• MariaElionora

Varför använder inte DU menskopp???

Menskoppen är:
    miljövänlig
    skonsam mot kroppen
    billig

Vad är din ursäkt?

Kvinnor förbrukar ofantligt mycket engångsskydd vid mens vilket medför stor belastning på miljön!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-05 22:46
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp

• Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???
  • EnFisPåTvären
    1978 skrev 2012-01-05 23:04:48 följande:
    I min förpackning har jag för mig att det stod att man måste vara noga att få bort tvålen. Uppenbarligen har det funkat att bara använda vatten också.

Fast jag ska fixa tvål, känns bättre. Jag har funderat över just den här biten. Vilken tvål använder du?
  • ToK
    Hexx skrev 2012-01-05 23:04:40 följande:
    Ska man sölja den i handfatet? Och medans man gör det, vart blöder man då?

Om det forsar så att du inte ens kan ställa dig upp så når man ju ofta handfatet trots att man sitter på toaletten. Om du är i t.ex. ett bås på en allmän toalett kan man i nödfall bara tömma koppen och sen bara torka av den med toalettpapper.
  • EnFisPåTvären
    Hexx skrev 2012-01-05 23:06:55 följande:
    Ger upp....
    Och det går bra för ditt lag?
  • Quinna

Nä, usch!
    Ju mer jag läser om detta, desto mer anti blir jag.

Jag vill inte ha någon släktträff med mitt mensblod. Tampong passar mig perfekt.

Keso är köttfärs gjord av mumintroll.
  • FasterK
    Jennie med ie skrev 2012-01-05 23:02:01 följande:
    Tja, jag vet inte hur du har sex ;) men de flesta snoppar gräver inte i muffen då...

Sen är det väl bara att inse att det inte finns nåt facit på vad som är äckligt och vad som inte är det, utan det är nåt individuellt.
    ....för att sätta in och ta ut menskoppen måste man ha sina fingrar i området. ...precis om en en snopp ibland kan vara där. Ja, du fattar. Det är anti-menskoppare som benämner det som "grävande". ...jag är inte en rabiat koppförespråkare, men tycker ändå att den är såå bra. Kvinnor måste ju få välja det de tycker är bäst. ...som sagt har jag svårt för argumentet att det skulle vara "äckligt" att använda menskopp.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Dreams Never Ends
    MariaElionora skrev 2012-01-05 23:07:23 följande:
    www.rfsu.se/sv/Sex-och-politik/Ottar-rapport/.../
    Som ni ser så hälls blodet ner i toan och inte i handfatet! Det ev lilla blod som blir kvar tvättas ju bort på samma sätt som ett blodigt finger skulle tvättas.
    FYFAN JAG SPYR, trevligt att man fick se någons blodiga kopp och håriga underliv också Foten i munnen
  • Jennie med ie
    FasterK skrev 2012-01-05 23:12:23 följande:
    ....för att sätta in och ta ut menskoppen måste man ha sina fingrar i området. ...precis om en en snopp ibland kan vara där. Ja, du fattar. Det är anti-menskoppare som benämner det som "grävande". ...jag är inte en rabiat koppförespråkare, men tycker ändå att den är såå bra. Kvinnor måste ju få välja det de tycker är bäst. ...som sagt har jag svårt för argumentet att det skulle vara "äckligt" att använda menskopp.
    Och jag har svårt för bristen på insikt om att det inte finns facit på vad som är, känns och upplevs som äckligt...

Åh vad glad jag är att jag inte blev så fanatisk pessarförespråkare ;-D
  • 1978
    EnFisPåTvären skrev 2012-01-05 23:08:51 följande:
    Fast jag ska fixa tvål, känns bättre. Jag har funderat över just den här biten. Vilken tvål använder du?
    Samma som till händerna. Någon oparfymerad och mild. Just nu Änglamark. En gammal hederlig hård tvål. Men flytande är kanske lättare, när jag tänker efter. Men vi har sällan sån, av miljöskäl.
  • EnFisPåTvären
    Dreams Never Ends skrev 2012-01-05 23:13:24 följande:
    FYFAN JAG SPYR, trevligt att man fick se någons blodiga kopp och håriga underliv också Foten i munnen

Men säg att du skämtar nu???

TS: om du vill göra folk positivt inställda till menskoppar är det där nog inte riktigt rätt väg att gå? 
  • Fru U
    Fru U skrev 2012-01-05 22:40:49 följande:
    Och vattnet då? Eller tänker du ignorera den frågan totalt? Tillverkningsprocessen hur miljövänlig är den?
    Fru U skrev 2012-01-05 22:56:27 följande:
    Okej. Enbart predikning och inte diskussion eller svar på frågor.

Då har vi klargjort det i varje fall!
    Svaren bor i hjärtat
Svar på tråden Varför använder inte DU menskopp???