roffe skrev 2012-01-21 00:49:16 följande:
Byt lösenord på emailen då. Tänk på att blanda bokstäver och siffror så tar det längre tid för programmen att knäcka era lösenord.
Oftast ger det ju inget speciellt att försöka ta en mail av vem som helst utan det sker ju oftare om det finns något speciellt dom är ute efter. Tex blev jag hackad i ett spel en gång, så att någon annan spelade wow på mitt konto. Jag anmälde kontot som hackat, företaget ifråga kollade upp varifrån personen som spelade nu sitter och det var inte min ip-adress, så jag fick tillbaka kontot.
Jag vet även de som fått tillbaka sina hackade emailkonton på hotmail oxå.
Och det med anmälda inlägg som inte plockats bort, jag tror nog moderatorerna här har annat att göra en fredag än att sitta på familjeliv, kanske har dom ett familjeliv i den verkliga världen oxå. Dom gör nog allt dom kan.
Sen undrar jag varför folk ens skaffa emails osv om dom inte ens fattar hur det fungerar. Läs på innan så slipper ni få panik över sånt här. Det är ju som att jag skulle köpa en bil utan att veta hur den fungerar, det är liksom ingen bra kombo.
Jag har naturligtvis inte samma lösenord till min mail som hit, det är inte där skon klämmer. Problemet är om mail, namn och användarnamn publiceras på nätet så att man kan googla på mitt namn och sen se vilka inlägg jag har skrivit. Jag har inte skrivit några topphemligheter, men en del t ex om min hälsa, inget som jag har lust att vem som helst ska kunna sitta och googla fram om mig.
När det gäller de anmälda inläggen som inte plockats bort så har de ju blivit hanterade av en moderator som nekat att plocka bort dem. Så det var inte att de har annat att göra som är problemet.