• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Lillismaj

Jag mår konstant illa men kräks inte längre (tar Lergigan comp tre ggr om dan).

I fredags var sista dan för antibiotikan mot urinvägsinfektionen men igår fick jag feber igen. Var på vårdcentralen idag - Har fortfarande UVI så ska få en ny omgång antibiotika.
    Usch, detta gör mig lite orolig. Känns som att det inte alls är bra för de små kottarna i magen.

Jag är så otroligt avundsjuk på er som inte har några symptom. Va så glada för det!

Nu har vi berättat för några att jag är gravid och alla har blivit så glada sen efter en liten stund så säger vi att det är två stycken. Ha ha, några har blivit vita i ansiktet!

• iväntanpådig

Idag var vi på nytt VUL (är i v. 7+2) och fick se ett Hjärta picka!!! Så härligt! Kan inte fatta! Den lille var så stor den sku va så man får hoppas att allt går vägen! Läkaren undra varför jag var så misstänksam!?Man kan ju undra ^^ Man kan ju inte eller snarare vågar inte tro att det kan va sant! Att vi faktiskt väntar en bebis... Helt makalöst att dom där <3-ljuden kom innifrån mig..Hjärta

• FruW

Härligt sjöglimt! Får jag fråga hur stor den va?

• iväntanpådig

Han prata 7x4 men va de står på UL fotot så borde den va 1,3 cm.. Hur har er varit? Blir ju misstänksam med minsta lilla här nu! Obestämd

• FruW

Vår va väldigt svår att mäta, men ca 1 cm. Läkaren bedömde att jag borde va i v 8.. Jag fick ju inte tillbaka mensen efter min skrapning, så har inte så mkt att gå på...

7*4, vad det fostret?

• iväntanpådig

Ja alltså jag vet faktiskt inte. Han babbla en massa och räkna flera olika gånger. Men va ja har förstått va fostret (crl)1,3 cm men va 7*4 e vet jag faktiskt inte!Skäms De va de han fick fram iallafall. Vet nån annan? 

• Carro34

Vår lilla var 1,7 på vul och då var jag i v 8+2, så utifrån det låter 1,3 rimligt. Jag mår sådär just nu. Inga klassiska symptom, utan mer att jag känner mig håglös och lite deppad. Känns som jag bara är tjock och trött. Ingen inspiration att göra någonting. Vill bara komma på nytt UL och se att hjärtat fortfarande slår. Innan dess kommer jag nog inte kunna slappna av och känna mig gravid.... Sorry för deppet. Hoppas att ni andra mår bättre

• FruW

Känner igen det där carolina! Gjorde Vul i fredags o vill gärna göra ett till nu!! :)

När du säger 8+2 är du i v 9 då? Fattar inte riktigt hur man räknar..

• Carro34

Ja, och tyvärr mimmi80 så tycker jag att det bara blir värre ju längre tiden går. Man blir mer och mer orolig. Men det var som en kompis till mig sa (hon har två barn), "oron går aldrig över, det blir bara värre efter att de är födda - välkomen till ett liv som mamma" . Ja, vecka 8+2 är vecka 9. Så sa i alla fall min BM. Men om man pratar om magiska v 12 när risken för MF ska bli mindre så tror jag att man menar att man lämnat v 12, dvs 13+0...

Svar på tråden BF Augusti 2012