• Anonym (Nattsvart)

Vilken är din största sorg?

Som rubriken lyder, vilken är ditt livs största sorg?
    Eller "top tre" om du så vill.. 

För mig:

Att jag inte kan få barn.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-19 22:37
    Har försökt i många år att bli gravid 6-7
    För mig är det en sorg, jag personligen anser inte att 1-2 år av försök är speciellt mastigt. Men man kan såklart inte jämföra känslor.

Om jag också ska lista top tre så kommer mina följande här:

2. Jag har spenderat stora delar av mitt liv i en "dimma" något jag tror är en slags melankoli som jag lärt mig leva med.

3. Att jag inte kan ha ett normalt sexliv pga att jag blivit sexuellt utnyttjad i tonåren av en så kallad pojkvän. Kan inte njuta av sex och känner mig fruktansvärt äcklig. Det förstår mycket i samlivet.

• Svar på tråden Vilken är din största sorg?
  • Olles mamma

Att min mamma så hastigt lämnade oss när jag var gravid och att hon inte fick träffa min fantastiska son! Det är min enda och stora sorg!

• Trivelina73

Sorg är väll att ta i, men de känns lite tråkigt att

1. Jag kan inte få fler barn (pga livmodern gick sönder i förra grav och även om jag kan bli gravid så får jag inte pga cancern, för då kan jag inte ta behandlingen, så jag väljer mitt liv före barn)
    2. Att jag kanske ska bli stum pga cancern
    3. Att jag aldrig har haft fast jobb, att det verkar vara så in i helvette svårt att få jobb!! Spelar ingen roll hur mycket man pluggar och kämpar, blir filkand nu i litteraturvetenskap till våren trots mycket grov dyslexi.

Tror jag sörjer mest över 3an, 1an och 2an är vad det är. Inget jag kan direkt påverka. men ja. 3an, gör mig till en total misslyckad person och det är mitt fel, det sörjer jag.

Bara canser rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Anonym (Nattsvart)
    Trivelina73 skrev 2011-12-20 14:26:45 följande:
    Sorg är väll att ta i, men de känns lite tråkigt att

1. Jag kan inte få fler barn (pga livmodern gick sönder i förra grav och även om jag kan bli gravid så får jag inte pga cancern, för då kan jag inte ta behandlingen, så jag väljer mitt liv före barn)
    2. Att jag kanske ska bli stum pga cancern
    3. Att jag aldrig har haft fast jobb, att det verkar vara så in i helvette svårt att få jobb!! Spelar ingen roll hur mycket man pluggar och kämpar, blir filkand nu i litteraturvetenskap till våren trots mycket grov dyslexi.

Tror jag sörjer mest över 3an, 1an och 2an är vad det är. Inget jag kan direkt påverka. men ja. 3an, gör mig till en total misslyckad person och det är mitt fel, det sörjer jag.
    Att du aldrig haft ett fast jobb gör dig absolut INTE till en misslyckad person, jag lovar dig! Man är så mycket mer än sitt jobb, i många fall är man allt ANNAT än sitt jobb. Det är vem du ÄR som betyder något. Inte vad du "gör"

Dom bästa människorna jag har träffat i mitt liv har absolut inte haft några mäktiga yrkestitlar, ens personlighet sitter inte där i..

Bara en sådan sak som hur du tar det där med att du kan bli stum, det betyder att du kommit långt och en självsäkerhet som du kanske inte är medveten om lyser igenom!
  • Trivelina73
    Anonym (Nattsvart) skrev 2011-12-20 14:42:38 följande:
    Att du aldrig haft ett fast jobb gör dig absolut INTE till en misslyckad person, jag lovar dig! Man är så mycket mer än sitt jobb, i många fall är man allt ANNAT än sitt jobb. Det är vem du ÄR som betyder något. Inte vad du "gör"

Dom bästa människorna jag har träffat i mitt liv har absolut inte haft några mäktiga yrkestitlar, ens personlighet sitter inte där i..

Bara en sådan sak som hur du tar det där med att du kan bli stum, det betyder att du kommit långt och en självsäkerhet som du kanske inte är medveten om lyser igenom!
    Tungan ute Jag försöker intala mig de med, men när man har bara malar i börsen och nollor på kontot, så känns det inte som en hit med "bra" personlighet. Byter gärna till mig lite sämre personlighet och en aningen mer pengar!

och du TACK {#emotions_dlg.flower}  tänkte så förr.. men glömt bört tydligen de.. bra och bli påmind om de
    Bara canser rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Selma1966

Mina missfall var överjävliga. Men de kompenserades i efterhand med råge av adoptionen. Så egentligen är min stora kvarvarande sorg de släktingar och vänner som dött för tidigt och som jag saknar än.

• Waite

Min största sorg i livet är att min mamma aldrig kommer att få träffa sitt första riktiga barnbarn. Hon dog i början av året helt plötsligt och ca två månader senare så blev jag gravid. Hon längtade så enormt efter barnbarn och det känns otrolig orättvist.
    Sedan har jag även en stor sorg att jag aldrig kommer att få prata med henne igen, aldrig få se henne igen och aldrig få krama henne igen. Hon var en sån otrolig klippa och det kommer alltid att vara svårt att inte ha henne i mitt liv.

• lina  andersson

Min största sorg är att jag aldrig mer får hålla i å snosa på min dotter som gick bort ifjol..Saknar henne så otroligt mycket.. Har fortfarande svårt att förstå att jag ALDRIG kommer få se henne igen.

• Trivelina73
    lina andersson skrev 2011-12-20 16:21:11 följande:
    Min största sorg är att jag aldrig mer får hålla i å snosa på min dotter som gick bort ifjol..Saknar henne så otroligt mycket.. Har fortfarande svårt att förstå att jag ALDRIG kommer få se henne igen.
    Rynkar på näsan Har funderat de där med döden, det är inte jobbigt att dö. Man bara dör, men att bli den som är kvar, det är helvettet...
    Beklagar din sorg
  • Trivelina73
    Trivelina73 skrev 2011-12-20 16:24:13 följande:
    Rynkar på näsan Har funderat de där med döden, det är inte jobbigt att dö. Man bara dör, men att bli den som är kvar, det är helvettet...
    Beklagar din sorg
    Skäms De heter kanske föresten "beklagar sorgen"..`?
  • Anonym

Största sorgen är väl att jag hade min största sorg men inte blivit tillåten att tala om det med vänner så det istället fick gro inom mig där det bara växte sig större och större. Det gör ont för det har påverkat mig något ofantligt och gör det än idag, mitt sätt att hantera känslor.

Svar på tråden Vilken är din största sorg?