• Momalicious

Sjuksköterskestudenter!

Lazymama: jag läser på Luleå och första terminen är rätt okej. Ingen VFU men fyra dagar fältstudier uppdelat på två gånger samt två träffar som är obligatoriska med examinerande moment. Det går säkert bra men om du ska läsa med en bebis hemma krävs det ännu mer motivation och sådär. Vet att det var i alla fall två tjejer som fick barn under första terminen. Jobbigaste var sista två kurserna som vi läste omlott, alla tyckte det var mycket svårare att få grepp om vad man höll på med och hur mycket tid man hade osv. Om du inte bor nära Luleå/i norrbotten så tror jag det blir väldigt tufft eftersom det kan vara svårt/omöjligt att få fältstudieplats i hemlänet.

• Chetti

Tack för alla GRATTIS! =)

Det känns nervöst, spännande och otroligt roligt!  

blääääääääääää
  • Hanna36
    Chetti skrev 2013-07-12 15:52:15 följande:
    Blivande sjuksköterskestudent kommer här =D

Jag kom in på sjuksköterskeprogrammet på Ersta Högskola jiihaaa
    Grattis!! =)
    Känns som jag började på högskolan nyss, men i september är det dags för termin 4... =)
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Momalicious

Det vet jag faktiskt inte. Jag såg dom inte efter men det säger inte så mycket med tanke på att det inte är så ofta man är hela klassen. :)

• GrimbartStrike

Åh vad avis jag är på er som är igång :)

Själv läser jag upp sista två nödvändiga gymnasiekurserna nu och planerar att söka januaristart i Falun :)

Jag har ett högskoleprov på 1,2 så jag hoppas komma in på det, Faluns intag har aldrig varit över 0,8 på hp tror jag? Inte senaste åren iaf :)
    Förhoppningsvis hoppar jag på tråden till årsskiftet :)

Någon som vet när ansökningarna öppnar? 

• Vackert

Falun är en fin och bra skola :) Så det gör du rätt i. Hoppas det går bra med plugget fram till ansökan ;)

• AngelandDevil

Jag kom också in och startar till hösten! Då kankse vi ses någon gång ändå grimbartstrike.

• fucktard

Grimbartstrike - jag kom in på första på 1,5, en god vän kom in på reserv på 0,8 och det kom in massa reserver efter henne

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!