Kaosmamma skrev 2012-01-15 21:49:07 följande:
Mith: ja är som sagt jätte ovanligt med alla mediciner man har idag.
Vi kom ju in och hon var ändå ganska ok då, men de vet vad som gäller och när de gett betapred och inhalerat konstant i 2 timmar så sjönk syret. Vi väntade till 85% men det tickade bara neråt hela tiden så då satte de så klart syrgas. Hon har legat med 12 liter. Och trots syrgas och alla extrema mediciner har syret varit på 88%. Så riktigt illa. Men klart det hade varit värre utan syras, klockren blir hon ju absolut inte i syret och gick max upp till 94% nu med syrgas och inhalation samtidigt. I vanligt fall brukar det bli 100 % just då med den kombinationen.
Äh går inte jämföra. Klart du oroar dig för din fina son!! :) Jag är jämt nojig med färgen osv. Men du kanske har skrivit, hade ni nån tid bokad till läkare eller så? Kramar!!
Nä. Jag ringde ju 1177 som sa att vi borde gå till jourvårdcentralen idag. De ville inte ta emot honom och sa att vi ska ringa vår egen vc imorn. Hoppas de ger oss en tid direkt imorn för annars åker jag till barnakuten med honom och vägrar gå därifrån.
Det är bra att jämföra. ens egna bekymmer kan kännas så små när man jämför med andras. :)
Är de säkra på att det är astma hon har? Ingen annan, ännu okänd eller väldigt främmande lungsjukdom?
88% i syresättning med 12l syrgas är ju väldigt extremt.