• alfrida

Sjuksköterskestudenter!

Hanna36 skrev 2013-07-29 23:45:07 följande:
    Kollegor till mig som läst PBL har inte mycket positivt att säga om det... =(

Jag läser PBL i Linköping (samma universitet som Norrköping) och hatade det från start. Men man lär sig, även om det är tungrott ibland så fixar man det. Ge det en chans, det är bara under en begränsad tid
    För mig har PBL inneburit att jag blivit en problemlösare, har lättare för teamarbete och blivit lite mer öppen. 

Tyvärr var det många som hoppade av i början, pga PBL.  
  • alfrida

Var rekommenderar ni att man söker sitt första ssk-jobb?

Här är det snart dags för jobbsök och jag som absolut inte vill till avdelning och sjukhus, har blivit rekommenderad av i princip allt vård-folk (läk, ssk, usk mfl) att söka mig till just avdelning, typ medicin, kirurgi och jag tänker bara nej, nej, nej.

Är det dumt att börja på typ kommun eller LAH som nyexad? Någon här med erfarenhet av det?
    Vilka jobb finns det mer för en som inte vill till sjukhus? Vårdcentral går bort pga att jag inte vill sitta i telefon - i mitt län kommer endast telesyrror finnas kvar på vc efter årsskiftet pga den nya hemsjukvårdsreformen)

• The a
    alfrida skrev 2013-08-07 10:58:33 följande:
    Var rekommenderar ni att man söker sitt första ssk-jobb?

Här är det snart dags för jobbsök och jag som absolut inte vill till avdelning och sjukhus, har blivit rekommenderad av i princip allt vård-folk (läk, ssk, usk mfl) att söka mig till just avdelning, typ medicin, kirurgi och jag tänker bara nej, nej, nej.

Är det dumt att börja på typ kommun eller LAH som nyexad? Någon här med erfarenhet av det?

Vilka jobb finns det mer för en som inte vill till sjukhus? Vårdcentral går bort pga att jag inte vill sitta i telefon - i mitt län kommer endast telesyrror finnas kvar på vc efter årsskiftet pga den nya hemsjukvårdsreformen)

Jag började direkt inom hemsjukvård och ser ingen nackedel med det. Så om man verkligen vill jobba inom kommunen, hemsjukvård, så varför inte testa?!
  • JA77
    The a skrev 2013-08-07 20:48:18 följande:

Jag började direkt inom hemsjukvård och ser ingen nackedel med det. Så om man verkligen vill jobba inom kommunen, hemsjukvård, så varför inte testa?!

Ja, sjukvård i NORGE ja. Som vanligt.
  • The a
    JA77 skrev 2013-08-07 22:36:06 följande:

NEJ, först inom hemsjukvårdne i SVERIGE och sedan flyttade jag till Norge och började inom hjemmespl.
  • The a
    JA77 skrev 2013-08-07 22:36:06 följande:

Låter som att du är avundsjuk för att jag har högre lön än dig.. Tragiskt isåfall.
  • JA77
    The a skrev 2013-08-07 22:39:26 följande:

Låter som att du är avundsjuk för att jag har högre lön än dig.. Tragiskt isåfall.

Nej, jag är bara less på att du vilseleder ssk-studerande. Nu ska jag dricka juice.
  • jeja80

Tack alfrida :) Jag kom in på märlardalens högskola i Nyköping och där kör dom inte pbl fast om det är många som hoppar av kanske man kan göra ett skolbyte senare i terminen :)

Älskar min lilla familj
  • The a
    JA77 skrev 2013-08-07 22:54:33 följande:
    Nej, jag är bara less på att du vilseleder ssk-studerande. Nu ska jag dricka juice.

Vilseleder ssk-stud... På vilket sätt?

Det märks att du är avundsjuk.
  • JA77
    The a skrev 2013-08-07 22:58:41 följande:

Vilseleder ssk-stud... På vilket sätt?

Det märks att du är avundsjuk.

DU vet precis vad jag menar. Trådmedlemmarna kanske hittar någon EbbaCaroline eller en Nina84 här i tråden och förstår vad jag menar. Nu ska jag göra annat.
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!