• Anonym

Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt

Idag fick vi veta att FL hackats och alla bör byta lösenord och signatur för att inte ens inlägg ska kunna kopplas ihop med den mailadress man kopplat till sitt FL-konto.

Här kan vi hjälpas åt och även ställa frågor anonymt, vilket inte går i den tråd där Jens svarar på frågor.

En fråga jag har är: Varför syns inte info om hackerattacken direkt på förstasidan? Alla bör ju få veta så fort som möjligt, och alla kollar inte mail ofta.

p.s. lägger tråden under relationsproblem då jag tror att relationen till FL för många användare nu blivit lite problematisk.

• Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt
  • Anonym (glasöga)

Själv är jag inte heller orolig för vad jag skrivit men däremot är jag rädd för att de kommer åt alla mina privata uppgifter som adress och annat.  Fast enligt FL så kan de inte det?! Rädd för att de kan gå in på mitt e-postkonto också och förstöra och kanske skicka konstiga mail till fok etc. för att jävlas Obestämd Men då måste de ha användarnamn och lösenord till mitt e-postkonto om jag förstått det rätt? Det bytte jag idag fast av en annan anledning innan  jag visste detta...(ibland har man tur )

Så då kanske jag inte behöver oroa mig?

• Anonym
    Anonym (årtal) skrev 2012-01-20 21:36:22 följande:
    Lägger till: kommer det att stå på nån sida att xx med mailadressen xxx har skrivit så här i de här trådarna eller nåt sånt? Jag står för vad jag har skrivit men jag har en mailadress med mitt namn (väldigt ovanligt efternamn) och jag vill inte att mitt namn ska kopplas till mitt nick :(
    http://inteutanminasikt.wordpress.com/2012/01/20/vad-innebar-det-att-familjeliv-ar-hackat/
  • Anonym

jag har inte samma lösen på mail o här. har inte skrivit ngt jag inte står för, använder mig inte av facebook eller annat vad jag kan minnas. nu har jag bytt lösen, men inte namn SKA JAG VARA OROLIG FÖR NÅNTING???

• jaghopparhögt
    Anonym (glasöga) skrev 2012-01-20 22:27:29 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-26-431/m63124501.html

Faan vad nojig jag blir nu....har ju inte samma lösen på andra ställen som här men tyvärr samma e-post Obestämd Ska byta men det tar lite tid tvärr...

Läste att man kan återställa någons lösenord bara man har e-postadressen

inteutanminasikt.wordpress.com/2012/01/20/vad.../
    De måste ju ha tillgång till ditt mailkonto då, de har de ju inte. De har ju bara adressen.
  • Anonym (glasöga)
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 22:30:34 följande:
    De måste ju ha tillgång till ditt mailkonto då, de har de ju inte. De har ju bara adressen.
    Måste de? Om de har min e-postadress och t.ex. vill logga in på mitt facebookkonto så kan de väl det om de vet hur man återställer ett lösenord?

Ursäkta om jag verkar korkad med allt detta har gjort mig så jäkla stirrig att jag inte kan tänka klart nu Obestämd 
  • jaghopparhögt
    Anonym (glasöga) skrev 2012-01-20 22:35:47 följande:
    Måste de? Om de har min e-postadress och t.ex. vill logga in på mitt facebookkonto så kan de väl det om de vet hur man återställer ett lösenord?

Ursäkta om jag verkar korkad med allt detta har gjort mig så jäkla stirrig att jag inte kan tänka klart nu Obestämd 
    Men lösenordet skickas ju till din mail, den kommer de ju inte åt.
  • Anonym (glasöga)
    jaghopparhögt skrev 2012-01-20 22:36:50 följande:
    Men lösenordet skickas ju till din mail, den kommer de ju inte åt.
    Ja just...när man byter ett lösenord på facebook så skickas det till min mail....

Men de kan aldrig "backa" på nåt sätt och få tag i det senaste inskrivna lösenordet?
  • strangeryou

Borde inte alla som vill ha sina inlägg raderade kunna få det?

Verkar vara den bästa lösningen på problemet. 

BF 4 augusti 2012
  • Anonym (111111)
    strangeryou skrev 2012-01-20 22:43:48 följande:
    Borde inte alla som vill ha sina inlägg raderade kunna få det?

Verkar vara den bästa lösningen på problemet. 

Håller helt med här!
Svar på tråden Vi som vill diskutera hackerattacken på Familjeliv anonymt