• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mithrandil

coyote: Kunde inte titta speciellt bra för han vände bara bort huvudet när jag försökte se, men jag tyckte inte det såg ut så iaf.

TygTiger: Han har varit sån ganska länge nu men har inte varit sjuk på evigheter. men förhoppningsvis är det ändå något enkelt

sandiberu: Kan man ha gulsot som 3åring?

kodia: Jag har också tänkt mig något pga allergi innan. 

• Rullgardina

Har han andra symptom mer än att han är gul(för det är han) som tex, trötthet, ont någonstans, klåda? Hoppas att han mår bra snart;)

• Coyote
    mithrandil skrev 2012-01-14 22:35:39 följande:
    coyote: Kunde inte titta speciellt bra för han vände bara bort huvudet när jag försökte se, men jag tyckte inte det såg ut så iaf.

TygTiger: Han har varit sån ganska länge nu men har inte varit sjuk på evigheter. men förhoppningsvis är det ändå något enkelt

sandiberu: Kan man ha gulsot som 3åring?

kodia: Jag har också tänkt mig något pga allergi innan. 
    Gulsot kan man ju få när som helst, men då har man oftast smittats av någon (då pratar man om hepatit) eller något. Så ta det lugnt tills i morgon när du pratat med vårdcentralen.
  • mithrandil

Han äter inte morötter. :)

persson: Svårt att avgöra hans allmäntillstånd. Han mår aldrig helt bra. Slö och hängig och vill mest sitta i soffan ena dagen, hyperaktiv och superskrikig dagen efter. Vi har tolkat det som allergisymtom så vi kanske har väntat in i det längsta med detta.

Jag vet Bäst: Ja visst är den fin. :)

Tack för alla fina komplimanger!! De värmer. 

• mithrandil
    Rullgardina skrev 2012-01-14 22:35:51 följande:
    Har han andra symptom mer än att han är gul(för det är han) som tex, trötthet, ont någonstans, klåda? Hoppas att han mår bra snart;)
    Trött, ont i kroppen, ont i magen, Tjurig och skrikig.
    Ja, det är han i nötskal.  
  • accept

Min man som är läkare (inom medicin, och även har jobbat som barnläkare tidigare) tycker som jag att ni borde kolla hans levervärden och njurar. Detta görs enklast med ett blodprov, ta kontakt med läkare så fort som möjligt. Helst redan ikväll eller imorgon.
    Tycker inte att du ska lyssna till lekmän här på forumet och spekulera själv, han ser ju riktigt gul ut faktiskt.
     Hoppas allt går bra för er!

Svar på tråden Min 3åring är gul