• micksaan

Sjuksköterskestudenter!

Omvårdnadens grunden har jag använt både i termin 1 och 2, säkert mer nu när jag fortsätter termin 3. Är de enda böckerna ja (hittills) köpt :)

• AngelandDevil

Jag köpte också dem böckerna på blocket för ungefär det priset. :) Kostar 1500kr nya som paketpris så det är definitivt ett bra köp. ;)

• alfrida
    Chetti skrev 2013-08-08 18:54:55 följande:
    Har skrivit ut första kursplanerna, schemat och så nu. Min skola kör med PBL.

Vad är skillnaden mellan det och det traditionella lärandet? 

Jag blir lite smått nervös och så när jag läser igenom kursplanerna, litteraturlistorna m.m. Men jag måste intala mig själv att så som jag känner så känner alla.  

Jag hoppas att jag ska komma in i det snabbt. Just det här med att leta litteratur, vart man ska börja, hur man ska lägga upp läsandet, skrivandet gör mig nervös haha och lite rädd.

Men men nu kör vi =D 

Ett tips är att höra med äldrekursare va de använt för litteratur.
  • Chetti

Jag tänkte på VFU. Hur har ni med barn gjort om ni fått en starttid på 07.00 en bra bit hemifrån?

Min man börjar 05.00 så det är jag som lämnar barnen. Om jag får en VFU inne i stan, 40 minuters resväg blir det svårt för mig att börja 07.00.

Finns det möjlighet att byta scheman eller sådär?

Önskar vi hade släktingar som kunde ställa upp men vi har ingen, jo kompisar med barn men vet inte hur mycket man kan begära från dem?!

Min man har en bonusdotter på 17år som kanske kan ställa upp när det blir krisigt 

blääääääääääää
  • JA77
    Chetti skrev 2013-08-09 11:26:29 följande:
    Jag tänkte på VFU. Hur har ni med barn gjort om ni fått en starttid på 07.00 en bra bit hemifrån?

Min man börjar 05.00 så det är jag som lämnar barnen. Om jag får en VFU inne i stan, 40 minuters resväg blir det svårt för mig att börja 07.00.

Finns det möjlighet att byta scheman eller sådär?

Önskar vi hade släktingar som kunde ställa upp men vi har ingen, jo kompisar med barn men vet inte hur mycket man kan begära från dem?!

Min man har en bonusdotter på 17år som kanske kan ställa upp när det blir krisigt 

Eftersom vårdarbetet börjar 07 finns det ingen möjlighet att varenda gång komma tex 08, då missar man ofta mycket väsentligt.
  • Emmeliina

Jag började kl 7 på min vfu men mitt dagis öppnar kl 6.15 så det var inga problem och jag har bara 25 min till det sjukhuset så det gick. Men det är ju ett problem om det kommer bli så sen när du börjar jobba också. Kanske kan höra med dagiset om dem har möjlighet att öppna tidigare?

• Chetti
    JA77 skrev 2013-08-10 20:06:04 följande:
    Eftersom vårdarbetet börjar 07 finns det ingen möjlighet att varenda gång komma tex 08, då missar man ofta mycket väsentligt.

Ja, det går ju inte. Jag vill absolut börja 07.00 om mitt schema säger det. Vi får försöka hitta en lösning om det skulle bli så.
    blääääääääääää
  • Chetti
    Emmeliina skrev 2013-08-10 21:07:20 följande:
    Jag började kl 7 på min vfu men mitt dagis öppnar kl 6.15 så det var inga problem och jag har bara 25 min till det sjukhuset så det gick. Men det är ju ett problem om det kommer bli så sen när du börjar jobba också. Kanske kan höra med dagiset om dem har möjlighet att öppna tidigare?

Jag kan absolut höra med förskolan/fritids om de kan öppna tidigare, ev. får jag köpa en till bil som gör att jag kan ta mig till jobbet snabbare. Vi får klura på det tills termin 2, kanske min man kan byta arbetstider också.

Jag kommer försöka söka jobb på närmsta sjukhus, (20 min buss) nu kommer min skola/praktik ligga längre ifrån. Typ 40 minuters kollektiv väg. Men typ 30 minuter med bil.
    blääääääääääää
  • JA77
    Chetti skrev 2013-08-10 22:44:11 följande:

Jag kan absolut höra med förskolan/fritids om de kan öppna tidigare, ev. får jag köpa en till bil som gör att jag kan ta mig till jobbet snabbare. Vi får klura på det tills termin 2, kanske min man kan byta arbetstider också.

Jobbar du på sjukhus (avdelning) är det sällan man börjar senare än 07, tyvärr.
  • bomman

Någon som läser eller ska börja läsa till ssk på Linnéuniversitetet?

Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!