover och när de blev klara sa doktorn att min sänka var väldigt hög och att jag ska till akuten omedelbart.

Fy vad jag blev orolig. Tänkte att det här kommer inte de små kottarna klara av. Och sen blev jag rädd för mig själv. Kände mig så dålig och trodde att jag blivit förgiftad och att jag kommer åka in på operation.

På akuten fick jag vänta ca en timme, sen gjorde de VUL och två små hjärtan tickade fortfarande. Pust! Vilken glädje.

Tror ni inte att jag mitt i allt elände har drabbats av urinvägsinfektion som jag inte känt av så det gick så här långt.
    Nu är jag hemma och har fått antibiotika och tabletter och suppar mot illamåendet.
    Imorgon får jag fira jul med familjen och är så glad.

Vivann: Fantastiskt, stort grattis!!

Sjöglimt: Har du provat postafen? De hjälpte inte mig så jag fick annat utskrivet av läkaren. Får se om det hjälper. Det är hemskt att må ila hela tiden.

GOD JUL ALLA!!

• mounia78

GRATTIS till er båda Baggs & Lillismaj. Vad härligt.
    Själv ska jag t VUL den 2 / 1.
    Är väldigt illamående just nu och trött. 

• Sussi85

Tänkte att jag skulle våga att skriva in mig här.

Vi har försökt att få ett barn i 4år och gjort 1 IVF och 1 FET som misslyckades och
    nu har vi gjort ett IVF till och hade test dag nu i fredags 23/12 och fick då ett +.
    Är så otroligt glad, men jätte nervös att något ska hända.

Har en son sen tidigare som är 5½år.

Kollade här på FLs beräkning och då skulle min BF vara den 25/8, lite roligt är det
    för min sambo fyller år då Glad

Tycker att jag egentligen inte har så mycket känningar förutom lite mollvärk i magen
    till och från och extra kissnödig.
    Hade inte så mycket känningar i min förra graviditet häller i början.

Vad roligt ni som redan har hunnit fått sätt hjärtan picka.
    Tänkte att jag skulle ringa min läkare här i veckan och se om jag kan få komma på koll.

1/8

2/8

3/8

4/8

5/8

6/8 Baggs 38 år, barn 2
    7/8

8/8

9/8

10/8

11/8

12/8

13/8

14/8

15/8

16/8

17/8 Sjöglimt 26 år ICSI 1 FET1 första barnet.

18/8 Freakyme 27 år, 4e försöket.

19/8 Loddi 10:de ruvningen!

20/8

21/8

22/8

23/8

24/8

25/8 Sussi85 26år, 3:e försöket (2 IVF, 1 FET), 2:a barnet

26/8

27/8

28/8

29/8

30/8

31/8

• Bolih84

Hejsan!
    Hänger gärna med er här inne! Skrattande
    Fick vårat livs första plus på stickan igår efter ca 4 års försök och slutligen 2 st ICSI behandlingar i Umeå.
    Enling uträkningar här på FL borde jag vara i v.6
    Känns helt fantastiskt, även om det är svårt att ta in!

Svar på tråden BF Augusti 2012