JomppeIina skrev 2012-01-26 13:24:24 följande:
Nej, de gör långt mycket MINDRE än vad de har makten att göra, och vad de skulle kunna göra på några knapptryck.
Det är familjeliv som tvingar folk som vill vara medlemmar att ange sina korrekta uppgifter enligt deras medlemspolicy (om du själv läst den?), att folk då gör de för att de inte vill få en skadeståndsanmälan på sig från familjeliv är inte alls konstigt.
När man som familjeliv är en hemsida där folk skiver om känsliga saker och uttrycker sina åsikter är det viktigt att användarna är skyddade. Det är ingen liten attack, folks facebook, lösenord, användarnamn och liknande har hackarna kommit åt. Folk har fått sina paypal konton kapade, mailadresser kapade men det är såklart något som familjeliv håller tyst om men det går att hitta den infon på andra hemsidor.
Användarna är maktlösa, och kan inte "själva ta tag i det" hur gärna man vill. Det är familjeliv som har makten att se till att användarna blir skyddade. Det är viktigt att komma ihåg också att bara för DU har ett säkert konto så kärvs det inte mycket mer än att någon i samma familj under samma internetabonnemang utgett sina korrekta uppgifter för att du också ska drabbas, eftersom familjeliv samregisterar alla under samma internet abonnemang.
TVINGAR familjeliv dig att registrera dig här? Tvingar familjeliv dig att skriva inlägg som du senare inte kna stå för?
Dessutom så skrev jag att de gör långt mer än vad andra större forum hade gjort, jag skrev inte vad de kan eller inte kan göra. Dessutom så är FL också maktlösa för den som ger sig fan på att ta sig in. Du kan nämligen inte skydda dig till 100%. Det är rena rama sanningen, gillar man det inte så bör man kanske inte använda sig av internet.
Eftersom de fortfarande verkar kämpa med att få ut några lösenord, så är det ganska märkligt att den här attacken har lett till allt det du nämner. Däremot så brukar gamla listor poppa upp igen, som bloggtoppens te x, och gratisbio.
Du har alltid ett eget ansvar när du rör dig i verkliga livet, och så även på nätet. Gillar du inte villkoren så är det ju bara att studsa vidare. F ö så hade jag varken adress eller telenummer reggat här, skumt.