• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mithrandil

Tack för allas stöd! :)

Dagens läkarbesök var katastrof. Fick absolut ingenting utrett och vi kunde lika gärna skitit i att gå dit.
    Läkaren tog sig tid i ungefär (högst) 5minuter trots att det var ett tidsbokat besök. Ställde färre frågor än sköterskorna som jag pratat med i jakt på tiden gjort och klämde lite på magen.

Jag uppfattade det iaf som om han inte trodde det var någon fara. Han sa att vissa barn kan skifta i lite gult utan att det är någon fara. Att det är deras hudton som gör det. Men han beställde en del prover som undersköterskan klantade bort totalt. Hon stack, kom på att hon tagit fel rör och skulle till att byta till rätt och då gled hon väl ur venen. Sonen skrek rent hysteriskt och hon gröpte lite, fick ut pytte lite till och gled ur igen. Sen vägrade hon fortsätta.

Hon sa att hon aldrig kunde tänka sig att blodet var tillräckligt men att hon ändå skulle skicka in det till lab och hon tyckte inte jag skulle söka någon annanstans med honom förrens vi hört om det räckte med blod. Fast hon tog bara i 1 rör och det var 2 rör som var beställda så hur eller hur kommer vi ju behöva ta om det.

Vad ska jag göra nu?
    Vänta snällt eller försöka se om barnakuten kan ta emot oss?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Coyote

Nej, men vilket bemötande! Jag brukar inte förorda att åka och sätta sig på akuten, men jag hade nog faktiskt åkt dit i alla fall i det här läget.

Svar på tråden Min 3åring är gul