• Totti

Sjuksköterskestudenter!

Haran höstlov och liknande när man studerar?

• AngelandDevil
    Totti skrev 2013-07-19 14:56:38 följande:
    Haran höstlov och liknande när man studerar?

Nä det är inga höstlov eller sportlov. Inte heller påsklov men man är ledig alla röda dagar på sätt och vis precis som om man skulle arbetat. När jag studerat har det varit 1 veckas jullov så även det är i princip alla röda dagar (nyår inkluderat) som man kan räkna som ledigt. Skolan räknar med att du pluggar de andra dagarna för att du ska hinna med. Sedan hur du själv väljer att lägga upp det är upp till dig. Dock brukar man inte ha mycket schemalagt under julveckan och nyårsveckan eller hur man nu ska beskriva.
  • Emmeliina

Precis som angelanddevil skriver. Inga lov förutom sommarlovet egentligen, och röda dagar också. Dem kan egentligen sätta föreläsningar och sånt i mellandagarna också men det händer inte så ofta, vi har däremot haft tenta precis efter nyår så ofta har man att göra ändå :p

• jeja80

Hej allihopa!!

Jag har kommit in på ssk i Nyköping men står som reserv till Norrköping så jag är lite nyfiken på vad ni tycker om PBL?? Norrköping kör ju typ bara PBL som jag fattar det och jag har hört väldigt mycket dåligt om det. Har ni någon erfarenhet att dela till mig:)

Älskar min lilla familj
  • Emmeliina

Jag ska börja termin 3 nu och vi ska skriva B-uppsats och sen har vi en kurs om sjuksköterskans ansvar och ledarskap.

• ja88

Jag har kommit in i Karlstad och börjar i höst. Nervös, förväntansfull, lite små-ångest, det varierar :) Jag undrar om man bör börja införskaffa böckerna i förväg el hur man ska tänka? Litteraturlistan för första terminens kurs ligger på 14 böcker! Blir ju astronomiska summor om man ska införskaffa allt på en gång när terminen börjar.

• MammaTillMy11
    jeja80 skrev 2013-07-20 00:20:10 följande:
    Hej allihopa!!
    Jag har kommit in på ssk i Nyköping men står som reserv till Norrköping så jag är lite nyfiken på vad ni tycker om PBL?? Norrköping kör ju typ bara PBL som jag fattar det och jag har hört väldigt mycket dåligt om det. Har ni någon erfarenhet att dela till mig:)
    Om inte annat så kan jag säga att Nyköping Campus är toppen! :D Jag ska börja T3 till hösten! :D
    ♥ My 110124 - http://mysansfamily.blogg.se
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!