• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • accept
    mithrandil skrev 2012-01-14 22:55:56 följande:
    Ja är han läkare så brukar man ju ge snarare direktiv. :) Just för att det är deras skyldighet om något går galet och de rekommenderat att vänta helgen ut. Så ligger det på mitt ansvar att vänta tills imorn istället. 
    Men vi ska åka, nu kan jag inte ignorera detta mer. Tack så jättemycket för tipsen. Ska säga till dom imorn att jag vill de kollar urin/blod på lever och njurar. 
    Haha, det har du rätt i
    Du får berätta sen hur det gick.

Ha en fortsatt bra kväll
  • mithrandil
    Coyote skrev 2012-01-14 22:56:09 följande:
    Jag har väl inte varit spydig!? Jag menade bara att ts skrivit att hon pratat med 1177 och att hon ska åka till vårdcentralen i morgon.
    Nej här finns ingen som varit spydig!
    Ovanligt för att vara fl, men sant. :) 
  • Coyote
    mithrandil skrev 2012-01-14 23:05:05 följande:
    Nej här finns ingen som varit spydig!
    Ovanligt för att vara fl, men sant. :) 
    Haha, ja, än så länge har du inte fått några inlägg om att du är en dålig mor som inte åkt in ännu, och ingen har vrålat att du genast ska åka till akuten NUUUU och KRÄVA behandlingar. Att du fått tips på vad du ska be läkaren kolla är ju dock jättebra.
  • mithrandil
    Coyote skrev 2012-01-14 23:09:24 följande:
    Haha, ja, än så länge har du inte fått några inlägg om att du är en dålig mor som inte åkt in ännu, och ingen har vrålat att du genast ska åka till akuten NUUUU och KRÄVA behandlingar. Att du fått tips på vad du ska be läkaren kolla är ju dock jättebra.
    Ja jag är förvånad. Hade förväntat mig en och annan "ve och fasa att du väntat såhär länge" reaktion, men det kanske kommer. :) Men ni ska alla ha tack. Att prata om det har lättat lite på bekymren så nu kanske natten blir uthärdlig.
  • Coyote
    mithrandil skrev 2012-01-14 23:12:10 följande:
    Ja jag är förvånad. Hade förväntat mig en och annan "ve och fasa att du väntat såhär länge" reaktion, men det kanske kommer. :) Men ni ska alla ha tack. Att prata om det har lättat lite på bekymren så nu kanske natten blir uthärdlig.
    Om 1177 hade ansett det vara akut så hade ni nog blivit ordinerade att åka in, men han har haft det relativt lång tid och bör ju klara natten hemma utan problem. Däremot är det klart det ska kollas upp snarast, men det har du ju redan ordnat. Sov så gott nu!
  • mithrandil
    Coyote skrev 2012-01-14 23:14:02 följande:
    Om 1177 hade ansett det vara akut så hade ni nog blivit ordinerade att åka in, men han har haft det relativt lång tid och bör ju klara natten hemma utan problem. Däremot är det klart det ska kollas upp snarast, men det har du ju redan ordnat. Sov så gott nu!
    Jaja.. på så vis så tror jag ju inte att han trillar av pinnen under natten. :)
    Det var mer ifall jag lyckas sluta tänka på det. Men det ska nog gå bra när man blir tillräckligt trött.

sov gott. och tack.! 
  • Caaarroo

Super fin kille! Han är gul så det är bra att han blir kollad i morgon. Stort lycka till!

• teomamma

Hoppas allt är väl med din lille Sötis!

Svar på tråden Min 3åring är gul