• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (tjupp) skrev 2012-01-20 16:36:13 följande:
    Jag mitt nöt hade ju tyvärr samma lösenord och de har troligtvis varit inne på min mail eftersom när jag loggade in tidigare så kom ett meddelande om att jag var inloggad på 2 enheter. Vilket jag inte var. Då bytte jag såklart lösenord direkt. Jag undrar då om de även sett mitt nya lösen om de var inne samtidigt som jag och även om jag nu är säker, vad kan de göra för skada med det de redan sett/läst?
    Det är oroväckande om det är så, det betyder att de redan har knäckt de hashade (ung. krypterade) lösenorden.
    Men det meddelandet kommer upp ibland utan synbar anledning.

Ditt nya lösenord till mailen bör de inte kunna se nej. Angående skada så beror det helt på vilken information du har där.
    I have heard your reasons and regard them as unconvincing and inadequate. We will pass that.
  • Anonym (tjupp)
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2012-01-20 16:39:57 följande:
    Det är oroväckande om det är så, det betyder att de redan har knäckt de hashade (ung. krypterade) lösenorden.
    Men det meddelandet kommer upp ibland utan synbar anledning.

Ditt nya lösenord till mailen bör de inte kunna se nej. Angående skada så beror det helt på vilken information du har där.
    Ja, jag har aldrig fått det meddelandet tidigare så jag reagerade såklart i panik

Alltså, mina mail har de då förmodligen läst, vissa mindre trevliga såklart. Spontant kommer jag på att det finns biljetter till melodifestivalen som pdf-fil i något gammalt mail och det kan de ha sparat och skrivit ut antar jag? Men - ursäkta om jag låter helt korkad - om de inte använt sig av informationen de såg innan jag bytte lösenord, kan de då ha sparat de mail som fanns innan och gå igenom dem vid senare tillfälle ändå? Tänker mig att de kanske inte sitter och läser igenom alla mail på alla konton de lyckats komma åt med en gång?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-20 15:34:03 följande:
    Kanske man ska ta den här infon med en nypa salt...? Liksom "Haha, jag sitter inne med superduperhemliga grejer, har hackat varenda snackforum i Sverige, vänta bara, ni ska få se, inte bara riiiiktigt än..." Drömmer
    Tror du så, så har du inte läst på Flashback....de losers som hänger där tar verkligen sånt här på allvar...
  • Soffpotatis

17.22 via min box får jag reda på att familjeliv blivit hackat... Nu får jag info ! Tack.

• jaghopparhögt
    Anonym skrev 2012-01-20 17:39:42 följande:
    Tror du så, så har du inte läst på Flashback....de losers som hänger där tar verkligen sånt här på allvar...
    Nu är det bara en person som sitter med databasdumpen, den är inte public än. Kanske släpper han den inte ens. Men jag tror absolut att han har den. Troligtvis är det ganska många som sitter med egna kopior eftersom man har kunnat komma åt databasen i minst flera månader.
  • Anonym
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 18:05:09 följande:
    Nu har han delat med sig av några hashar. Ligger uppe på flashback nu.
    länk?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-01-20 18:24:17 följande:
    www.flashback.org/t1774117p7

Inlägg 18.03. Smakprov på mailadresser.
    Varför finns det bara 10 inlägg kvar på flashback? Var försvann de 67 andra inläggen?
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt