• iväntanpådig

BF Augusti 2012

Vi har försökt få barn i 5 år utan ett enda plus. Har just Plus! Är förstås överlycklig men tillika skräckslagen/livrädd för missfall! Men som sagt man väntar inte missfall utan barn! Måste försöka intala sig det bara! Har haft lite läskig molvärk och det har tagits infektionsvärden för att utesluta infektion. Dessa visade ju ingenting! Tack och lov!

Undrar nu om någon vill följas åt till den beräknade dagen då vi ska få träffa våra bebisar och under tiden prata om allt mellan himmel ocvh jord!? Själv räknar jag BF enl. FL till 17/8 2012!

• Svar på tråden BF Augusti 2012
  • Bolih84

Tack! Skrattande
    Jag mår bra. träningsvärk/mensvärk eller vad man
    ska säga i nedre delen av magen, lite spända bröst
    och törstig på vatten! Men annars så...så känner jag inte så mkt.

• Lillismaj

Grattis Lih84! Vad kul!

Sjöglimt: Jag ringde mödravården så fort jag plussade, de rekommenderade det på rmc i Linköping eftersom det tydligen är många gravida nu.

Sussi85: Stort grattis till dig också! Välkommen!

Idag är första dan på flera veckor som jag varit uppe och ute. Var på bio och Mc Donalds med dottern. Har haft så dåligt samvete för att jag inte orkat med henne.
    Fy sjutton för detta illamående, men måste säga att tabletterna hjälper en hel del.

Jag har inte rktigt fattat att jag är gravid än.
    Och jag har definitivt inte fattat att det är två små kottar. (!)
    Har bara mått skit.
    Det ska bli så kul när det börjar falla på plats och man kan börja planera och glädjas!

• Sussi85

Har fått tid för ULV är så otroligt nyfiken, ska till min läkare den 11/1.

Vad många olika typer av symtom alla värkar ha.
    Själv har jag bara lite molvärk till och från och lite mer kissnödig, för övrigt mår jag toppen.
    Det värkar så jobbigt att behöva vara illamående.

Lillismaj: Hoppas ni hade en trevlig dag och såg något bra på bio.
    Själv var vi och badade med sonen igår.
    Hur långt gången är du?
    Det måste verkligen kännas underbart att det är två som du väntar.

Är så otroligt att man är gravid, efter en så lång väntan och ändå så känns det inte verkligt ännu.
    Undrar när man kommer att börja slappna av och känna sig säker, när jag väntade sonen så visste jag det direkt när inte mensen dök upp men nu är jag nog mest rädd att något ska hända så att det inte vill lyckas.

• Lillismaj
    Sussi85 skrev 2011-12-30 08:46:05 följande:
    Har fått tid för ULV är så otroligt nyfiken, ska till min läkare den 11/1.

Vad många olika typer av symtom alla värkar ha.
    Själv har jag bara lite molvärk till och från och lite mer kissnödig, för övrigt mår jag toppen.
    Det värkar så jobbigt att behöva vara illamående.

Lillismaj: Hoppas ni hade en trevlig dag och såg något bra på bio.
    Själv var vi och badade med sonen igår.
    Hur långt gången är du?
    Det måste verkligen kännas underbart att det är två som du väntar.

Är så otroligt att man är gravid, efter en så lång väntan och ändå så känns det inte verkligt ännu.
    Undrar när man kommer att börja slappna av och känna sig säker, när jag väntade sonen så visste jag det direkt när inte mensen dök upp men nu är jag nog mest rädd att något ska hända så att det inte vill lyckas.
    Tack, jo det var trevligt, såg Nalle Puh.
    Jag är idag i vecka 8+3.
    Och jo det känns fantastiskt med två busfrön, fast jag har nog inte smält det ännu. Känns lite som ett skämt när vi pratar om det här hemma.
    Lite orolig är jag också såklart, man vet ju nu att det är tufft med bebisar och småbarn. Men allt faller nog på plats sen.

Försök att inte tänka på att det kansk går snett. Nu är du gravid och du kommer att ha en liten bebis nästa sommar.
    Har du berättat för din son? Om inte när tänker ni berätta?
    Vi har inte sagt något till dottern än. Vad jag längtar tills hon får veta, hon vill så gärna ha en bebis (och nu blir det två, hi hi).
  • FruW

Hej! Hur mår ni här inne? I dag gjorde vi ett nytt vul, för 2,5 v såg vi bara en hinnsäck. Idag såg vi en liten grå sak på 9-10 mm med ett litet blinkande i sig! Är så himla glad, så här långt har vi aldrig kommit förut. Har fått tid för nytt vul om 2,5 v sedan, skönt att inte behöva vänta längre än så :)

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år, med nya små bebisar i era familjer

• Carro34

Härligt att höra att allt bra med alla Själv var jag på inskrivning på mvc idag. Gick bra och jag gillar bm. Men det enda jag egentligen vill är att se att allt är bra med den lilla. Men det får jag vänta till den 18/1 med. Då blir det nupp. Jag har fortfarande väldigt lite symptom. Lite extra trött och lite illamående., inget mer. Hur är det med er andra ? Gott Nytt År !

• Bolih84

Jag hade tänkt ringa MVC idag för inskrivning men hade annat för mej med fikafrämmande och så... vilket är bra för då går dagarna liiite fortare! Tungan ute
    Och dessutom ligger HC i samma byggnad som mitt jobb så när jag sitter i väntrummet så kommer säkert chefen och en och annan arbetskollega att passera Flört får gömma mej i någon jacka eller nåt..hhahaa!
    Annars mår jag fortfarande bra. Lite ömma bröst, törstig och ibland lite känningar i magen...
    Men tycker magen börjar "puta ut" redan.... inbillning??

• barnatro10

Hej på er! Hoppas att ni överlevt julhelgen med all mat och fika. Själv går jag med konstant halsbränna, men annars inget illamående. Spänd och molvärk imagen mest hela tiden. Å så ganska ömma bröst.

Är det någon av er som har ont/spänningar i magen typ hela tiden.

För övrigt var vi på VUL hos min gynekolog igår. Vi såg ett tickande hjärta!!! Hurra, det har vi aldrig sett förrut. Känns fantastiskt att ha kommit så långt, men nu är vi livrädda att vi ska få mf. Vi har ju inte lyckats förrut... Oro. När vågar man slappna av tror ni?

• Baggs

Gott nytt på er alla!
    Oroa sig gör man nog hela tiden. Jag var på VUL för snart två veckor sedan och väntar till den 9:e för att se att allt fortfarande är ok... Så här fortsätter det väl hela vägen!! :-/

Svar på tråden BF Augusti 2012