• tingeling08

Sveriges mästerkock

Varför har inte den här tråden startats??
    Serien började ju i måndags!!

Redan fått någon favorit? 

• Svar på tråden Sveriges mästerkock
  • pluvdo
    mrsIce skrev 2012-03-22 10:51:56 följande:
    Chazz: Kommer väl ett sånt program på sjuan snart tror jag

Såg ni detta?
    kalasgott.com/blogg/likheter/
    Ska vi gissa på att Sigrid vinner?
    Såg vad? Att en av dem som hamnade i final förra året stod på samma plats som en av dem som är i final i år?
  • blåbär02

Tråkit ... :(
    Håller med om att det borde varit en annan tävling angående en finalplats..! 

• Duckan

Hoppar in i tråde bara för att säga att jag håller med, dum utslagstävling och jag hoppades på Urban i final.

• pluvdo
    Tant Groda skrev 2012-03-22 20:44:50 följande:
    Pluvdo: Båda finalisterna står på samma plats, samt  3an
    Inte om man räknar hur många personer de har till vänster respektive höger om sig.
  • La Lola
    blåbär02 skrev 2012-03-28 21:34:47 följande:
    Jippe! Värdig vinnare!
    Håller med!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Eisa
    La Lola skrev 2012-03-28 21:37:56 följande:
    Håller med!
    jag me!
  • Elins mamma 2010

Sigrid vann. Jag höll på Josefine, har också tyckt att hon verkat dryg tidigare men de sista två avsnitten tyckte jag att hon verkade väldigt sympatisk och vågade visa känslor mer :)

• Chazz Michael Michaels

Värdig vinnare, definitivt. Är dock fortfarande förbryllad över den där jävla småkaksbakningen i avsnittet innan finalen.

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • pluvdo
    Chazz Michael Michaels skrev 2012-03-29 11:11:45 följande:
    Värdig vinnare, definitivt. Är dock fortfarande förbryllad över den där jävla småkaksbakningen i avsnittet innan finalen.
    Vadå, de skall ju kunna laga både varmrätter och desserter, det är väl inget konstigt? Är det lika befängt med en dessertdel i finalen också då?

Visst var det tyket mot Urban att det var just en kaktävling inför finalen eftersom Josephine var bättre på det än han, men hade det varit bättre om det gällt någonting som Uban var bättre på? Eller borde de fått laga någonting som ingen av dem var bra på?
  • Chazz Michael Michaels
    pluvdo skrev 2012-03-29 11:17:36 följande:
    Vadå, de skall ju kunna laga både varmrätter och desserter, det är väl inget konstigt? Är det lika befängt med en dessertdel i finalen också då?

Visst var det tyket mot Urban att det var just en kaktävling inför finalen eftersom Josephine var bättre på det än han, men hade det varit bättre om det gällt någonting som Uban var bättre på? Eller borde de fått laga någonting som ingen av dem var bra på?
    Tävlingen heter "Sveriges Mästerkock", inte "Sveriges Mästerkonditor". Visst ska de kunna tillaga även desserter, men att tävla i småkakor när vinnaren går till final och förloraren åker ut känns inte schysst.
    Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
Svar på tråden Sveriges mästerkock