• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • Kaosmamma

Det är inte bara på foton? Mina 3 barn blir typ alltid gula med blixt på kameran, och i vissa ljus. Sen kan min yngsta på 3 år vara blek med gula inslag ibland och hon är svårt sjuk, ej lever dock... Utan andningen.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• mithrandil
    Kaosmamma skrev 2012-01-15 20:38:08 följande:
    Det är inte bara på foton? Mina 3 barn blir typ alltid gula med blixt på kameran, och i vissa ljus. Sen kan min yngsta på 3 år vara blek med gula inslag ibland och hon är svårt sjuk, ej lever dock... Utan andningen.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    Ja jag vet.. känner igen dig från astma-tråden.

Han är inte bara gul på foton. Vi såg det på honom med ögat först och även om jag inte trodde det så fastnade det på bild också. Först tänkte jag att det kunde bero på/förstärkas av belysningen på gekås, men han var likadan hemma och i alla ljus. Är fortfarande gul fast kanske inte lika ilsket. Men däremot är han håligare och mörkare under ögonen idag.

Andningen tycker jag inte han har några problem med. 
  • Tibell

Mithrandil : att hans urin är mörkt och luktar illa låter inte helt okej :(
    Det kanske hänger ihop med det gula då?
    Mina barns kiss är genomskinligt och luktar ingenting..
    Hoppas verkligen inte det är något knas med hans njurar eller lever

• mithrandil
    Tibell skrev 2012-01-15 20:48:39 följande:
    Mithrandil : att hans urin är mörkt och luktar illa låter inte helt okej :(
    Det kanske hänger ihop med det gula då?
    Mina barns kiss är genomskinligt och luktar ingenting..
    Hoppas verkligen inte det är något knas med hans njurar eller lever
    fast färg och doft på urinet kan väl också hänga ihop med om han egentligen skulle behövt dricka lite mer vatten den dagen? Eller?
    Nej, jag hoppas inte det heller, men jag kan säga att det har varit en fruktansvärt lång väntan dessa få dagarna. tar de inte emot oss imorn så åker jag till barnakuten med honom och vägrar gå ifrån innan de kollat honom. Känner att man nojjar ur totalt här nu. :( 
  • Kaosmamma

Ah!! Visste att jag kände igen dig... Har hormonhjärna just nu (gravid) och precis legat på IVA med filippa. Hade ni tid till läkare?

• mithrandil
    Kaosmamma skrev 2012-01-15 20:51:11 följande:
    Ah!! Visste att jag kände igen dig... Har hormonhjärna just nu (gravid) och precis legat på IVA med filippa. Hade ni tid till läkare?
    Men gud.. IVA? Vad händer? Har inte varit i astma tråden på ett tag här nu. :(
    Grattis till magen också då, för det har jag inte heller hängt med på. :)

Har ingen tid. 1177 sa att jag skulle ringa och boka tid på jourcentralen och gå dit idag, de ville inte ta emot honom utan de sa att vi ska ringa vår egen vc imorn. Så jag hoppas de ger mig tid direkt, annars vet jag inte vad jag gör. 
  • Kaosmamma

Mith: ja :( hon låg där för en månad sedan också... Och nu var det dags igen. Astman :( vi har haft en hemsk höst med massa anfall och inläggningar.

Tack!! Bebisen är iaf något roligt som alla ser fram emot. V 25 nu :) kram på dig och hoppas ni får svar om den gula färgen!

Kika bloggen om du vill och orkar:

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/category/alskade-astmabarn/

• Lilla Fjun

Har man druckit för lite så är urinen koncentrerad. Är den porterfärgad mer brun alltså kan det vara tecken på leverpåverkan.

• De5pojkarna

Men dedär bör dom ta emot han för på AKUTEN.. Gul i huden är inte ett bra tecken... Det är ju förhöjda levervärden.. 

• Tibell

Mithrandil : Jo det kan det förvisso. Men då ska man dricka riktigt dåligt.
    Han får väl i sig minst 2 flaskor välling om dagen + det han dricker till måltid. Känns inte som att det skulle vara så pass lite att det påverkar urinen att bli så mörkt och lukta.
    Tilde som egentligen aldrig dricker mer än max 1-2 väldigt små glas vatten/saft/mjölk har inte alls mörkt urin..
    Men samtidigt kan det helt klart skilja från barn till barn..

Förstår att du är orolig ! Hoppas ni snabbt får hjälp och att det "bara" har med hans näringsbrist att göra, då går det säkert att åtgärda hyffsat snabbt :)

Svar på tråden Min 3åring är gul