• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • puss
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:05:15 följande:
    De vill väl helt enkelt inte ha sina konton kapade och sina privata mail lästa och spridda på internet.
    tycker inte det är troligt att det skulle finnas intresse för det.

bettan och lisa som snackar om senaste Solsidan liksom, who gives?
    Ät min sidfot
  • jaghopparhögt
    puss skrev 2012-01-20 19:06:41 följande:
    tycker inte det är troligt att det skulle finnas intresse för det.

bettan och lisa som snackar om senaste Solsidan liksom, who gives?
    Klart det finns intresse.
    Säg att inloggningsuppgifterna låg uppe på nätet i klartext och det var bara att logga in. Klart att folk hade loggat in då. De gör det inte för att de tror att det kan finnas spännande och intressant information på fl-medlemmars konton. De gör det för att de tycker det är kul att sabba och göra människor ledsna. Och att vara elaka mot andra finns det absolut intresse för.
  • puss

är det smart att byta lösenord eller är det dumt?

Ät min sidfot
  • jaghopparhögt
    puss skrev 2012-01-20 19:12:15 följande:
    är det smart att byta lösenord eller är det dumt?
    Du bör byta lösenord.
  • festia
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 19:10:53 följande:
    Klart det finns intresse.
    Säg att inloggningsuppgifterna låg uppe på nätet i klartext och det var bara att logga in. Klart att folk hade loggat in då. De gör det inte för att de tror att det kan finnas spännande och intressant information på fl-medlemmars konton. De gör det för att de tycker det är kul att sabba och göra människor ledsna. Och att vara elaka mot andra finns det absolut intresse för.
    Precis! 

Sen finns det ju folk som har startat känsliga trådar. Kolla på känsliga rummet, där finns det alla möjliga trådstartar; allt från jobbiga och äckliga kroppslukter/funktioner till otrohet pratas det om där. Kanske inte så skoj om de trådarna kunde spåras till användaren
  • M C

Det är så infantilt att jag blir matt. Skaffa er ett jobb och gör er önskvärda av samhället säger jag till den sk hackern - men nog finns det bättre epitet där. Idiot är ett, slöfock är ett annat. Men det bästa jag kan komma på är "mamasboy" eftersom de förmodligen bor hemma och låter mamma tvätta skitkalsongerna.
    Moget.
    Verkligen. 

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • puss
    festia skrev 2012-01-20 19:14:06 följande:
    Precis! 

Sen finns det ju folk som har startat känsliga trådar. Kolla på känsliga rummet, där finns det alla möjliga trådstartar; allt från jobbiga och äckliga kroppslukter/funktioner till otrohet pratas det om där. Kanske inte så skoj om de trådarna kunde spåras till användaren
    JAAAA nu vet vi vem som tycker att sambon luktar svett, det är Veronika i Malung!! SEGER!!!
    Ät min sidfot
  • puss
    puss skrev 2012-01-20 19:16:42 följande:
    JAAAA nu vet vi vem som tycker att sambon luktar svett, det är Veronika i Malung!! SEGER!!!
    hej veronika. du vet inte vem jag är. men jag vet att det är du som skrivit på FL att din sambo luktar svett. lägg tusen kronor i ett kuvert och lämna det i pappeskorgen utanför coop kl 19.00 annars säger vi åt din sambo vad du skrev. försök inte spåra oss!
    Ät min sidfot
  • Kya
    M C skrev 2012-01-20 19:14:56 följande:
    Det är så infantilt att jag blir matt. Skaffa er ett jobb och gör er önskvärda av samhället säger jag till den sk hackern - men nog finns det bättre epitet där. Idiot är ett, slöfock är ett annat. Men det bästa jag kan komma på är "mamasboy" eftersom de förmodligen bor hemma och låter mamma tvätta skitkalsongerna.
    Moget.
    Verkligen. 
    Du har tyvärr alldeles rätt. det är så de flesta medlemmarna på flashback ser ut. jag blev inte ett dugg förvånad när jag såg att hackaren är medlem där.
    jag tror han skulle ha större nytta av att klämma sina finnar och gå ut i verkligheten ist.
    Om en svart katt korsar din väg betyder det att katten är på väg någonstans.
  • Forumvärd
    festia skrev 2012-01-20 19:14:06 följande:
    Precis! 

Inlägg som har skrivits anonyma kan inte spåras!
    Namn och adresser är inte publika överhuvudtaget.

Här har ni mera information
    www.familjeliv.se/Forum-20-52/m63119837.html
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt