Tibell skrev 2012-01-15 21:00:42 följande:
Mithrandil : Jo det kan det förvisso. Men då ska man dricka riktigt dåligt.
Han får väl i sig minst 2 flaskor välling om dagen + det han dricker till måltid. Känns inte som att det skulle vara så pass lite att det påverkar urinen att bli så mörkt och lukta.
Tilde som egentligen aldrig dricker mer än max 1-2 väldigt små glas vatten/saft/mjölk har inte alls mörkt urin..
Men samtidigt kan det helt klart skilja från barn till barn..
Förstår att du är orolig ! Hoppas ni snabbt får hjälp och att det "bara" har med hans näringsbrist att göra, då går det säkert att åtgärda hyffsat snabbt :)
Ja, jag tycker inte heller att det skulle bero på det. Somd u skriver dricker han ju neocate vällingen 2 gånger om dagen. typ 1dl juice till varje måltid och ett par vattenflaskor om dagen.
Liji77: Jobbar du inom sjukvården? Du verkar besitta en hel del kunskap. :)
Han äter bara tavegyl och det är inte alltid utan vid behov. Har inte varit så mycket i det sista.
Han har fler symtom egentligen kanske, men jag har alltid förknippat det med allergierna.
ont i magen, ont i kroppen, visar tendenser till muskelsvaghet (han går uppför och i trappor med händerna mot knäna och arbetar sig upp till stående med hjälp av armarna. Skrikig och tjurig, ofta trött.
tycker inte hans symtom förvärrats av det gula, han är mer som han brukar vara. Bara gul.
MCH: Ja, till viss del har du rätt. Men det hjälper lite att spekulera med hjälp av andra. Att få prata om det och ösa ur sig. men samtidigt ska man inte ta till sig allt heller kanske. :)
Ska uppdatera när jag vet något mer.