Carro34 skrev 2012-01-09 15:37:59 följande:
Grattis både Baggs och Inanna68 till lyckat VUL !! Måste vara så skönt att få se att allt står rätt till
Jag fick ju se ett hjärta i vecka 8+2, men idag är jag i veckan 11+2 och mycket kan ju ha hänt på tre veckor så tidigt i graviditeten. Jag är så himla nervös och jag ser varje symptom och icke symptom som någonting negativt, och det blir värre för varje dag. Vet inte hur jag ska orka 9 dagar till....
Min helg har varit väldigt påfrestande. Jag har fått utstå frågan om det inte är vår tur snart (inkl kläm på magen), umgåtts med både vänner och släkt och deras bebisar och då fått höra hur jobbigt det är med en bebis och vilken tur jag har (!?!) som inte har barn, samt från svärföräldrarna prat om babynamn och att sticka babykläder (jag tycker att det är för tidigt och att det betyder otur att ta ut någonting i förskott).
Jag har mitt NUB/KUBB vecka 12+4. Där jag går vill man göra det så nära v 12+2 som möjligt. Märkligt att det är så olika från ställe till ställe (tänker på Baggs som har v 13+6).
Tack

! Förstår precis hur du känner! Jag fick vänta 18 nervösa dagar på VUL 2. Mitt embryo var lite för litet i vecka 7 + 3 så jag var orolig att det inte skulle ha växt till sig tills idag men det hade vuxit 25 mm på 18 dagar så nu var det precis i rätt storlek! Mina symptom har kommit och gått hela tiden. Nu känner jag mest av illamående och yrsel på kvällen samt cravings för viss sorts mat och avsmak för annan mat och känslighet för lukter och smaker! Det trycker hela tiden på urinblåsan så det blir många toabesök också

!
Vi har bara berättat för en del att vi väntar barn. Vill klara av KUB/NUPP innan vi går ut med nyheten till fler!
Hos oss vill de göra KUB/NUPP så nära vecka 12 + 0 som möjligt! Konstigt att det verkar så olika!