• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Inanna Li

Jag är gärna med i den här tråden. Har inte vågat ansluta mig tidigare pga dåliga erfarenheter av tidigare graviditeter. Jag är 43 år och har BF med första barnet den 5 augusti. Vi har äntligen lyckats på IVF-försök 7 och jag har 2 trista MA bakom mig. Är nu i vecka 10 + 0 och har idag fått se ett 33 mm foster med tickande härta och spattlande armar och ben på VUL 2. Äntligen kan jag andas ut lite. På torsdag är det inskrivning på MVC och dax att planera för KUB/NUPP

Kram till er alla!

Tröstkram till Mimmi80 och Loddi {#emotions_dlg.flower}! Fruktansvärt tråkigt!

• Baggs
    Inanna Li skrev 2012-01-09 13:37:34 följande:
    Jag är gärna med i den här tråden. Har inte vågat ansluta mig tidigare pga dåliga erfarenheter av tidigare graviditeter. Jag är 43 år och har BF med första barnet den 5 augusti. Vi har äntligen lyckats på IVF-försök 7 och jag har 2 trista MA bakom mig. Är nu i vecka 10 + 0 och har idag fått se ett 33 mm foster med tickande härta och spattlande armar och ben på VUL 2. Äntligen kan jag andas ut lite. På torsdag är det inskrivning på MVC och dax att planera för KUB/NUPP

Kram till er alla!

Tröstkram till Mimmi80 och Loddi {#emotions_dlg.flower}! Fruktansvärt tråkigt!
    Välkommen!
    Skönt att ha sett den lilla krabaten! Jag har också varit på VUL idag och sett min böna: 3,08 och 9+5 - men den skrämde livet av mig! Först syntes INGET på skärmen annat än en tom livmoder... Skräcken hann fånga mig och jag sa till läkaren att "men den är tom ju" - men han fortsatte lugnt vidare och så kom den lille skräcken i bild, men nu såg jag inget hjärta... Då sa han bara:"Men den rör sig mycket - och där, där har du hjärtat" - så sen var jag lugn! Så nu kan man andas ut till nästa gång! OCh det för min del blir den 6/2 då det är KUB/NUPP!
  • Inanna Li

Baggs - Tack snälla du och grattis till lyckat VUL Solig! Precis samma sak hände mig idag! jag var livrädd att det inte skulle se bra ut då jag haft en del bruna flytningar av och till och missfall tidigare och först såg jag bara en tom hinnsäck på skärmen men efter att tag visade sig den lille och den rörde sig verkligen jättemycket! Så skönt att detta är avklarat nu! Jag kommer antagligen få tid för KUB/NUPP på torsdag! ännu en sak att oroa sig över!

• Baggs

Hos oss vill de göra det så nära 13+6 som möjligt det var liksom rena slumpen att jag råkar vara det den dagen - för ågra andra tider fanns inte heller!

• Carro34

Grattis både Baggs och Inanna68 till lyckat VUL !! Måste vara så skönt att få se att allt står rätt till Glad 

Jag fick ju se ett hjärta i vecka 8+2, men idag är jag i veckan 11+2 och mycket kan ju ha hänt på tre veckor så tidigt i graviditeten. Jag är så himla nervös och jag ser varje symptom och icke symptom som någonting negativt, och det blir värre för varje dag. Vet inte hur jag ska orka 9 dagar till.... 

Min helg har varit väldigt påfrestande. Jag har fått utstå frågan om det inte är vår tur snart (inkl kläm på magen), umgåtts med både vänner och släkt och deras bebisar och då fått höra hur jobbigt det är med en bebis och vilken tur jag har (!?!) som inte har barn, samt från svärföräldrarna prat om babynamn och att sticka babykläder (jag tycker att det är för tidigt och att det betyder otur att ta ut  någonting i förskott).

Jag har mitt NUB/KUBB vecka 12+4. Där jag går vill man göra det så nära v 12+2 som möjligt. Märkligt att det är så olika från ställe till ställe (tänker på Baggs som har v 13+6).

• iväntanpådig

Välkommen Inanna68 och grattis till era fina VUL Inanna68 å Baggs!

Idag har jag varit på inskrivning till mödra. Pga av min oro(för allt ^^) fick jag ytterligare en VUL tid 24/1 (v. 10+3)  har sen tidigare ett UL inplanerat till v 12+4.(har ju redan varit på 2) Dom verkar himla snälla med det där men kanske inte så bra med en blivande mamma som stressar upp sig för att det inte skulle se bra ut! Flört Vi resonerade så att om ett NUPP/KUB skulle visa risk skulle vi ändå inte göra något åt saken så vi skippar testerna och hoppas förstås som alla andra på en frisk bebis. Vi har åldern på "våran sida" då vi är 26 bägge två men med IVF/ISCI finns det ju en större risk för missbildning. Allt vi vill är att få ett barn.

Jag känner att symptomen (på graviditet) kommer och går.. Ibland känner jag mig gravid och ibland undrar jag om jag verkligen är gravid. Är inte detta ganska vanligt. Tröttheten och illamåendet är i princip bortblåst. Ska inte klaga men jag skulle nog känna mig lugnare med en massa symptom ja! Glad

kram till er alla!

• Baggs

Ang. tidpunkten för NUPP tycker jag också det verkar lite märkligt - dessutom tycker jag att min tid är VÄLDIGT sen... 13+6 är liksom sista rekommenderade dagen... Och vad händer då om man är felberäknad ( nu är jag ju inte det eftersom vi vet exakt när embryot sattes in eftersom det ju är en IVF graviditet, men ändå!!)??? Men, jag tänker inte oroa mig för det nu - jag har nojjat tillräckligt nu känns det som - nu ska jag försöka njuta av detta!!

• Lillismaj

Välkommen Inanna68! Har inte vi snackat förut i ngn annan tråd?

Så roligt Baggs med att ha fått se det lilla livet.
    Och en sak till - Va så himla glad för att du inte mår illa!

Jag har haft några helvetesveckor. Mår så fruktansvärt illa, kan knappt stå upp.
    Jaha, igår fick jag feber igen. Gick till vårdcentralen och det visar sig att jag fortfarande har urinvägsinfektion. Så nu ska jag starta tredje antibiotikakuren!
    Kan knappt tro att de är sant.

Imorgon börjar dottern dagis igen efter ett långt jullov. Men hur i hela friden ska man kunna komma upp, göra iordning henne och lämna? Hur gör ni andra som mår pyton?
    Det är synd om henne att vara hemma med mig också när jag inte kan göra något.

Imorgon är jag i v 10+0 och på torsdag ska jag till mvc.
    Jag tycker att det är lite konstigt att min mage knappt vuxit. Med tvillingar ska det ju vara större också. Plus att det är min andra graviditet.

Herregud vad nojjig man är!

• Inanna Li
    Carro34 skrev 2012-01-09 15:37:59 följande:

Grattis både Baggs och Inanna68 till lyckat VUL !! Måste vara så skönt att få se att allt står rätt till Glad 

Jag fick ju se ett hjärta i vecka 8+2, men idag är jag i veckan 11+2 och mycket kan ju ha hänt på tre veckor så tidigt i graviditeten. Jag är så himla nervös och jag ser varje symptom och icke symptom som någonting negativt, och det blir värre för varje dag. Vet inte hur jag ska orka 9 dagar till.... 

Min helg har varit väldigt påfrestande. Jag har fått utstå frågan om det inte är vår tur snart (inkl kläm på magen), umgåtts med både vänner och släkt och deras bebisar och då fått höra hur jobbigt det är med en bebis och vilken tur jag har (!?!) som inte har barn, samt från svärföräldrarna prat om babynamn och att sticka babykläder (jag tycker att det är för tidigt och att det betyder otur att ta ut  någonting i förskott).

Jag har mitt NUB/KUBB vecka 12+4. Där jag går vill man göra det så nära v 12+2 som möjligt. Märkligt att det är så olika från ställe till ställe (tänker på Baggs som har v 13+6).

Tack Glad! Förstår precis hur du känner! Jag fick vänta 18 nervösa dagar på VUL 2. Mitt embryo var lite för litet i vecka 7 + 3 så jag var orolig att det inte skulle ha växt till sig tills idag men det hade vuxit 25 mm på 18 dagar så nu var det precis i rätt storlek! Mina symptom har kommit och gått hela tiden. Nu känner jag mest av illamående och yrsel på kvällen samt cravings för viss sorts mat och avsmak för annan mat och känslighet för lukter och smaker! Det trycker hela tiden på urinblåsan så det blir många toabesök också Skrattande!

Vi har bara berättat för en del att vi väntar barn. Vill klara av KUB/NUPP innan vi går ut med nyheten till fler!

Hos oss vill de göra KUB/NUPP så nära vecka 12 + 0 som möjligt! Konstigt att det verkar så olika!
  • Inanna Li

Sjöglint - Tack för välkomnande och grattis Solig! Jag tror ni har minimal risk för kromosomfel då ni är så unga så det är klokt att avstå från KUB/NUPP! I min ålder har man nästan inget val så jag måste få veta om mitt barn har något fel. Jag förstår precis hur du känner med VUL och UL! Det är skönt att få se att det ser bra ut på skärmen!

Svar på tråden BF Augusti 2012